گردشگری ابوظبی

اکنون چند سالی است که موقعیت پایتخت امارات متحده عربی به عنوان مقصدی برای گردشگری رو به ترقی است. در حالی که ابوظبی موقعیت خود را به عنوان یکی از کانون های فرهنگی در خاورمیانه مستحکم می کند. ورزش ، هنر ، موسیقی و زندگی شبانه همگی در این شهر از جنب و جوش بالایی برخوردارشده اند. ازمسابقات کلاسیک ورزشی گرفته تا برنامه های معروف ترین هنرمندان موسیقی دنیا در گذشته در این شهر برگزار شده اند. باید گفت که این شهر به سرعت در حال پیشرفت است و برنامه های ویژه ای را تدارک دیده است که این شهر را تبدیل به یکی از قطب های گردشگری و فرهنگی جهان عرب خواهد ساخت. شاید در آینده ای نه چندان دور تور ابوظبی در میان ایرانیان نیز رونق بگیرد و تور های تخصصی ابوظبی بعد از تور دبی جایگاه خود را در میان برنامه سفر ایرانیان و جهانیان قرار گیرد.

جمعیت ابوظبی از ۳٫۵ میلیون نفر گذشته و مرتب در حال افزایش است.مرکز آمار ابوظبی یک ساعت آنلاین زنده برای نشان دادن جمعیت کنونی ابوظبی راه اندازی کرده است که هر زمان شخص جدید به جمعیت آن اضافه می شود ، در آن ظاهر می شود.

جزیره اصلی ابوظبی نسبتا کوچک است و با ۲ پل به سرزمین اصلی متصل می شود.فاصله دبی تا ابوظبی ۱۲۵ کیلومتر است و راه های ارتباطی جاده ای ، مترو دبی ابوظبی و کشتی وجود دارد.  برای اینکه در شهر تردد کنید آسان ترین راه این است که از تاکسی استفاده کنید. اگر خواهان تاکسی های مدرنترهستید از تاکسی های نقره ای استفاده کنید که البته گرانتر هستند. برای این تاکسی ها به شماره ۵۳۵۳۵۳ (۶۰۰) زنگ بزنید. باز اگر خواهان تاکسی های مجلل تری هستید شرکت تاکسی الغزل ماشین های مرسدس بنز ، ولوو و آئودی دارد که برای آنها باید به شماره ۰۴-۴۴۴۷۷۸۷ زنگ بزنید.

 

مرکز خرید ابوظبی

مرکز خرید ابوظبی

مرکز خرید ابوظبی

مرکز خرید ابوظبی به گونه ای طراحی شده که برای همکان خوشایند باشد و در واقع یکی از اصلی ترین جذابیت های شهر ابوظبی به شمار می رود. این مرکز خرید که ساختمانی نه طبقه است علاوه بر حدود ۲۲۰ فروشگاه ، دارای مراکز سرگرمی مختلف برای کودکان است.به علاوه یک سینمای پیشرفته ، فواره های همراه با پخش موسیقی و رستوراه های با قیمت مناسب می باشد. معمولا در اواخر هفته استقبال خانواده ها از مرکز خرید ابوظبی به قدری زیاد است که ازدهام زیادی در آن ایجاد می شود و خیابان های منتهی به آن نیز بسیار شلوغ می شود. این مرکز خرید در ابوظبی در خیابان دهم در منطقه باشگاه جهانگردان واقع شده است.ساعت کار آن از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است ولی در روز های پنج شنبه از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب و در روزهای جمعه از ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر تا ۱۱ شب فعالیت می کند.

 

مرکز خرید خالدیه

مرکز خرید خالدیه

مرکز خرید خالدیه

مرکز خرید خالدیه ابوظبی برند های مشهور را در سه طبقه دورهم جمع کرده است. مانند : دبنهامز ، جامبو الکتریک ، لولو هایپرمارکت

ضمن اینکه انواع فروشگاه های ورزشی ، پوشاک ، جواهرات و اغذیه فروشی های زنجیره ای در آن یافت می شود. البته مرکز خرید خالد اختصاص به عرضه کالای معینی به صورت تخصصی ندارد ولی می تواند برای خرید اجناس مختلف مفید باشد.

این مرکز خرید دز ابوظبی ، خیابان شاه خالد بن عبدالعزیز سعید واقع است.

ساعت کار مرکز خرید خالدیه در روزهای دو شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و در تعطیلات آخر هفته ۱۰ صبح تا ۱۱ شب است.

 

مرکز خرید مارینا ابوظبی

مرکز خرید مارینا ابوظبی

مرکز خرید مارینا ابوظبی

مرکز خرید مارینا به عنوان بزرگترین مرکز خرید ابوظبی از امکانات مختلفی برخوردار است. مانند پارکینگ وسیع ، فروشگاه های سطح بالا ، هایپرمارکت و سینمای پیشرفته . این مرکز خرید غیر از وسعت و امکانات گسترده خود میزبان برخی فروشگاه ها نیز می باشد که در جای دیگری یافت نمی شوند. مانند لویی ویتون و فندی. مرکز خرید مارینا برای دوست داران مد و پوشاک گزینه های متعددی را ارائه میکند. از قبیل بربری ، شنل ، ورساچه ، ایو سن لوان . بنا بر این می توانید در اینجا خرید ارزشمند و رضایتبخشی داشته باشید و البته اگر خواهان اجناس نسبتا ارزانتری می باشد نگران نباشد. مرکز خرید مارینا دارای فروشگاه های دیگری نیز هست. مانند لا سنزا گرل ، وول ورتس و زارا و باز برای خرید های دیگر می بوانید به فروشگاه های ایکیا ، پاریس گالری ، پلاگینز و کارفور مراجعه کنید. محل این مرکز خرید در موج شکن ابوظبی است. ساعت کار مرکز خرید مارینا در روز های دوشنبه تا چهار شنبه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و در روزهای پنج شنبه تا شنبه از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب می باشد.

 

مرکز خرید الوحده ابوظبی

مرکز خرید الوحده ابوظبی

مرکز خرید الوحده ابوظبی

مرکز خرید الوحده یک مرکز خرید بزرگ دارای فضای مناسب است. برای افرادی که به فضای فرهنگی علاقه بیشتری دارند ، اینجا مناسب ترین محل برای خرید است. یک کتاب فروشی بزرگ گرودی ، سالن زیبایی ارگانیک سولاس و بوتیک محبوب دوستداران شکلا ت به نام گالر از فروشگاه های برجسته موجود در این مرکزخرید هستند. مغازه های دیگری نیز در اطراف قسمت اصلی یافت می شوند البته در اینجا رستوران ها و مغازه های پوشاک زیادی یافت نمی شوند ولی فضای آرام و خوش هوای آن تجربه خوبی را برای شما به ارمغان می آورد. مرکز خرید الوحده ابوظبی در خیابان هزاع بن زاید ابوطبی واقع شده است. روزهای یک شنبه تا چهار شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و روز های پنج شنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب باز است.

 

مرکز خرید فتوح الخیر ابوظبی

مرکز خرید فتوح الخیر ابوظبی

مرکز خرید فتوح الخیر ابوظبی

مرکز خرید فتوح الخیر ابوظبی که با ساختمان شیشه ای خود در جاده فرودگاه واقع شده است یکی از ساختمان های برجسته شهر ابوظبی محسوب می شود. این مرکز خرید دارای فروشگاه های مختلف پوشاک مانند مارک و اسپینر ، مانگو ، میس سلفیج ، مانسون ، والیس و ناین وست می باشد. در واقع تنوع این فروشگاه های پوشاک به گونه ای است که گویی در خود لندن خرید می کنید. این فروشگاه در ابوظبی در خیابان فرودگاه واقع شده است و ساعت کاری آن ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می باشد.

 

مرکز خرید حمدان ابوظبی

مرکز خرید حمدان ابوظبی

مرکز خرید حمدان ابوظبی

این مرکز خرید جایگاه ویژه ای در میان مردم ابوظبی دارد و با آنکه داخل ساختمان آن کمی قدیمی به نظر می رسد و پارکنیگ اختصاصی نیز ندارد ، ولی مغازه های داخل آن کالا های مختلفی مانند تی شرت ، لوازم ورزشی ، کلاه بیس بال  ، اجناس جرمی و سوغاتی های گردشگری عرضه می کنند. اگر به دنبال سوغات های عربی خاص هستید مرکز خرید حمدان بهترین جا برای پیدا کردن خواسته شماست. این مرکز در خیابان حمدان ابوظبی قرار کرفته است. ساعت کاری آن از ۸ صبح تا ۱ بعد از ظهر و از ۴ بعد از ظهر تا ۱۱ شب است.

سوق القریه البری

سوق القریه البری

سوق القریه البری

این بازارچه که در قریه البری شانگری لا واقع شده است ، تا حدیدی شبیه دیسنی عربستان است و تزیینات داخلی زیادی دارد. ولی فقط جایی برای جلب گردشگران نیست. بلکه در میان مردم ابوظبی نیز به خصوص بخاطر کافه ها و رستوران های آن ، از محبوبیت خاصی برخوردار است. از میان رستوراه های آن می توان به سرتو ، نودل هاوس  و لفت بانک اشاره کرد. فروشگاه های آن شامل داماس ، پور گلف ، دایموند دیرکت و لایرلا هستند. این بازارچه در ابوظبی بین پل ها واقع شده است. ساعت کاری آن ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

 

مرکز طلا و مرکز خرید مدینه زاید

مرکز طلا و مرکز خرید مدینه زاید

مرکز طلا و مرکز خرید مدینه زاید

در این مرکز خرید فروشگاه های زیادی وجود دارند که عطر ، لباس و لوازم برقی می فروشند. با آنکه در اینجا برند های مشهور بین المللی کمتر یافت می شوند ولی تعداد فروشگاه های بسیار زیادی دارد. بخصوص که این مرکز خرید بهترین جا برای خرید طلا ، الماس و مروارید است. قیمت ها پایین و کیفیت اجناس عالی می باشد. بنابراین اگر میخواهید هدیه خوبی بخرید این مرکز خرید را فراموش نکنید. این مرکز خرید در جاده فرودگاه جدید ابوظبی واقع شده است. ساعت کاری آن ۹ صبح تا ۱۱ شب است بجز روزهای جمعه که از ۲ بعد از ظهر تا ۱۱ شب باز می باشد.

هتل قصر امارات

هتل قصر امارات

هتل قصر امارات

هتل قصر امارات گران ترین هتل دنیاست و زرق و برق امارات متحده عربی را به خوبی نشان می دهد. اکثر مردم فکر میکنند که در این قصر صورتی رنگ با صفحات طلایی واقعا خانواده سلطنتی سکونت دارند ، ولی چنین نیست . محیط مجلل آن ارزش بازدید کردن را دارد و می توانید از فواره ها و گنبد بزرگ آن عکس بگیرید. همچنین می توانید از موزه جزیره سعدیات نیز بازدید کنید که دارای موزه هایی شبیه موزه های گوگنهایم و لوور است. موزه برکت عتیقه های سراسر جهان را نمایش می دهد و کنسرت ها و نمایشگاه های زیادی نیز در این هتل برگزار می شود. همچنین بهترین باشگاه شبانه شهر به نام اتوال در اینجا قرار دارد. علاوه بر این میهمانان هتل به ساحل اختصاصی هتل به طول ۱٫۳ کیلومتر نیز دسترسی دارند. ماسه های این ساحل به طور کامل از الجزیره وارد شده است. محل هتل در کورنیش غربی جزیره واقع شده است.

 

مسجد شیخ زاید بن سلطان آل نهیان

مسجد شیخ زاید بن سلطان آل نهیان

مسجد شیخ زاید بن سلطان آل نهیان

مسجد شیخ زاید که در دروازه پایتخت واقع شده است بازدیدکنندگاه را تحت تاثیر عظمت خود قرار می دهد. این مسجد آرامگاه شیخ زاید بن سلطان  آل نهیان ، بنیانگذار امارات متحده عربی می باشد. با ستون های مرمری  ، ۵۷ گنبد ، و سنگ های قیمتی با طرح های اسلامی می توان آن را یکی از زیبا ترین ساختمان های مذهبی دنیا دانست.

شبستان اصلی مسجد دارای بزرگ ترین قالی دنیاست که در ایران به وسیله ۱۲۵۰ نفر به صورت دست باف بافته شده است.  وزن آن ۴۷ تم است . بازدید کنندگاه مذاهب مختلف می توانند همه روزه  بجز روزهای جمعه که به نماز مسلمانان اختصاص دارد از این مسجد دیدن کنند. محل مسجد شیخ زاید در کنار جاده فرودگاه بین پل مقطع . مصفح واقع شده است. شنبه تا پنج شنبه ۹ صبح تا ظهر برای بازدید باز است و تور های آن ساعت ۱۰ آغاز میشود. ورودی به این مسجد رایگان است.

دهکده میراث ابوظبی

دهکده میراث ابوظبی

دهکده میراث ابوظبی

دهکده میراث بازدیدکنندگان را با رسم و رسوم و شرایط روستا های عربی در دوران قبل از کشف نفت آشنا می کند. در این دهکده جاده های قدیمی ، سیستم های آبیاری و خرابه ها به نمایش گذاشته شده اند و یک سیستم قنات نیز نشان می دهد که چگونه با استفاده از آب های زیر زمینی ، مزارع را آبیاری می کردند. این دهکده زندگی چادر نشینان قدیمی را نمایش می دهد و فرصت خوبی برای عکس گرفتم از شتر و دیگر ساکنان بیایان است. همجنین میتوان بادگیرها را که در گذشته برای خنک کردن خانه ها استفاده می شد ، ببینید . از اینجا می توانید سوغاتی های گردشگری زیادی نیز فراهم کنید. محل دهکده میراثی در موج شکن ابوظبی مقابل مارینا مال می باشد.ساعات بازدید شنبه و دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۹ صبح تا ۱ بعد از ظهر و ۵ بعد از ظهر تا ۹ شب و روز های جمعه ۵ بعد از ظهر تا ۹ شب است. یکشنبه ها تعطیل می باشد. ورودی رایگان است.

جبل هفیت ، العین

جبل هفیت ، العین

جبل هفیت ، العین

کوهستان هفیت مشهور ترین (البته نه بلند ترین) کوهستان امارات متحده عربی با ارتفاع ۱۲۴۰ متر در بیابان های العین واقع شده است. جاده سه بانده ای که تا قله این کوه کشیده شده است ، یکی از بهترین جاده های روی زمین شناخته می شود که علت آن را به آسانی می شود فهمید. در این سفر تقریبا ۲۲ دقیقه ای تا بالای کوهستان منظره های زیبایی از شهر العین و عمان دیده می شود. مردم محلی غالبا آخر هفته خود را در دامنه این کوه می گذرانند که در آنجا کلبه های کوچکی را می توان کرایه کرد. در طول روز از چشمه های داغ آن می توانید استفاده کنید و دامنه های سرسبز کوهستان را تماشا کنید. افراد پر جرات میتوانند پیاده تا بالای کوه بروند.

هتل مرکور گراند جبل هفیت در بالای کوه محل مجللی برای برخورداری از چشم اندار های عالی است. با دنبال کردن تابلو های قهوه ای گردشگری از شهر العین یه آسانی می توانید محل آن را پیدا کنید.

جزیره صیر بنی یاس

جزیره صیر بنی یاس

جزیره صیر بنی یاس

این جزیره نمکی که زمانی تفریگاه خصوصی شیخ زاید بنیانگزار کشور بود ، محل نادری محسوب می شود. رئیس فقید که علاقه زیادی به سبز کردن بیایان ها داشت این جزیره را در سال ۱۹۷۱ بنیان گذاشت. بوته ها و درخت های شاه پسند در آن کاشت و جانوران وحشی مانند غزال و زرافه به آنجا فرستاد. کل جزیره با هزاران کیلومتر لوله سیاه آبیاری می شود که بدون آن حیات گیاهی ظرف چند هفته از بین می رود. اما برنامه های پرورش حیوانات چنان موفق بوده است که بسیاری از حیوانات به صحرای امارات متحده عربی آورده شده اند تا حیات وحش گمشده منطقه دباره احیا شود. اینجا هنوز قصر ها و مجالس کم استفاده دارد. شرکت توسعه گردشگری و سرمایه گذاری یک هتل پنج ستاره کوچک ولی مجلل را در این جزیره برای بازدیدکنندگان افتتاح کرده است. اقامت در این هتل شامل سفری در اطراف جزیره همراه با فرصت دو یوزپلنگ است که به تازگی وارد آنجا شده اند. پرواز روزانه از فرودگاه بین المللی ابوظبی به اضافه کشتی مسافربری مسیر رسیدن به این جزیره  را تشکیل می دهد.

واحه لیوا

واحه لیوا

واحه لیوا

بزرگراه تقریبا بی آب و علفی که بین ابوظبی و واحه لیوا کشیده شده است ، از میان کویر های قرمز و گهگاه دهکده های کوچک عربی عبور میکند. این جاده مسیر مناسبیست برای کسانی که از جاده لذت می برند و یک خودروی پر سرعت دارند. فکر نکنید که این واحه دریاچه ی است که دخت های نخل دور تا دور آن را گرفته است. درواقع آب آن در عمق یک متری زیر زمین است . ولی لیوا پر از محل های با ارزش باستانشناسی است که ارزش بازدید کردن را دارد.نه پایگاه سنتی در آن پراکنده اند. سفر به این واحه پر آب از پایتخت ۲۳۰ کیلومتر طول می کشد. رفت و برگشت این مسیر می تواند تمام طول روز شما را در بر بگیرد. بنا بر این بد نیست که در هتل لیوا بمانید که اتاق های مشرف به ربع الخالی دارد. در ماه ژانویه بازدید از لیوا مناسب تر است زیرا موتورسواران برای جشنواره یک هفته ای و مسابقه تا بالای کویر مریب که یک کوه ماسه ای با ارتفاع ۳۰۰ متر است ، به اینجا می آیند. برای رسیدن به اینجا از بزرگراه E11 شرقی به طرف طریق بروید و علایم را تا مدینه زاید دنبال کنید و سپس جاده را تا داخل بیایان به سمت مزیرع دنبال کنید.

جزیره دلما

جزیره دلما

جزیره دلما

جزیره دلما می تواند زندگی واقعی مردم امارات را به دور از رشد عظیم شهر ابوظبی نمایش دهد. در این جزیره که زمانی مرکز تجارت مروارید در خلیج فارس بوده ، ۵۰۰۰ نفر زندگی می کنند.

برنامه ای برای ساخت هتل مارینا و رستوران در این محل وجود دارد. این محل در حال حاظر دو محل اقامت کوچک و یک رستوران دارد.

علاوه بر این موزه دلما معماری گچی قدیمی و مجموعه ای از تور ها و ابزار های قدیمی برای صید مروارید را نشان میدهید. از آنجا که تعداد بازدید کنندگان نسبتا کم است ، جامعه محلی به خوبی از آنها استقبال می کنند. هواپیما ۲ بار در هفته از فرودگاه بین المللی ابوظبی به سمت جزیره دلما پرواز می کند همچنین کشتی مسافربری روزانه برای جزیره دلما برقرار می باشد.

موزه ملی العین

موزه ملی العین

موزه ملی العین

این موزه مجموعه ی ارزشمندی از یادگار های باستانی را در بر می گیرد و نشان می دهد که زمانی تمدن در اینجا شکوفا بوده است. در این موزه ابزار های چخماق ، سکه های نقره ، آویز های طلا و مصنوعات دیگراز عصر برنز به نمایش گذاشته شده است. این موزه که در سال ۱۹۶۸ توسط حاکم ابوظبی ساخته شد ، تلاش میکند تاریخ منطقه را در مقابل توسعه ی روز افزون آن محافظت کند. هنگامی که از این موزه دیدن می کنید بهتر است از پارک باستان شناسی هیلی در ۱۲ کیلومتری موزه نیز دیدن کنید. آنجا منطقه ای سر سبز در کنار آرامگاه بزرگ هیلی است که ۴۰۰ اسکلت به همراه جواهرات به همراه سرامیک در حفاری های آن یافت شده است. وقتی که از العین حرکت کنید با دنبال کردن تابلو های قهوه ای گردشگری می توانید این موزه را به آسانی پیدا کنید.

یک شنبه تا پنج شنبه ۹ صبح تا ۷:۳۰ بعد از ظهر و جمعه ها ۳ بعد از ظهر تا ۷:۳۰ بعد از ظهر باز است.

جزیره یاس

جزیره یاس

جزیره یاس

برای مسابقات جایزه بزرگ فرمول ۱ حدود ۵۰۰۰۰ نفر وارد پایتخت شدند. دولت برای پاسخگویی به این جمعیت ، جزیره یاس را ساخت.

یک زمین بازی که پارک های مضمونی ، هتل ها ، بارها ، باشگاه ها و مسیر مسابقه اختصاصی دارد. این جزیره در نهایت ۳۰ هتل ، ۲ پارک موضوعی و یک پارک آبی خواهد داشت. هتل یاس که در کنار مسیر فرمول ۱ قرار گرفته است با چراغ های LED رنگارنگ پوشیده شده است و دارای برخی از بهترین رستورانهای پایتخت است و چشم انداز خوبی از مسیر مسابقه و مارینای ساخته شده برای آن را دارد. بار راش که به وسیله معماران باربودا طراحی شده است در آن بالا واقع شده است و آثار هنری هنرمندان محلی اماراتی را به نمایش می گذارد. دوستدارن ورزش های موتوری می توانند از فراری ورد دیدن کنند. یک شهر بازی موضوعی که به فراری ، این سوپرکارهای ایتالیایی اختصاص دارد. برای ورود به جزیره یاس از ابوظبی وارد اتوبان شیخ خلیفه شوید.

نگارخانه آسنتو ابوظبی

نگارخانه آسنتو ابوظبی

نگارخانه آسنتو ابوظبی

نگارخانه آسنتو که نخستین نگارخانه انبار مانند در ابوظبی است در محله های صنعتی شهر نزدیک بندر مینا واقع شده است و از نظر آثار هنری که در آن نمایش داده می شود کاملا منحصر به فرد است. ار این نگارخانه آثار هنری اسپانیا و آمریکای لاتین از جمله مجسمه و ظروف شیشه ای تا نقاشی و هنر هاس فولکلوری نمایش داده می شود. معمولا آثار هنرمندان به طور چرخشی و دائمی نمایش داده می شوند نه آنکه نمایشگاه های خاصی برگزار شود و اصولا آسنتو یک نگارخانه ی بزرگ است و از فضای کافی برای بازدید کنندگان برخوردار است. این بگارخانه در خیابان سیزدهم W منطقه بندر مینا واقع شده است. ساعات کاری در روزهای یک شنبه تا جمعه ۱۰ صبح تا ۲ بعد ازظهر است و روزهای شنبه فقط با قرار ملاقات فعالیت می کند.

نگارخانه برکت ابوظبی

نگارخانه برکت ابوظبی

نگارخانه برکت ابوظبی

در نگاه اول شاید نگارخانه ی هنری این قصر اماراتی مانند یک فروشگاه هتل به نظر برسد ولی خیلی زود متوجه می شوید که سطح اقلامی که در آن به نمایش گذاشته شده اند بالا تر از یک فروشگاه معمولی است. این نگارخانه که در زمینه عتیقه جات سرتاسر جهان از جمله چین باستان ، آمریکای قبل از کریستف کلمپ و هنر های آفریقایی تخصص دارد، شما را به صدها سال قبل می برد. اینجا بیشتر برای کلکسیون داران مناسب است تا برای بازدیدکنندگان اتفاقی. ولی کارکنان آن خونگرم هسنتد و همواره علاقه مندند که اطلاعات بیشتری به شما بدهند. محل نگارخانه برکت در قصر امارات ابوظبی می باشد.

نگار خانه قاف ابوظبی

نگار خانه قاف ابوظبی

نگار خانه قاف ابوظبی

با توجه به وسعت نگارخانه های ابوظبی ، به سختی می توان تصور کرد که سال ۲۰۰۶ ، نگارخانه قاف تنها نگارخانه اختصاصی هنر در ابوظبی بود. هم اکنون نیز این نگارخانه یکی از بهترین مراکز هنر در ابوظبی به شمار می رود. نگارخانه ی قاف که در زمینه آثار هنری در منظقه تخصص دارد،آثار هنرمندان محلی و نیز هنرمندان مشهور بین المللی منجمله پایه گذاران این نگارخانه جلال لقمان را به نمایش می گذارد. به یک معنا این نگارخانه را می توان تصویر تمام نمایی از وسعت هنر معاصر در ابوظبی دانست. نگارخانه قاف در خیابان خلیج ابوظبی واقع است. ساعت کاری آن روزهای شنبه تا پنج شنبه ۹ صبح تا ۱ بهد از ظهر و از ساعت ۵ بعد از ظهر تا ۹ شب باز می باشد.

مناره السعدیات ابوظبی

مناره السعدیات ابوظبی

مناره السعدیات ابوظبی

اینجا به عنوان نخستین جذابیت برای بازدید کنندگان جزیره ۱۰۰ میلیارد درهمی سعدیات ، همزمان با نمایشگاه هنر ابوظبی در نوامبر ۲۰۰۹ افتتاح شد. مرکز بازدیدکنندگان همانند سایر ساخت و ساز ها خواهد بود و شامل نمونه هایی از موزه های گوگنهایم و لوور خواهد بود و رویدادها و نماشگاه های ویژه ای نیز در آن برگزار خواهد شد. نمایشگاه آغازین با عنوان گم گشتگی ۲ شروع خوبی را برای آغاز رقم زد. هنرمندان از سراسر خاورمیانه در این نمایشگاه ها شرکت می کنند. محل آن در جزیره ی سعدیات ابوظبی قرار دارد.

پارک آبی یاس واتر ورلد ابوظبی

پارک آبی یاس واتر ورلد ابوظبی

پارک آبی یاس واتر ورلد ابوظبی

 

یکی از تفریحات برای افرادی که در شهرهایی دور از دریا زندگی می کنند پارک های آبی هستند که محیطی هماهنگ با تفریحات کنار دریا فراهم می کنند. پارک آبی یاس در منطقه ساحلی یاس در جزیره ابوظبی واقع شده است که به شهر بازی دنیای فراری و زمین های گلف به هم پیوسته این منطقه نزدیک است. گردشگران تور جزیره یاس ایلند ابوظبی می توانند از امکانات تفریحی فوق العاده و سرشار از ماجراجویی و نشاط این پارک آبی استفاده کرده و نهایت لذت را ببرند. پارک آبی یاس در زمینی به وسعت ۱۵ هکتار بنا شده و علاوه بر بازی های آبی مهیج و بسیار پیشرفته  و هیجان انگیز ، دارای چندین فروشگاه و رستوران و بازی های مکمل دیگر نیز می باشد. این پارک آبی یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین پارک های آبی دنیا می باشد.

دنیای فراری

دنیای فراری

دنیای فراری

دنیای فراری ابوظبی نام مرکز تفریحی بسایر بزرگی به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع است که در سال ۲۰۱۰ به بهره برداری رسید. معماری این مرکز سرپوشیده با الهام از بدنه خودرو کلاسیک فراری GT  صورت گرفت تا فرورفتگی ها و برجستگی های ساختمان آن شکل بگیرد. دنیای فراری بزرگترین مرکز از این دست در جهان خواهد بود که در آن امکاناتی برای تمام گروه های سنی کودکان ، سریع ترین رولرکاستر جهان با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و سوار شدن بر موشکی در ارتفاع ۶۲ متری برای تجربه نیرو های وارده به رانندگان فرمولا و … در نظر گرفته شده است. این مرکز که بزرگترین نشان فراری بر روی سقف آن نقش دارد در جزیره یاس ابوظبی واقع شده است.

قهرمانی گلف ابوظبی

قهرمانی گلف ابوظبی

قهرمانی گلف ابوظبی

بهترین گلف بازان هر سال در ماه ژانویه برای این مسابقات معتبر وارد ابوظبی می شوند. این بخشی از تور PGA اروپایی در خاور میانه است که در ابوظبی ، دبی و قطر برگزار می شود. این مسابقات تاره ششمین سال خود را می گذرانند ولی در همین مدت بزرگترین گلف بازان دنیا در آن شرکت کرده اند.

موسیقی کلاسیک ابوظبی

موسیقی کلاسیک ابوظبی

موسیقی کلاسیک ابوظبی

این جشنواره ی نه ماهه ی موسیقی کلاسیم شاهد اجرای برخی از بهترین موسیقی دانان و ارکستر های دنیاست. در فصل  ۲۰۰۸ – ۲۰۰۹ ، استاد پیانوی چینی لانگ لانگ به همراه ارکستر فیلارمونیک وین و تصنیف ساز افسانه ای شوستاکوویچ که ارکستر فیلارمونیک لندن را هدایت می کند ، در آن شرکت کردند. مکان برگزاری این جشنواره هتل قصر امارات می باشد.

جشنواره بین المللی فیلم خاورمیانه

جشنواره بین المللی فیلم خاورمیانه

جشنواره بین المللی فیلم خاورمیانه

جشنواره بین المللی فیلم خاورمیانه (MEIFF) به سرعت جای خود را به عنوان بخش لاینفکی از تقویم فرهنگی ابوظبی باز کرده است. سینما های سرتاسر شهر فیلم های بین المللی و محلی را در این مراسم نمایش می دهند . جشنواره سال ۲۰۰۹ شامل فیلم هایی از بولیوی ، بنگلادش ، چین و ایران بود. خیلی از تولیدات امارات متحده عربی نیز در آن به نمایش در آمد.از آنجا که اکثر جشنواره های مشهور توسط افراد مشهور بر روی فرش قرمز قضاوت می شوند ، MEIFF نیز در این زمینه سنگ تمام گذاشته است.

قهرمانی تنیس جهان کاپیتالا

بهترین بازیکنان تنیس جهان برای این مسابقات به ابوظبی می آیند. از جمله راجرفدرر در اینجا با رافائل نادال اسپانیایی و جوویلفرید از فرانسه مسابقه داده است. ایم مسابقات تماشاگران زیادی دارد و روزانه ۵۰۰۰ نفر برای تماشای آن می آیند. گرچه یک تورنمنت باشگاهی است ولی یک جایزه یک میلیون درهمی نیز دارد. بنابراین بازیکنان با انگیزه بالایی در آن شرکت می کنند.

مکان : شهرک ورزشی زاید

ووماد WOOMAD ابوظبی

ووماد WOOMAD ابوظبی

ووماد WOOMAD ابوظبی

جشنواره دنیای موسیقی ، هنر و رقص ووماد نخستین بار در سال ۱۹۸۲ توسط ستارهی موسیقی پاپ ، پیتر گابریل در مناطق روستایی انگلستان برگزار شد اما هم اکنون این جشنواره در مناطق مختلف دنیا گسترش یافته است. امروزه بیش از ۲۰ کشور از اسپانیا تا نیوزلند و تا کوبا جشنواره WOOMAD را برگزار میکنند. برای نخستین بار در خاورمیانه در سال ۲۰۱۰ در کورنیش ابوظبی برگزار شد و هر ساله  در ماه آوریل با حضور خوانندگان برتر جهان در کورنیش ابوظبی برگزار می شود.

جایزه بزرگ فرمول یک ابوظبی

مسابقات فرمول یک شاید یکی از پربیننده ترین مسابقات جهان باشد. جازه بزرگ فرمول یک که در ابوطبی برگزار می شود حدود ۶۰۰ میلیون بیننده را به خود جذب می کند. این مسابقات در مسیر مسابقه ای یاس ماریما در جزیره یاس برگزار می شود. این جزیره دارای امکانات ویژه ای برای تماشاچیان است . منجمله ۱۸ صفحه تلوزیونی بزرگ دارد که تماشاچیان با استفاده از آن می توانند شاهد تمام لحضات مسابقه باشند. علاوه بر فرمول یک ، مالکان این مسیر امیدوارند که لااقل چهار مسابقه ورزشی را در سال در این مسیر برگزار کنند. سری سوپرکار V8 استرالیا و یکی از هیجان انگیز ترین مسابقات اتومبیل های کالسکه ای هم اکنون تایید شده و مسابقات دیگری نیز به زودی اعلام خواهد شد.

جشنواره خرمای لیوا

جشنواره خرمای لیوا

جشنواره خرمای لیوا

لیوا مجموعه ای از دهکده های کوچک است که در کنار بیابان بزرگ ربع الخالی ابوظبی قرار گرفته است . علاه بر این که در آن می توانید با ریشه های بدوی مردم منطقه آشنا شوید ، اینجا مرکز صنعت رو به رشد خرمای کشور امارات نیز محسوب می شود. جشنواره خرمای لیوا برای گرامیداشت برداشت این میوه ی شیرین برگزار کی شود که تا نسل های نسل غدای اصلی مردم بدوی را تشکیل می داده است. همچنین می توانید از میهمان نوازی مردم برخوردار شوید و قهوه عربی با طعم هل بنوشید و وقتتان را با مردم محلی بگذرانید. در سال گذشته با تهیه بزرگ ترین بشقاب دنیا که حاوی ۲۰۰۰ کیلوگرم خرما بود ، امارات متحده عربی بار دیگر وارد کتاب رکورد های جهانی گینس شد. یه هرحال خرما میوه ای است که همه دوست دارند.

زمان برگزاری : ژانویه

جهت اطلاع از تور دبی و رزرو تور لحظه آخری دبی با ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *