ممنوعیت توقف در حاشیه جاده برای اقامه نماز در دبی

دبی شهری بسیار قانونمند است و همه تلاشش را می کند تا شهروندانش سالم و سلامت باشند . یکی از تلاشهای دبی برای کمک به شهروندانش جریمه های بسیار سنگین برای کسانی است که قانون را زیر پا می گذارند .

اگر شما از مسافران تور دبی هستید دقت داشته باشید و با قوانین دبی آشنا باشید تا از جریمه های بسیار سنگین در امان باشید .

قانون جدیدی که در راهنمایی و رانندگی دبی برای رانندگان و سرنشینان اتوموبیل ها در نظر گرفته شده است ، توقف اتوموبیل ها در کنار جاده برای برگزاری نماز میباشد .

این قانون جدید در پی کشته شدن چند تن از شهروندان دبی  در ماه های اخیراعلام شد که برای خواندن نماز در کنار جاده پارک کرده بودند و در حین نماز جان خود را از دست داده اند .  لذا مرکز راهنمایی و رانندگی کشور امارات متحده عربی اعلام کرده است : در صورت مشاهده توقف اتوموبیل ها و  برگزاری نماز کنار جاده ها ، با جریمه های بسیار سنگین مواجعه خواهند شد .

ممنوعیت نماز کنار جاده ای

فرمانده راهنمایی و رانندگی دبی در مصاحبه ای اعلام کرد :” جاده مکانی مناسب برای اقامه نماز نیست چرا که این نماز تهدیدی برای جان آنهاست و این نوع نماز کاملا باطل است . ”

در سراسر کشور امارا متحده عربی نماز جایگاه بالایی دارد . چرا که مساجد با شکوهی در نقاط مختلف دیده میشود . در ساعات نماز مسلملنان اکثرا کار خود را تعطیل و به نماز میروند . حتی جلو درب مساجد ، جای پارک مخصوص خودرو های نمازگزارن است و اگر در ساعات برگزاری نماز اتوموبیل افرادی که برای اقامه نماز ماشین خود را جلو درب مسجد پارک نکرده اند قرار داشته باشد با  جریمه ۱۰۰۰ درهمی مواجعه می شوند . اما با همه احترامی که به نماز و نمازگزاران قائل می شوند ، برای حفظ جان نمازگزاران این جریمه سنگین را در نظر گرفته اند .

دولت امارات متحده عربی اعلام کرده است که از این پس در جاده های کشور نمازخانه های بین راهی و سالن های اقامه نماز جماعت راه اندازی می شود تا افراد نماز گزار ، در جاده ها توقف های خطرناک نداشته باشند و یا عجله ای در رانندگی نداشته باشند و از مرگو میر جاده ای تا حدودی جلوگیری شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *