بازدید از هرم بنت مصر برای عموم مردم میسر شد

هرم بنت تا چندی پیش تنها از دور قابل تماشا بود. از این پس می‌توان به درون این هرم رفت و شگفتی ساخت چنین سازه‌ای در حدود ۴۵۰۰ سال پیش را از نزدیک نظاره‌گر بود.

دولت مصر به زودی امکان بازدید از دو مورد از قدیمی‌ترین اهرام را برای عموم مردم میسر خواهد کرد. این دو هرم در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب شهر قاره قرار داشته و از سال ۱۹۶۵ تاکنون، اولین مرتبه‌ای است که بازدید از آن‌ها برای تمامی مردم امکان‌پذیر می‌شود.

اکنون توریست‌ها می‌توانند از هرم بنت و هرم ماهواره آن که در گورستان سلطنتی داهشور (Dahshur) قرار دارند، بازدید کنند. اینجا بخشی از گورستان ممفیس (Memphis) به شمار می‌رود، مکانی که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

هرم بنت را بیشتر بشناسید

هرم بنتارتفاع هرم بنت حدود ۱۹۰ متر است. این هرم در زمان فرمانروایی اسنفرو ساخته شده است. دوران سلطنت این فرعون به حدود ۴۵۰۰ سال پیش برمی‌گردد. این هرم از دو سازه داخلی منحصربه‌فرد تشکیل می‌شود. تصور ساخته شدن چنین بنایی حدود ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد، هر بیننده‌ای را میخکوب می‌کند.

پیش از این، توریست‌ها تنها می‌توانستند هرم بنت را از دور نظاره‌گر باشند، در حالی که اعجاب این سازه، نحوه ساخت محیط پیچیده داخلی آن است. امیدواریم به زودی، اطلاعات بیشتری درباره چگونگی بازدید از محیط داخلی این هرم به دست بیاوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *