حین سفر به آذربایجان نگاه دیگری داشته باشید!

کمپین Take a Look به منظور افزایش تعداد مسافران به کشور آذربایجان در حال اجرایی شدن است. به این ترتیب مسافران در زمان سفر به آذربایجان باید نگاه دیگری به شهرهای این کشور داشته باشند.

آذربایجان یکی از پررونق‌ترین کشورها در دنیای توریسم و گردشگری است و روز به روز به تعداد دوست‌داران سفر به این کشور از سراسر دنیا افزوده می‌شود. متاسفانه این کشور هنوز، حتی برای حریص‌ترین توریست‌ها، کمی ایزوله باقی مانده است! مسئولان کشور، در راستای از بین بردن موانع کاهش سرعت افزایش تقاضا برای تور باکو از توریست‌ها درخواست کرده‌اند «نگاه دیگری داشته باشند». در این مسیر آن‌ها باید  به سرزمین آتش (Land of Fire) سفر کنند. سرزمین آتش نام دیگری است که به آذربایجان اطلاق شده است.

سفر به آذربایجانبرنامه‌های افزایش حجم سفر به آذربایجان از سراسر دنیا

انتظار می‌رود کمپین «نگاه دیگری داشته باش» (Take a Look) به افزایش دو برابری تعداد توریست‌های کشور آذربایجان تا سال ۲۰۲۳ کمک کند. سال گذشته نیز دولت این کشور به منظور تسهیل سفر مسافران به شهرهای آذربایجان رویه‌ها و قوانین جدیدی وضع کرده بود. به عنوان نمونه می‌توان به راه‌اندازی یک سیستم صدور آنلاین ویزا برای یک مرتبه ورود و اقامت ۳۰ روزه برای توریست‌های ۸۱ کشور دنیا اشاره کرد. به عنوان برخی از این کشورها می‌توان به آمریکا، انگلستان، کانادا، نیوزیلند و بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا اشاره کرد. کشورهای زیادی از خاورمیانه، آسیا و جنوب و مرکز قاره آمریکا نیز در این فهرست قرار دارند. کشورهای دیگری همچون قزاقستان و ازبکستان نیز در راستای تسهیل مسافرت به شهرهای خود، در روال صدور ویزا تجدید نظر کرده و آن را تسهیل کرده‌اند. به این ترتیب آذربایجان نیز رفته رفته از حالت ایزوله بیرون آمده و کل منطقه تبدیل به مکانی ایده آل برای مسافرت خواهد شد.

سفر به آذربایجانبرنامه سفر جدید آذربایجان برای هر گردشگری که در پی دست یافتن به اطلاعاتی پیرامون جاده باستانی و بسیار قدیمی جاده ابریشم است، مناسب تلقی می‌شود. باقی مانده‌هایی از این جاده را اکنون می‌توان در بخش مرکزی قاره آسیا پیدا کرد. روز به روز به جذابیت‌های کشور آذربایجان افزوده شده و توریست‌ها بهانه‌های بیشتری به منظور سفر به این کشور پیدا می‌کنند، در نتیجه انتظار می‌رود سال آینده میلادی در مقایسه با امسال، توریست‌های بیشتری به شهرهای این کشور سفر کنند. به عنوان نمونه‌ای از این جذابیت‌ها می‌توان به برگزاری مهم‌ترین رویدادهای ورزشی دنیا اشاره کرد. یکی از دلایل اصلی سفر بسیاری از توریست‌ها به این کشور طی چند سال اخیر، برگزاری مسابقات فرمول یک باکو آذربایجان (Formula 1 Azerbaijan Grand Prix) بوده است. رویداد مهم بعدی که صدها هزار نفر را چندی پیش از سراسر دنیا به کشور آذربایجان کشاند، فینال لیگ اروپا بود.

بهبود شدید اوضاع اقتصادی کشور آذربایجان نتیجه صنعت نفت آن است. در نتیجه دولت توانست ساختمان‌ها و بناهای بسیار مدرن زیادی در پایتخت کشور ایجاد کند. اطراف شهرهای بزرگ آذربایجان، روستاهای دارای طبیعت بکر زیادی وجود دارند، به همین دلیل سفر توریست‌ها از ابعاد مختلف لذت‌بخش خواهد بود.

کمپین Take a Look سبب خواهد شد اسرار و داستان‌های بیشتری از کشور آذربایجان برای گردشگران فاش شود. مردم این کشور تشنه اشتراک‌گذاری فرهنگ خود با مسافران هستند. برای حدود هزار سال، قرارگیری آذربایجان در مسیر جاده ابریشم سبب شده شهرهای آن میزبان مسافران زیادی باشد و به همین دلیل مردمان آن مهمان نوازی را به خوبی آموخته‌اند. در حال حاضر، کشورهای دیدنی اطراف آذربایجان روسیه، گرجستان، ایران، ترکیه و امارات متحده عربی محسوب می‌شوند. دولت در تلاش است با بیرون آوردن خود از وضعیت ایزوله کنونی، توریست‌های بیشتری را از کشورهای اروپایی، خاورمیانه، چین و مرکز آسیا به سفر به آذربایجان ترغیب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *