بناهای بزرگ کره شمالی که دید شما نسبت به این کشور را تغییر می‌دهند

کره شمالی را به عنوان کشوری که خفقان در آن بیداد کرده و با هیچ کشوری ارتباط دوستانه ندارد، می‌شناسند. با این حال تماشای بناهای بزرگ کره شمالی سبب می‌شود دید منفی‌تان نسبت به این کشور تغییر کند.

همانند سایر نظام‌های دیکتاتوری که تا امروز در تاریخ بشریت به وجود آمده‌اند، پادشاهان و حکمفرمایان کشور کره شمالی نیز انزجار و تفکرات افراطی خود نسبت به جامعه جهانی را از طریق ساخت بناها و یابودهای بزرگ نمایش می‌دهند. با توجه به اخبار تماما منفی گرایانه‌ای که نسبت به این کشور وجود دارد، احتمالا تصور می‌کنید کره شمالی خیلی عقب افتاده بوده و خبری از سازه‌های بزرگ و دارای معماری‌های خاص در آن نیست،‌ اما تماشای تصاویر بناهای بزرگ کره شمالی سبب خواهد شد این تصوراتتان تغییر کنند.

تور استانبول

بناهای بزرگ کره شمالییکی از دیدنی‌ترین بناهای بزرگ کره شمالی دروازه ورود به پایتخت این کشور محسوب می‌شود. این سازه طاق اتحاد ملی (Arch of Reunification) نام داشته و در آن، شاهد مجسمه دو زن هستیم که سمبلی را در دستان خود نگه داشته‌اند. این سمبل نشانی از دیدگاه آینده‌ نگرانه بنیان گذار کره شمالی یعنی کیم ایل سونگ (Kim Il Sung) است و اتحاد دو کشوره کره را یادآور می‌شود، هر چند این دو کشور به هیچ عنوان میانه خوبی با یکدیگر ندارند!

تور بانکوک

بناهای بزرگ کره شمالیبنای یادبود حزب کارگر یکی دیگر از بناهای بزرگ کره شمالی در پایتخت این کشور محسوب می‌شود.

بناهای بزرگ کره شمالیهتل ۱۰۵ طبقه ریوگیونگ (Ryugyong Hotel) در مرکز پایتخت کشور را می‌توان یکی از جنجالی‌ترین بناهای آن دانست! از آن به عنوان بلندترین آسمان خراش متروک دنیا یاد می‌کنند. از سال ۱۹۹۲ تا امروز هنوز امکان افتتاح کردن این برج میسر نشده است.

بناهای بزرگ کره شمالیبرج ۱۷۰ متری جوچه (Juche Tower) نیز از دورترین قسمت‌های شهر به خوبی قابل مشاهده است. این بنا در کنار رودخانه تایدانگ قرار دارد.

بناهای بزرگ کره شمالیقصر کودکان منیونگدای (Manyongdae) طوری طراحی شده که آغوش یک مادر را به فرد بیننده یادآور می‌شود. این بنا همانند تعداد زیادی از بناهای بزرگ کره شمالی در مرکز شهر پیونگ یانگ قرار دارند.

بناهای بزرگ کره شمالیتصویر بالا به سالن اجتماعات آشیانه مرکز پایتخت مربوط می‌شود. در زمان سخنرانی رهبر، سران ارتش در این سالن گرد هم می‌آیند. عکس بالا، در زمان یکی از سخنرانی‌های رهبر فعلی کیم جونگ اون (Kim Jong Un) به ثبت رسیده است.

بناهای بزرگ کره شمالیتعداد قابل توجهی از بناهای بزرگ کره شمالی به عنوان یادبودی برای رهبران پیشین کشور ساخته شده‌اند.

بناهای بزرگ کره شمالیعکس دو رهبر بزرگ این کشور، کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل در بیشتر نقاط شهر دیده می‌شود. به عنوان نمونه می‌توان به تصویر بالا اشاره کرد که در آن شاهد قرارگیری عکس این دو پادشاه در بالای در ورودی یک ایستگاه مترو هستیم.

بناهای بزرگ کره شمالیاگر هر زمانی و به هر دلیلی به کره شمالی سفر کردید، باید بدانید به منظور تماشای بناهای بزرگ کره شمالی فقط روزها فرصت دارد، چرا که به دلیل عدم امکان تولید برق کافی در کشور، شب‌ها سرتاسر آن در تاریکی به سر می‌برند! البته، در صورت توانایی برای مسیریابی در خیابان‌های تاریک، می‌توان بناها و یادبودهای مربوط به رهبران پیشین و کنونی کشور را به راحتی دید، چرا که چراغ‌های آن‌ها هرگز در طول شب خاموش نمی‌شوند.

بناهای بزرگ کره شمالینکته حائز اهمیت اینجاست که این بناهای دیدنی با زحمات شبانه روزی کارگران ساخته شده‌اند، افرادی که با وجود ساعت‌ها کار، درآمد بسیار پایینی دارند و به سختی زندگی را پیش می‌برند.

بناهای بزرگ کره شمالیبخش قابل توجهی از مردم کره شمالی وضعیت بسیار نابسامانی دارند و دغدغه‌های معیشتی لحظه‌ای رهایشان نمی‌کند.

بناهای بزرگ کره شمالینماد بالا برای یادبود پیروزی کره بر نیروی‌های امپریالیستی آمریکایی در جنگ با این کشور ساخته شده است.

بناهای بزرگ کره شمالیالبته همه بناهای کره شمالی و مخصوصا پیونگ یانگ با اهداف عقیدتی و برای یادبود فرمانروایان ساخته نشده‌اند! با سر زدن به متروی پایتخت کشور متوجه خواهید شد ایستگاه‌های آن چه ساختار زیبایی دارند.

بناهای بزرگ کره شمالیجالب است بدانید یکی از بزرگترین استادیوم‌های دنیا در پیونگ یانگ قرار دارد! البته این ورزشگاه ۱۵۰ هزار نفری بیشتر به منظور برگزاری مراسم‌های سالانه به منظور ادای احترام به رهبر کنونی و رهبران پیشین کاربرد دارد.

بناهای بزرگ کره شمالیپارک آبی مانسو (Munsu) جزو معدود مکان‌هایی است که مردم پایتخت نشین می‌توانند برای تفریح به آن مراجعه کنند.

بناهای بزرگ کره شمالیکره شمالی با وجود عقب ماندگی در تعداد زیادی از زمینه‌ها، به خوبی توانسته در دنیای فیزیک هسته‌ای پیشرفت کند و جزو معدود کشورهایی است که به سلاح هسته‌ای دست پیدا کرده است. با توجه به اهمیت فیزیک هسته‌ای برای کره شمالی، مجتمع دانش و فناوری (Sci-Tech Complex) در پایتخت کشور به شکل یک اتم ساخته شده است. البته برخلاف دیگر بناهای بزرگ کره شمالی این مجتمع قدیمی نبوده و تنها ۴ سال از ساخت آن می‌گذرد.

بناهای بزرگ کره شمالیدر تصویر بالا گوشه‌ای از محیط داخلی مجتمع دانش و فناوری را مشاهده می‌کنید.

بناهای بزرگ کره شمالیعکس بالا نشان می‌دهد ساختمان‌های پیونگ یانگ دست کمی از سازه‌های بزرگ برترین شهرهای دنیا ندارند، هر چند هرگز به اندازه آن‌ها پررونق نیستند!

بناهای بزرگ کره شمالیبا توجه به عدم امکان تولید برق به روش‌هایی که دیگر کشورهای دنیا از آن‌ها بهره می‌برند، مردم به استفاده از پنل‌های خورشیدی روی آورده‌اند. هر چه ساختمان نورگیری بهتر داشته باشد، اهمیت استفاده از این نوع پنل‌ها برای تولید انرژی الکتریکی افزایش پیدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *