قیمت بلیط هواپیما روز به روز در حال افزایش است + جدول قیمت‌ها

قیمت بلیط هواپیما به طور متناوب در حال افزایش است، به همین دلیل انجام سفرهای هوایی، روز به روز برای مسافران دشوارتر می‌شود.

اکنون در آخرین روزهای تابستان به سر برده و به همین دلیل، خانواده‌ها پیش از آغاز پاییز و فرا رسیدن زمان بازگشایی مدارس، در حال استفاده از آخرین روزهای تعطیلات تابستانی هستند. هر سال در نیمه‌های شهریور، آخرین فاز سفرهای تابستانی آغاز می‌شود. امسال در مقایسه با قبل، میزان سفرها مخصوصا سفرهای هوایی به میزان زیادی افزایش پیدا کرده است، به طوری که در مقایسه با سال‌های گذشته، خانواده‌های کمتری قادر به رفتن به مسافرت هستند. افزایش متناوب قیمت بلیط هواپیما به این مشکل دامن می‌زند.

حتی خود مسئولان نیز به کاهش استفاده از سفرهای هوایی توسط مردم اشاره کرده‌اند. به عنوان نمونه، بر اساس گفته‌های یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشور، افزایش قیمت بلیط هواپیما از ابتدای موج گرانی سال‌های اخیر در کشور سبب شده امروز، تنها ۲ الی ۲٫۵ درصد مردم از این وسیله برای سفر استفاده کنند و اغلب به سفرهای زمینی با استفاده از اتوبوس و مخصوصا قطار رو آورده‌اند. امروز اکثر افراد به صورت مرتب بلیط‌های لحظه آخری را چک می‌کنند، بلکه در مسیر دلخواهشان، یک بلیط هواپیمای ارزان قیمت پیدا کنند.

مقاله پیشنهادی: منظور از بلیط چارتر دقیقا چیست؟

از روز بیست و یکم شهریور ماه، نرخ‌های مصوب جدید برای بلیط‌های هواپیما تعیین خواهد شد. باید دید بعد از این تاریخ، چقدر تمایل مردم به استفاده از سفرهای هوایی کاهش یا افزایش پیدا می‌کند.

مقاله پیشنهادی: با بایدها و نبایدهای فرهنگ سوار شدن به هواپیما آشنا هستید؟

متاسفانه اکنون یک سفر هوایی برای یک خانواده بسیار کم جمعیت چهار نفره، بسیار گران تمام می‌شود. برای چنین خانواده‌ای، سفر به مشهد با استفاده از هواپیما چیزی حدود سه میلیون تومان تمام خواهد شد که برابر حقوق دو ماه اغلب کارمندان است!

مقاله پیشنهادی: آشنا شوید با بیماریهایی که قبل از سوار شدن بر هواپیما نیاز به مجوز دارند

این هزینه تنها مربوط به رفت و آمد بوده و شامل هزینه اقامت و خوراک در شهر مقصد نمی‌شود! پس طبیعی است که در مقایسه با قبل، نه تنها میزان سفرهای خارجی، بلکه حجم سفرهای داخلی ایرانیان ریزش شدیدی به خود دیده باشد. در ادامه می‌توانید جدیدترین قیمت‌های بلیط هواپیما را مشاهده کنید.

قیمت بلیط هواپیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *