استفاده از کاغذ در دبی تا سال ۲۰۲۰ از تمامی فرآیندها حذف می‌شود

شاهزاده و رییس شورای اجرایی شهر دبی استراتژی دبی بدون کاغذ یا  “Dubai Paperless Strategy” را به تازگی در جریان بازدید از دفتر هوشمند دبی اعلام کرده است. این دفتر در منطقه طراحی دبی واقع شده است.

این استراتژی با استراتژی معاون رییس، نخست وزیر و حاکم دبی در یک راستا بوده و طبق آن قرار است کل امارات تبدیل به یک شهر هوشمند کوچک شود. آن‌ها از مدت‌ها قبل تصمیم به استفاده از تکنولوژی های برتر گرفته‌اند. به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در این راستا، حذف استفاده از کاغذ در فرآیندهای روتین ادارات دولتی است. به این ترتیب در کنار صرفه جویی در منابع طبیعی، استفاده از تکنولوژی های نوین و از همه مهمتر قطع درختان کمتر، راحتی و آسودگی برای انسان ها به ارمغان می‌آید.

بعد از سال ۲۰۲۱، هیچ کارمند و یا مشتری دولت مجبور به پرینت کردن هیچ سندی نخواهد بود. مسئولات مدعی هستند فرآیند هوشمندسازی شهرهای امارات مدت ها است در جریان بوده و اعمال و استراتژی های مختلفی به منظور سرعت دادن به آن انجام می‌شوند. بعد از سه سال دیگر، تمامی فرآیندهای داخلی و حتی خارجی بدنه دولت کاملا دیجیتالی خواهند شد. کاهش هزینه ها یکی دیگر از مهمترین و تاثیرگذارترین نتایج حذف کاغذ از فرآیندهای اداری است.

به منظور پیاده سازی این استراتژی، تعداد زیادی تغییر تکنیکی باید به مرور زمان به مرحله اجرایی برسد. آن‌ها شامل اتوماسیون سازی در موسسات دولتی، توجه به نیازهای خارجی و داخلی مشتری همچون استفاده از آیدی ها، امضاها و تاییدیه های دیجیتالی است.

جهت اطلاع از تور دبی و رزرو تور ارزان دبی با ما در تماس باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *