تعداد مسافران شهر دبی در ماه آگوست سال۲۰۱۹ اعلام شد

دبی یکی از اولین مقاصد گردشگران سراسر دنیا است. بررسی تعداد مسافران شهر دبی در ماه آگوست سال ۲۰۱۹ بر این موضوع تاکید می‌کند.

بیش از ۱٫۴ میلیون نفر طی دو هفته آخر ماه آگوست (مرداد – شهریور) وارد شهر دبی شدند. این آمار نشان می‌دهد طی بازه زمانی یاد شده، هر روز نزدیک به ۸۵ هزار نفر به تور دبی سفر کرده‌اند. این آمار با وجود شگفت‌انگیز بودن، با در نظر گرفتن رتبه دبی در جدول محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای توریست‌های سراسر دنیا، منطقی است.

تور دبی

نکته بسیار جالب درباره تعداد مسافران شهر دبی در ماه آگوست قرارگیری در گرمترین روزهای سال است. تابستان‌های شهر دبی به خاطر کویر بودن کشور امارات، در برخی روزها غیر قابل تحمل می‌شود. میانگین دما در روزهای تابستانی در این شهر برابر ۴۰ درجه سانتیگراد است و حتی شب‌ها نیز در بهترین حالت تا ۳۰ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل اغلب توریست‌ها، در فصل زمستان به این شهر سفر می‌کنند. با این حال، جذابیت دبی برای توریست‌های به حدی است که در بدترین بازه زمانی به منظور سفر به این شهر، همچنان روزانه ۸۵ هزار نفر به آن مسافرت می‌کنند.

نکته مهم دیگر درباره تعداد مسافران شهر دبی در ماه آگوست ۲۰۱۹، استفاده حدود ۲۰ درصد آن‌ها از ۷۵ گیت هوشمند قرار گرفته در فرودگاه دبی است. با استفاده از این گیت‌ها، رفت و آمد در فرودگاه بین المللی دبی سریعتر صورت خواهد گرفت. بر اساس آمار رسمی، با گذر زمان، تعداد مسافران استفاده‌کننده از این گیت‌های هوشمند افزایش پیدا می‌کند. بررسی آمار تعداد مسافران شهر دبی طی چند ماه اخیر نشانگر این موضوع است.

قرار بود به وسیله تاسیس پروژه‌ای بزرگ، سفرهای هوایی به شهر دبی به یکباره وضعیت بهتری پیدا کند، اما متاسفانه پروژه ساخت بزرگترین فرودگاه دنیا در دبی به خاطر مشکلات مالی متوقف شد. قرار بود این پروژه بعد از تکمیل در سال ۲۰۲۵، تبدیل به بزرگترین و پررفت و آمدترین فرودگاه دنیا شود، اما تکمیل آن تا سال ۲۰۳۰ به تعویق افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *