۱۰ حقیقت درباره کره شمالی که شما را شوکه خواهند کرد

کل کشورهای دنیا را باید در یک طرف و کشور کره شمالی را باید در طرف دیگری قرار داد. قوانین این کشور بسیار عجیب و فوق‌العاده سخت‌گیرانه هستند. در این مطلب با ۱۰ حقیقت درباره کره شمالی آشنا خواهیم شد.

هر کشوری ممکن است یک سری قوانین خاص مربوط به خود داشته باشد. برخی از آن‌ها، از نظر مردمان کشورهای دیگر ممکن است کمی سخت گیرانه به نظر برسند. با این حال، برخی قوانین وضع شده در کشور کره شمالی هر ذهنی را منفجر خواهند کرد. متاسفانه افرادی که به تولد در این کشور محکوم شده‌اند، ناچار به تحمل آن‌ها خواهند بود.

تور تایلند

۱۰ حقیقت شوکه‌کننده درباره کره شمالی

زندگی در کره شمالی دشوارتر از چیزی است که تصور می‌کنید. برخی قوانین وضع شده در این کشور از حکومت تمام دیکتاتوری آن ریشه گرفته و به همین دلیل حتی در مذهبی‌ترین کشورها نیز وجود دارند. با شنیدن آن‌ها، احتمالا بیشتر از قبل به بحرانی که مردم این کشور درگیر آن هستند پی خواهید برد. در ادامه به ۱۰ باورنکردنی درباره حقیقت درباره کره شمالی اشاره خواهیم کرد.

۱- اقامت و حتی سفر به پایتخت نیازمند کسب مجوز است

پیونگ یانگ

سفر کردن به دیگر شهرها از شهری که در حضور دارید، نیازمند کسب اجازه از مقامات دولتی است. همچنین در صورت تمایل برای اقامت در پایتخت می‌بایست لیاقت خود را نشان داده و وفاداری‌تان به حکومت را ثابت کنید. مقامات صلاحیت شما را بررسی کرده و در صورت موافقت، قادر به سکونت در پایتخت کشور خواهید شد! این یکی از شوکه‌کننده ترین حقیقت‌‌ها درباره قوانین کشور کره شمالی است. نتیجه این قانون، سکونت بخشی عظیمی از نیروهای نظامی، کارمندان دولت و جاسوس‌ها در پیونگ یانگ بوده است. به عبارتی یک فرد هر چه به حکومت دیکتاتوری کره شمالی نزدیک‌تر باشد، از شانس بیشتری برای کسب مجوز سکونت در پایتخت برخوردار خواهد بود. طبیعی است فردی که رویای سکونت در پایتخت را در سر پرورانده و برای آن تلاش می‌کند، از فکر به اهداف والاتر باز خواهد ماند.

تور باکو

۲- انتخابات به صورت دوره‌ای، به عنوان حرکتی مضحک، برگزار می‌شود

رهبر کره شمالی

جالب است بدانید در کشوری که دیکتاتوری در پوست و خون آن جریان دارد، انتخابات نیز برگزار می‌شود! مطمئنا همانند دیگر کشورها، هدف از برگزاری انتخابات، رعایت دیپلماسی و شنیدن نظر عموم مردم است، اما مشکل اینجاست که کسی برای نظرات مردم پشیزی ارزش قائل نخواهد شد! همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، سیستم رای گیری کشوره کره شمالی به صورت آری | خیر است. البته کسی جرات انداختن برگه خیر درون جعبه رای گیری ندارد، چرا که به جرم خیانت به رهبر کشور، اعدام خواهد شد! در نتیجه برگزاری انتخابات در کره شمالی یکی از مضحک‌ترین اعمال دنیا محسوب می‌شود. درباره کره شمالی حقایق عجیب این چنینی زیادی خواهید شنید.

۳- انتشار کتاب‌های مقدس، فیلم‌های کره جنوبی و فیلم‌های پورن ممنوع است

درباره کره شمالی

نکته بسیار جالب اینجاست که نزدیک به ۶۰ درصد مردم کره شمالی اعتقادی به وجود خدا ندارند. با این حال مجازات توزیع فیلم‌های پورنوگرافی مرگ خواهد بود. در این کشور تلاش می‌شود نیاز جنسی مردم سرکوب شده و شهوت مردان و زنان به منظور برقراری رابطه جنسی کاهش پیدا کند، چرا که آ‌ن‌ها باید عشقی فرازمینی، یعنی رهبر کشور، را پیدا کنند! علاوه بر این مورد، تماشای فیلم‌های ساخت کره جنوبی و همراه داشتن کتاب‌های مقدس همچون انجیل نیز به اعدام ختم خواهد شد. درباره کره شمالی این را باید بدانید که صدور حکم اعدام به سادگی آب خوردن انجام می‌شود!

۴- اینترنت به آن معنی که تصور می‌کنید وجود ندارد

درباره کره شمالی

مردم کره شمالی به راحتی ساکنان دیگر کشورها قادر به اتصال به شبکه جهانی اطلاعات نخواهند بود.  به خاطر بسته بودن جامعه، درباره هیچ یک از بخش‌های آن اطلاعات درستی وجود ندارد، اما بر اساس گفته‌های افرادی که موفق به فرار از کشور شده‌اند، از نظر دسترسی به اینترنت یک نوع خفقان وجود دارد. بسیاری از مردم نه تنها به اینترنت، بلکه به طور کامل به چیزی تحت عنوان کامپیوتر شخصی دسترسی ندارند. همچنین شبکه اینترانت (شبکه داخلی منحصربه‌فرد کشور) برقرار بوده و تعداد مشخصی وب سایت درونش وجود دارد. رفتار کاربران این شبکه داخلی به طور دقیق مانیتور می‌شود. درست همانند موضوع پایتخت نشینی، هر چه فرد به حکومت نزدیکتر باشد و وفاداری وی بیشتر ثابت شده باشد، دسترسی بهتری به اینترنت خواهد داشت. بسته به موقعیت کاربر، سطح دسترسی متفاوتی به اینترنت وجود خواهد داشت.

۵- خودکشی جرمی نابخشودنی است، هر چند در جهنم زندگی کنید

درباره کره شمالی

اگر فردی اقدام به خودکشی کند، این جرمی نابخشودنی حساب خواهد شد. درباره کره شمالی وضع چنین قانونی منطقی است، وگرنه مردم یکی پس از دیگر گردن خود را می‌زدند. به طور قطع مجازات اعدام برای فردی که اقدام به خودکشی کرده بسیار مضحک است، چرا که به جای مجازات تلقی شدن، در واقع او را به آرزویش خواهد رساند! به همین دلیل برای افرادی که اقدام به خودکشی می‌کنند، مجازاتی در نظر گرفته شده که سبب می‌شود هیچ فرد دلسوزی فکر انجام چنین کاری به ذهنش خطور نکند. در صورت دستگیری فرد به صورت زنده یا پی بردن به خودکشی وی با یافتن جنازه، تا سه نسل وی به اردوگاه کار اجباری فرستاده خواهند شد تا درون جهنم، به جهنمی دیگر تبعید شوند. به همین دلیل فرد برای جلوگیری از به دردسر افتادن خانواده‌اش از چنین کاری خودداری می‌کند. در قوانین آمده خودکشی به معنی تلاش برای فرار از رهبر است (در حالی که همه باید به عنوان عشقی فرازمینی وی را پرستش کنند).

۶- عقایدی نادرست به خاطر بسته بودن جامعه بین مردم رایج است

درباره کره شمالی

جامعه بسته است و مردم با دیگر کشورها ارتباطی ندارند. دسترسی به اینترنت برای عموم مردم میسر نیست. رسانه‌های خبری تحت سیطره حکوکت دیکتاتوری است و مطالب دلخواه خود را به خورد مردم می‌دهند. اما درباره کره شمالی بدترین حقیقت این است که نظام دیکتاتوری، برای جلوگیری از بیدار شدن مردم، روی نقطه‌ای زیربنایی دست گذشته است؛ دانش آموزان از کودکی تحت تعلیم مطالبی دروغین و ناصحیح قرار می‌گیرند و با این عقاید درباره کره شمالی تربیت پیدا می‌کنند. به همین دلیل بعد از رسیدن به بلوغ تصور می‌کنند زندگی همین است، چرا که ظلم را نمی‌بینند. برخی تعالیم ارائه شده به دانش آموزان در مدارس حقیقتا خند‌ه‌دار هستند. به عنوان نمونه به دانش آموزان درباره کره شمالی گفته می‌شود رهبر کشور هرگز به دستشویی نمی‌رود! همچنین گفته می‌شود وی در سن ۳ سالگی رانندگی را آموخته و در سن ۹ سالگی موفق شده مقام بهترین قایق سوار دنیا را به دست بیاورد. یکی دیگر از جالب‌ترین آموزه‌ها این است که پدر رهبر کنونی کره شمالی، در سال ۲۰۰۰ همبرگر را کشف کرد.

۷- در روز روشن دزدی (به دست مقامات دولتی) صورت می‌گیرد

درباره کره شمالی

علاوه بر باز بودن دست حکومت برای به دست آوردن هر آن چه نیاز دارد، از دیگر کشورها نیز سرقت‌هایی صورت گرفته است. به عنوان نمونه رهبر این کشور در سال ۱۹۴۷ هزار خودروی سواری از شرکت ولوو در سوئد خریداری کرد، اما هرگز پول آن‌ها را نپرداخت!

۸- تاریخ کشور با تمام دنیا تفاوت دارد

درباره کره شمالی

درباره کره شمالی می‌دانیم کشور تماما منزوی است و با دیگر نقاط دنیا ارتباطی ندارد، به همین دلیل متفاوت بودن تقویم آن با سراسر دنیا مشکلی به وجود نخواهد آورد. مردم اکنون در سال ۱۰۷ به سر می‌برند. شروع تقویم کره شمالی روز تولد کیم ایل-سونگ در سال ۱۹۱۲ میلادی، یعنی بنیان‌گذار سیستم دیکتاتوری کنونی، محسوب می‌شود.

۹- تعامل با کره جنوبی از طریق فکس صورت می‌گیرد

درباره کره شمالی

با وجود پیشرفت تکنولوژی، ارتباطات جزئی کره شمالی با دیگر کشورهای دنیا مخصوصا همسایه آن، کره جنوبی، با استفاده از فکس صورت می‌گیرد. به عنوان نمونه‌ای از این فکس‌ها می‌تواند به تهدید‌های رسمی که برای دیگر کشورهای دنیا ارسال می‌شوند اشاره کرد!

۱۰- در برخی بازه‌های زمانی قحطی‌های شدیدی رخ داده است

درباره کره شمالی

چنین کشوری مطمئا باید در تمامی زمینه‌ها به خود متکی باشد، کاری که تصور آن نیز بسیار دشوار است. به همین دلیل در طول تاریخ، طی چند بازه زمانی، قحطی‌هایی رخ داده است. به عنوان نمونه می‌توان به وضعیتی که کشور بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ دچار آن شد اشاره کرد که نتیجه آن، روی آوردن برخی افراد به خوردن هم نوعان خود بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *