در فصل پاییز و زمستان به کدام شهرها سفر کنیم؟

با نزدیک شدن به دو فصل سرد سال مخصوص زمستان، رفته رفته علاقه توریست‌های برای سفر به دو شهر باکو و استانبول کم می‌شود. پس در فصل پاییز و زمستان به کجا سفر کنیم؟

باکو، استانبول و دیگر شهرهای آذربایجان و ترکیه، رفته رفته وارد فاز سرما می‌شوند، به همین دلیل با گذر زمان، شاهد کاسته شدن طرفداران سفر به آن‌ها هستیم، تا این که مجددا به بهار سال‌ آینده برسیم. البته برخی توریست‌ها از این فرصت که مساوی با کاهش قیمت تور باکو و تور استانبول است استفاده کرده و درست طی دو فصل سرد سال مخصوصا زمستان به آن‌ها سفر می‌کنند. این یک استراتژی اقتصادی است، اگر تحمل سرما را داشته باشید!

بهترین مقاصد برای سفر در پاییز و زمستان

پیشنهاد ما به مسافران بیسان گشت، تور تایلند و تور دبی است. همانطور که می‌دانید، تور تایلند به صورت ترکیبی، در قالب بانکوک + پاتایا یا بانکوک + پوکت برگزار می‌شوند. البته این پکیج‌ها پیش‌فرض‌ بوده و امکان تغییر به صورت دلخواه وجود دارد. در کشور امارات، دبی اصلی‌ترین مقصد توریست‌ها محسوب می‌شود.

سفر به دبی در زمستان

امارات همانند سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس کویری است، به همین دلیل تابستان‌های وحشتناکی دارد! در روزهای تابستان، دمای هوا در این شهر به حدود ۴۰ درجه سانتیگراد و حتی بالاتر می‌رسد، به همین دلیل راه رفتن در مکان‌های سرباز، مخصوصا برای افرادی که در شهر محل سکونت آن‌ها چنین درجه هوایی کمتر رویت می‌شود، بسیار آزاردهنده خواهد بود. طی فصل تابستان، حتی در شب‌ها نیز نمی‌توان به خوبی به تفریح و گشت و گذار پرداخت، چرا که میانگین دمای هوا با وجود نبود خورشید در آسمان حدود ۳۰ درجه سانتیگراد است.

تور دبی

این وضعیت از انتهای تابستان رفته رفته بهبود پیدا کرده و در زمستان به بهترین حالت می‌رسد. طی فصل سرد سال، میانگین دمای هوا در شهر دبی در طول روز برابر ۲۳ درجه سانتیگراد خواهد بود. با محو شدن خورشید، این دما به ۱۴ درجه سانتیگراد می‌رسد. در نتیجه در این شهر، حتی در نیمه‌های زمستان، خبری از دمای نزدیک به صفر درجه یا حتی کمتر از آن نیست.

پیشنهاد ما این است که سفر به دبی را به فصل زمستان موکول کرده و شهرهای تایلند را برای سفر در پاییز انتخاب کنید.

سفر به بانکوک، پاتایا و پوکت در پاییز

کشور تایلند دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است و این وضعیت در همه شهرهای آن حکفرما است. بانکوک دارای آب و هوای گرمسیری بوده و جوی استوایی در آن برقرار است، به همین دلیل بین فصل‌های مختلف سال، تفاوت چندان زیادی بین درجه هوای آن ایجاد نمی‌شود.

تور بانکوک

یک سال را در پایتخت بانکوک می‌توان روی هم رفته به دو فصل تقسیم کرد؛ یک فصل مرطوب و یک فصل خشک. بین ماه‌های اکتبر تا فوریه (آبان تا بهمن)، بهترین زمان سفر به بانکوک و دیگر شهرهای تایلند است. طی این بازه زمانی، متوسط دمای هوا حدود ۲۵ درجه سانتیگراد بوده و به طور متداول نسیم خنکی وزیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *