مرگ زائران ایرانی در اربعین ۹۸ ؛ هشداری برای همه مسافران

بی‌توجهی سبب مرگ زائران ایرانی در اربعین ۱۳۹۸ شد. موضوعی که امسال سبب فوت شدن دو نفر از مسافران ایرانی مراسم کربلا شده، پیشتر نیز جان افرادی را گرفته بود.

بر اساس گفته‌های معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت سازمان هلال احمر، مرگ زائران ایرانی در اربعین بر اثر سقوط از ارتفاع و ایست قلبی بوده است. این دو حادثه در کاظمین و کربلا رخ داده‌اند. هر دو فرد جان باخته زن بوده و «معصومه کشمشون» از شهر درود استان لرستان و «فاطمه رضایی» از شهر اراک نام داشتند.

علت مرگ زائران ایرانی در اربعین ۱۳۹۸

یکی از آن‌ها به خاطر سقوط از ارتفاع حین خواب جانش را از دست داده است. وی در پله‌های یک ساختمان نیمه کاره مشغول استراحت بود و متاسفانه در این حین، بعد از سقوط از ارتفاعی سه متری، در اثر ضربه مغزی جانش را از دست داد.

مقاله پیشنهادی: نگاهی به ضروری‌ترین لوازم سفر اربعین

متاسفانه چنین رویدادهایی پیشتر نیز گزارش شده بود. طبق درخواست معاون عتبات و عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، زائران باید در انتخاب محل اقامت و استراحت حداکثر توجه را داشته و از ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنند. پیشنهاد وی، استفاده از موکب‌ها و دیگر محل‌های عمومی که امنیتشان تضمین شده، بوده است. برای جلوگیری از بروز حوادث این چنینی و مرگ زائران ایرانی آن‌ها باید به طور جد از استراحت و مخصوصا خوابیدن در ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند.

مقاله پیشنهادی: سفر به کربلا در اربعین ۱۳۹۸ را به تعویق بیندازید

علت مرگ نفر دوم، ایست قلبی در بیمارستان کاظمیه اعلام شد. شش روز قبل نیز بر اساس آماری رسمی و گفته‌های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مشخص شد تا روز پانزدهم مهر ماه، نزدیک به ۱۳ نفر از مسافران مراسم پیاده‌روی شهر کربلا جانشان را از دست داده‌اند. علت بیشتر مرگ‌ها سکته و ایست قلبی بود. تا امروز آمار تعداد مرگ و میر زائران ایرانی به‌روزرسانی نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *