تحصیل در مدارس دبی

تحصیل در مدارس دبی  : استاندارد آموزش در دبی نسبتا بالا است و مدارس دبی شامل مجموعه کاملی از مدارس دولتی و غیر دولتی است که برای فرهنگ های متنوعی که در این شهر ساکن هستند مناسب است . بدیهی است که هر قومیتی نظام آموزشی کشور خود را بیشتر می پسندد . بنابر این مدارس دبی به دو دسته ملی و بین المللی تقسیم می شوند . مدارس ملی برای ساکنین اصلی و بومیان کشور امارات و مدارس بین المللی برای اتباع خارجی مانند آمریکایی ها ، فرانسوی ها ، هندی ها ، بریتانیایی ها ، ایتالیایی ها ، ایرانی ها و … آماده شده اند و در برخی از این مدارس امکان کسب دیپلم بین المللی نیز فراهم شده است .
مدارس دبی دارای امکانات وسیع در زمینه ورزش و هنر های خلاق هستند.

تحصیل در مدارس دبی

تحصیل در دبی از چه سنی آغاز می شود ؟

سن شروع تحصیل در مدارس ابتدایی پنج سالگی و دوره دبیرستان از یازده تا هجده سالگی می باشد . همچنین ممکن است برخی مدارس برای ثبت نام دانش آموزان ، علاوه بر دریافت مدارک مرسوم ، اقدام به برگزاری آزمون ورودی نیز بنمایند .
اکثر مدارس انگلیسی زبان دبی سال تحصیلی را در ماه سپتامبر آغاز می نمایند و کلیه مدارس دبی در ماه های جولای و آگوست تعطیل می باشد .

تحصیل در مدارس دبی

شهریه مدارس چه مقدار است ؟

با توجه به نوع مدرسه ، امکانات تحصیلی ، تجهیزات مدرسه و فعالیت های فوق برنامه ، شهریه مدارس دبی شامل طیف گسترده ای می شود . اما به طور معمول هزینه تحصیل در این مدارس بین ده الی سی هزار درهم در سال است . البته مدارسی با شهریه شصت هزار درهم در سال نیز در دبی وجود دارد .

مدارس دبی به طور سالیانه توسط سازمان دانش و توسعه انسانی بازرسی شده و نتایج و رتبه بندی مدارس در روزنامه ها درج شده و در وب سایت سازمان نیز قرار می گیرد . مدارس دبی با معیارهای ” عالی ، خوب ، قابل قبول و رضایت بخش نیست  ” رتبه بندی می شوند . سازمان دانش و توسعه انسانی کشور امارات ، بر اساس رتبه کسب شده توسط هر مدرسه ، اجازه افزایش شهریه را به آن می دهد . به عنوان مثال در سال ۲۰۱۲ میلادی به مدارس برجسته اجازه افزایش شهریه تا ۶% داده شد . به همین ترتیب مدارسی که موفق به کسب رتبه خوب  شده بودند اجازه افزایش ۴٫۵% شهریه را کسب نموده و سایر مدارس نیز شهریه های خود را ۳% افزایش دادند .
از جمله مدارس بین المللی دبی می توان به آکادمی دخترانه آمریکایی ال میزار ، مدرسه آمریکایی دبی ، مدرسه بین المللی استرالیایی ، مدرسه بریتانیایی دبی ، کالج دبی و … اشاره نمود .

جهت اطلاع از تور دبی و رزرو تور ارزان دبی با ما در ارتباط باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *