۱۸ منظره دیدنی در تایلند | زیباترین مکان های تایلند

تایلند مملو از گنجینه‌ های تاریخی و منظره های طبیعی باشکوه است. در این مطلب با ۱۸ تا از زیباترین مکان های دیدنی در تایلند آشنا می شویم.

جنگل های سرسبز، تپه های ابری، آسمان های آرام، نورهای شب خیره کننده، و شگفتی های جزایر؛ تایلند خانه یکی از متنوع ترین مناظر است. تایلند به دلیل فعالیت‌ ها، زندگی شبانه و معماری‌ بی نظیر خود همیشه یک مقصد توریستی محبوب بوده است و وقتی صحبت از شاهکارهای طبیعی به میان می آید، از شکوه و عظمت کمتری برخوردار نیست. جاذبه های گردشگری تایلند شما را با همه چیز، از کوه های مه آلود گرفته تا سواحل شنی پوشانده است. در این مطلب از بیسان گشت نگاهی به خیره کننده ترین مناظر این جواهر جنوب شرقی آسیا می اندازیم.

اگر قصد سفر به تایلند را دارید پیشنهاد می کنیم از صفحه تور تایلند ما بازدید کنید.

 

زیباترین مکان های تایلند

دوی اینتانون | Doi Inthanon

این منظره تایلند که با افتخار بلندترین قله کشور است به ارتفاع ۲۵۶۵ متر می رسد و در میان پارک ملی دوی اینتانون واقع شده است، در مجاورت آن کوه‌ های ناهموار، فضای سبز مجلل، آبشارها، گیاهان و جانوران غنی قرار دارند. علاوه بر آن، بازدیدکنندگان از پناهگاهی که بیش از ۳۶۲ گونه پرنده را در خود جای داده است بازدید می کنند. بسیاری از این پرنده ها بومی تایلند هستند. علاوه بر تماشای زیبایی های طبیعی دوی اینتانون، بازدیدکنندگان به همان اندازه به تاریخ جذاب و معماری غنی آن جذب می شوند. چشم انداز این منطقه شامل بناهایی است که زمانی برای پادشاهان و ملکه ها در قله کوه ها ساخته شده بودند. مسافران همچنین در تجارت محلی شرکت می کنند، در غذاخوری ها گشت و گذار می کنند و از اقامت خود در اقامتگاه های راحت در این نزدیکی لذت می برند. قله دوی اینتانون با حفظ طبیعت در بهترین حالت خود یکی از مواردی است که باید در تایلند ببینید.

 

تماشاگاه سامت ننگشه | Samet Nangshe Viewpoint

تنها با نیم ساعت سواری دورتر از پوکت، تماشاگاه سامت ننگشه به یکی از محبوب ترین مناظر تایلند تبدیل شده است. منظره ای خیره کننده که در آن بازدیدکنندگان خود را به دور از تمدن و هیاهوی شهری می بینند. تماشاگاه سامت ننگشه بسیار مشهور و خاص می باشد زیرا حتی گاهی کهکشان راه شیری در آن قابل مشاهده می شود. با داشتن چندین جزیره کوچک، طلوع خورشید خیره کننده و مکان های مجلل برای کمپینگ، سامت ننگشه موردعلاقه همه دوستداران طبیعت است. بازدیدکنندگان معمولاً زیر ستاره ها کمپ می زنند، قله ها و تپه ها را کاوش می کنند، از غذاهای لذیذ محلی لذت می برند و در اطراف این طبیعت زیبا استراحت می کنند.

 

برج بایوکه | Baiyoke Tower II

جدا از برخی از ارزشمندترین مناظر طبیعی، تایلند مناظر شهری تماشایی نیز برای ارائه دارد. یکی از بهترین مناظر شهر بانکوک را می توان از بلندترین پشت بام بانکوک و دومین ساختمان بلند کشور، که برج بایوکه می باشد، مشاهده کرد . در ارتفاع ۳۰۹ متری عظیم با ۸۴ طبقه، بازدیدکنندگان برای تماشای آرام ترین خط افق بالا می روند. این برج همچنین یک راهپیمایی پرماجرا به همراه یک پشت بام گردان برای درک منظره ۳۶۰ درجه ارائه می دهد. در حالی که این منظره به طور برجسته یک روز گردش را می طلبد، بازدیدکنندگان می توانند به دنبال اقامت در داخل برج باشند زیرا این هتل یکی از معروف ترین هتل های کشور است. در کنار شش داستان از عرصه‌ های خرید، از برند های معروف گرفته تا برند های محلی، هر مسافر علاقه‌ مند به خرید می‌ تواند هر چیزی که نیاز دارد را در اینجا پیدا کند.

 

تماشاگاه نانگ یوان | Nang Yuan Viewpoint

اگر تا به حال تصاویری از سواحل شنی سفید، آب های فیروزه ای، کناره های ساحلی صخره ای و کلبه های بامبو را تماشا کرده اید، به احتمال زیاد با تماشاگاه نانگ یوان مواجه شده اید. این تماشاگاه در جزیره کو تائو واقع شده است که به “جزیره لاک پشت” ترجمه می شود. این جزیره که به‌ خاطر ورزش‌ های آبی مانند غواصی، اسنورکلینگ و… شهرت دارد، خانه صخره‌ های مرجانی گرانبها نیز می باشد. چشم‌ انداز نانگ یوان و جزیره کو تائو مجموعه‌ ای عالی از مهمانخانه‌ ها و استراحتگاه‌ های ساحلی، همراه با غذاهای لذیذ اصیل تایلندی و زندگی شبانه پرهیاهو را ارائه می‌ دهند.

همچنین بخوانید: ۱۰ نمونه از معماری های برجسته و بی نظیر تایلند

 

تماشاگاه خائو نگون ناک | Khao Ngon Nak Viewpoint

خائو نگون ناک یا کوه ستیغ اژدها، قله ای دنباله دار می باشد که در کرابی واقع شده است. در ارتفاع حدود ۵۶۵ متری از سطح دریا، صعود نسبتا آسانی به حساب می آید که آن را برای گردش های خانوادگی ایده آل می کند. کوهنوردان و بازدیدکنندگان از این کوه بالا می روند تا زیباترین منظره شهر را در زیر پای خود ببینند و عکس های بسیار زیبا و به یاد ماندنی ثبت کنند. خائو نگون ناک با چشمه های آب، آبشارها، دو طبیعت خیره کننده و همچنین منظره ای پانوراما تزئین شده است. این ماجراجویی صخره ای برای بازدید یک روزه ترجیح داده می شود و بازدیدکنندگان نیز در استان کرابی برای خرید و امتحان غذاهای محلی گشت و گذار می کنند.

 

نمای شمالی خائو یای | Northern Viewpoint Khao Yai

تایلند خانه نمای شمالی است که با افتخار در پارک ملی خائو یای واقع شده است؛ یک سایت میراث جهانی یونسکو با انبوهی از گیاهان و جانوران غنی، کوه ها به عنوان پس زمینه، آب های شیرین و سواحل سرسبز جزیره، نمای شمالی در خائو یای یک مکان چشم انداز کاملاً خارج از این جهان می باشد. غنی شده با تورهای پیاده‌ روی، آبشارها، رشته‌ کوه‌ ها، اکتشاف شبانه و موارد دیگر، بازدیدکنندگان اغلب گردش در این طبیعت را به یک نقطه‌ ی مهم تبدیل می‌ کنند. پارک ملی خائو یای دارای فعالیت های متعددی مانند پیاده روی، کاوش در دریاچه ها و آبشارها، بررسی مزرعه و واین تریل، همراه با پارک آهو می باشد. علاوه بر آن، موزه هنر خائو یای یکی دیگر از گنجاندن عالی فرهنگ تایلندی برای بازدید شما است. محل اقامت راحت می باشد زیرا این سایت یک مکان کمپینگ معروف است و ارتباط با یک سواری کوتاه دور از شهر اصلی قابل دسترسی است.

 

تماشاگاه کارون | Karon Viewpoint

شاید یکی از مشهورترین مناظر تایلند که مسافران از آن دیدن می کنند، تماشاگاه کارون است که منظره ای عالی از سه ساحل زیبا ارائه می دهد. از این منطقه می‌ توانید سواحل کاتا یای، کارون و کاتا نوی را ببینید. منظره چشم انداز کارون اغلب به عنوان تپه سه ساحل یا “خائو سام هاد” شناخته می شود. با هر گوشه ی آن به عنوان یک عکس کارت پستال، این منظره دارای تصویری خیره کننده از دریای آندامان، یک سایت ۸ کیلومتری از سه ساحل، ویلا رویال معروف و بسیاری از موارد دیگر است. این تماشاگاه که ترجیحاً یک گردش یک روزه می باشد، اسنک بار، آلاچیق و ساحلی برای کاوش نیز دارد.

 

تماشاگاه فی فی | Phi Phi Viewpoint

با نیم ساعت پیاده روی تا قله، تماشاگاه فی فی ۱۸۶ متر ارتفاع دارد و از هر گوشه و کنار خود منظره ای دیدنی ارائه می دهد. طرح کلی درختان نخل، آب‌ های کاتاراکت، منظره شهر در زیر و آرامش‌ بخش‌ ترین فضا همان چیزی است که تماشاگاه فی فی به شما نشان می دهد. بالای نقطه دارای چندین غرفه از نوشیدنی، بستنی، تنقلات و…، همراه با بانوج برای استراحت با منظره باصفا می باشد. از بالای فی فی، بازدیدکنندگان فی فی له، دهکده و خلیج های لو دالام را تماشا می کنند. جزیره دمبلی شکل یک منظره محبوب و دوست داشتنی است. این مکان پیاده‌ روی در نزدیکی ساحل دریا رانتی، ساحل  پک نام و آو تو کوه را نیز ارائه می‌ دهد. منظره تماشاگاه فی فی برای دور شدن از هیاهوی شهر و گردش های خانوادگی یک روزه ایده آل است.

 

صخره های لوم ساک | Lom Sak Cliffs

صخره‌ های لوم ساک که در زیر جنگلی متراکم قرار گرفته اند، به عنوان یکی از معتبرترین مکان‌ های طبیعی کشور شناخته می‌ شوند. صخره ها در پارک ملی فو کرادوئنگ قرار دارند که به عنوان دومین پارک قدیمی تایلند شناخته می شود. با توجه به اینکه دسترسی به صخره ها کمی دشوار است، اتصال جاده ای روز به روز در دسترس تر می شود. منظره این صخره ها نزدیک به کافه ای است که بسیاری از بازدیدکنندگان دوست دارند در اطراف آن استراحت کنند. جدا از صخره‌ ها، خود کوه مکانی عالی برای پیاده‌ روی و گردش می باشد و گردشگران برای کشف حیوانات وحشی و همچنین فیل‌ ها در اطراف آن می‌ گردند. با توجه به اینکه این منطقه در زمان باران های موسمی بسته است، بهترین زمان برای بازدید از آن اکتبر تا مه می باشد.

 

دریاچه چیو لان | Cheow Lan Lake

دریاچه چیو لان یک چشم انداز زیبا در کنار دریاچه ارائه می دهد و در میان پارک ملی خائو سوک قرار دارد. شاید جالب ترین بخش خائو سوک این باشد که به عنوان قدیمی ترین جنگل بارانی جهان در نظر گرفته می شود. تنوع گیاهان و جانوران پارک ملی خائو سوک اغلب با جنگل آمازون برابری می کند. بازدیدکنندگان معمولاً در اردوگاه‌ ها یا اقامتگاه‌ های خود در اطراف استراحتگاه‌ های محلی می‌ مانند تا دریاچه را تا حد امکان کشف کنند. با فعالیت هایی مانند کایاک سواری، پیاده روی، کاوش در غارها و کوهنوردی در اطراف قله های مجاور، دریاچه چیو لان همه چیز دارد.

فو چی فا | Phu Chi Fa

کوهی با زیبایی طبیعی بی‌ نظیر و اهمیت معنوی، فو چی فا یک بازدید عالی برای جذب فرهنگ تایلندی و مناظر خیره‌ کننده این کشور است. از طلوع شگفت انگیز خورشید گرفته تا لحاف های مه اطراف جنگل ها، مناظر کوهستانی در پس زمینه و گیاهان و جانوران غنی، این کوه خانه تجربه یک عمر است. بازدیدکنندگان از پیاده روی در دامنه تپه و کشف قبایل محلی که در تپه های روستا زندگی می کنند لذت می برند. اگر خوش شانس باشید، ممکن است کودکان محلی را نیز ببینید که در هنگام طلوع خورشید لباس می پوشند و آهنگ می خوانند. برای تعطیلات آخر هفته برنامه ریزی کنید و زیر آسمان پرستاره کمپ بزنید.

همچنین بخوانید: ۶ استراحتگاه سلامتی در تایلند برای یک تعطیلات آرامش بخش

 

 دریاچه زمرد | Emerald Lake

در میان چندین شگفتی طبیعی، تایلند به دلیل دریاچه نمادین زمرد با آب های آبی شیرین اطراف انواع جزایر بسیار محبوب می باشد. دریاچه زمرد در کنار اینکه نماد چشم انداز تایلند است، از دیرباز الهام‌ بخش فیلم‌ ها، تئاترها و دیگر اشکال هنری نیز بوده است. در خلیج تایلند، زیبایی طبیعی مجمع الجزایر پارک ملی آنگ تونگ قرار دارد، در حدود ۴۲ جزیره ساکن می باشد و دیدنی ترین مکان آن “حوض طلایی” دریاچه زمرد است. اساساً دریاچه یک بدنه آبی می باشد که در سراسر چندین جزیره که در زیر آب به هم متصل هستند پوشیده شده است. بازدیدکنندگان از قایق‌ سواری و کشتی‌ سواری در میان آب‌ ها و پیاده‌ روی در مسیر دریاچه زمرد لذت می‌ برند. بازدیدکنندگان می توانند در اقامتگاه دریاچه زمرد یا استراحتگاه های موجود در کنار ساحل اقامت داشته باشند.

 

سام فان بوک | Sam Phan Bok

این سازند صخره‌ ای که به عنوان گراند کنیون تایلند شناخته می‌ شود، به دلیل ویژگی‌ های انتزاعی و داستان‌ های اسطوره‌ ای پیرامون آن مشهور می باشد. سام فان بوک در امتداد سمت همسایه لائوس واقع شده است و زیبایی طبیعی آن غیرقابل مقایسه می باشد. بازدیدکنندگان دوست دارند در اطراف سازه‌ های صخره‌ ای قدم بزنند، عکس های یادگاری بگیرند، سواحل اطراف را کاوش کنند و همچنین فرهنگ محلی آیسان را تجربه کنند. نام سام فان بوک به عنوان سه هزار سوراخ ترجمه شده است که عدالت را به چندین فرورفتگی موجود در ساختار صخره ای می رساند. گردشگران و زوج ها نیز سعی می کنند انواع مختلف اشکال را شناسایی کنند! این مناظر در طول فصل خشک به بهترین وجه قابل کاوش هستند، زیرا باران های موسمی اغلب صخره ها را فرا می گیرند.

 

غار تام لوت | Tham Lot Cave

غار تام لوت یکی از منظره‌ های دیدنی تایلند می باشد که در امتداد یک جریان مخفی در این کشور پراکنده شده است. با ۱٫۵ کیلومتر طول، مسافران برای کشف استالاکتیت ها و استالاگمیت های رنگارنگ و فوق العاده زیبا، سوار قایق می شوند. بازدیدکنندگانی که ترجیح می‌ دهند در داخل آن قدم بزنند، می‌ توانند با پای پیاده وارد غار شوند. کل غار به صورت سه غار اصلی در داخل به هم متصل شده است. تورهای راهنما در قایق سواری در دسترس هستند و این واقعاً یک تجربه مادام العمر می باشد. بازدیدکنندگان همچنین نقاشی های غار آهو و سایر حیوانات را مشاهده خواهند کرد. این موضوع غار تام لوت را برای دوستداران تاریخ لذت بخش می کند. این غار با اتوبوس از شهر اصلی فاصله دارد.

 

 آئو کائو کوای | Aow Kao Kwai

منظره ای که درست از یک رمان اسطوره ای گرفته شده است، هر سفر به تایلند بدون کاوش در این پدیده طبیعی ناقص می باشد.  آئو کائو کوای منظره ای است که زیبایی طبیعی مخفیانه ای را در خود جای داده است و به عنوان خلیج بوفالو نیز شناخته می شود. با سازه های کوو مانند، سواحل شنی، آب های شفاف و زیبایی دست نخورده، این منطقه یک مقصد عالی برای تعطیلات آخر هفته به دور از هیاهوی شهر می باشد.  آئو کائو کوای بی سر و صدا در تایلند قرار دارد و به مکانی ایده آل برای میزبانی مهمانی های شبانه تبدیل می شود. بازدیدکنندگان همچنین می توانند با قایق های تاکسی به مقاصد نزدیک بروند. اقامتگاه راحت در دسترس است زیرا بیش از ۴۰ هتل ساحلی در نزدیکی این منطقه وجود دارد.

همچنین بخوانید: ۸ ساحل برتر جزیره کو فنگان تایلند

 

 پارک تاریخی فانوم رانگ | Phanom Rung Historical Park

پارک تاریخی فانوم رانگ با ترکیبی از معنویت و طبیعت، خانه یک بنای تاریخی است که چیزی کمتر از یک شاهکار معماری نیست. معبد خمر هندو در آن قرار دارد که قدمت آن به قرن دهم بازمی گردد. این نزدیکی درست زیر یک آتشفشان واقع شده است. بازدیدکنندگان وقت خود را به کاوش در معدن طلای باستان شناسی، همراه با تأثیرات خمر و بودایی آن می گذرانند. مسافران همچنین روی فرش قرمز مانند پلکان عظیمی که تماماً از سنگ قرمز ساخته شده است، قدم می گذرند. پارک تاریخی فانوم رانگ که مقصدی عالی برای گشت و گذار در روز می باشد، منطقه ای است که تنها ۲۰ کیلومتر با شهر اصلی فاصله دارد.

 

مین هو خائو | Moh hin khao

یکی از ویژگی های طبیعی زیبایی سورئال، مین هو خائو اسطوره ای می باشد که زنده شده است. سنگ های طبیعی مانند سازه هایی که در زیر آسمان پرستاره شب ظاهر می شوند مترادف با استون هنج در نظر گرفته می شوند. افسانه ها حاکی از آن است که زمانی که شهر در مجاورت آن مستقر شد، پرتوی از نور در میان سازه های سنگی در شب های سبت بودایی ظاهر می شد. این ویژگی های طبیعی یک ساختار طبیعی می باشد که از مواد معدنی و ماسه سنگ ایجاد شده است. با ترکیبی عالی از اهمیت معنوی و پدیده طبیعی، بازدیدکنندگان ترجیح می دهند یک کمپ یک شبه، همراه با کاوش در صخره ها، غارها، منظره ها و آبشارهای دیدنی اطراف این منطقه، داشته باشند.

 

 آبشار تای لو سو | Thi Lo Su Waterfall

آبشار تای لو سو منظره ای باصفا و تماشایی در تایلند است و از آنجایی که بزرگ ترین آبشار در کشور است، محبوبیت خاصی دارد. با ۳۰۰ متر ارتفاع، در پناهگاه حیات وحش اومفانگ در استان تک قرار دارد. این آبشار ترکیبی از چندین آبشار نزدیک به هم است و با افتخار در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد. در میان استراحت در اطراف و تماشای مناظر طبیعی، بازدیدکنندگان به پیاده‌ روی، رفتینگ در آب‌ های سفید، قایق‌ رانی در رودخانه باطراوت و… نیز می‌ پردازند. با توجه به اینکه تماشای آبشار معمولاً یک سفر یک روزه است، مسافرانی که در طول شب اقامت می‌ کنند نیز به دنبال اقامت در هتل‌ ها و کلبه‌ های مجاور هستند.

 

سفر به تایلند سفری به موزاییکی از تجربیات طبیعی، فرهنگی، معنوی و ماجراجویی است. از سایت های میراث جهانی یونسکو گرفته تا آبشارها، مناظر شهری و حتی تشکیلات طبیعی. این کشور شگفت انگیز چیزی کم ندارد!

 

منبع: holidify.com

 

 

بیسان گشت یک وبسایت گردشگری است که اطلاعات جامعی را از مکان های دیدنی در سراسر جهان در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این پایگاه داده گردشگری قصد دارد اطلاعات مهمی در مورد سفر در اختیار کاربران خود قرار دهد تا به گردشگران بگوید با سفر زندگی شادتر و بهتری داشته باشند. پس توصیه می کنیم با سفر زندگی خود را شادتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *