تفریح کودکان در استانبول ؛ مراکز تفریحی و دیدنی مخصوص کودکان در استانبول

تفریح کودکان در استانبول نباید هرگز از قلم بیفتد! طی تور استانبول خود باید به وسیله اطلاع از مکان‌های دیدنی و مراکز مخصوص کودکان در این شهر زمینه خوش گذرانی و تفریح آن‌ها را فراهم آورید.

ممکن است طی تور استانبول به خاطر کم بودن زمان و تعدد مکان‌های دیدنی این شهر، از رسیدگی به کودک یا کودکان همراه خود غافل شوید! با برنامه‌ریزی صحیح خواهید توانست برای گشت و گذار، به شیوه‌ای مکان‌های مختلف را انتخاب کنید که تفریح کودکان در استانبول نیز میسر شود.

مکان‌های مناسب تفریح کودکان در استانبول

به عنوان نمونه، کودکان از گشت و گذار در پارک‌ها به شدت لذت می‌برند. به همین دلیل در این مطلب به معرفی معروف‌ترین پارک‌های استانبول در کنار دیگر مکان‌ها و مراکز مناسب برای تفریح کودکان در استانبول خواهیم پرداخت. می‌توانید با کلیک روی نام هر مکان نام برده، به صفحه مخصوص به آن در دایرکتوری مکان‌های دیدنی و تفریحی وب سایت بیسان گشت وارد شده و علاوه بر به دست آوردن اطلاعات بیشتر و مشاهده تصاویر آن، موقعیت جغرافیایی را نیز روی نقشه به طور دقیق تماشا کنید.

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول جذابیت خاصی برای کودکان دارد، چرا که با رفتن به این پارک خواهند توانست ماکت بناهای شاخص و اغلب بسیار بزرگ واقع در مهم‌ترین شهر ترکیه را ببینند. کودکان مخصوصا اگر پیشتر همراه شما مکان‌های دینی شهر را تماشا کرده باشند، از دیدن آن‌ها در ابعاد کوچک شدیدا به وجد خواهند آمد! رفتن به مینیاتورک استانبول هم در ابتدای سفر و هم در انتهای آن می‌تواند بسیار مفید باشد! در صورت تماشای آن در ابتدای تور استانبول، قادر خواهید بود بر اساس ماکت‌ها، فهرستی از مکان‌های دیدنی مورد علاقه‌تان تهیه کنید، چرا که احتمالا به خاطر وجود بی‌شمار سازه تاریخی و مرکز تفریحی در شهر، قادر نخواهید بود به همه آن‌ها سر بزنید. رفتن به این مکان در روزهای انتهایی تور، در کنار تفریح کودکان در استانبول به شما اجازه خواهد داد به یک جمع‌بندی درباره مکان‌های دیدنی که پیشتر تماشا کرده‌اید برسید.

پارک مینیاتورک استانبولپارک ییلدیز استانبول

چه در شهر محل زندگی خود و چه در شهری که به آن سفر کرده‌اید، پارک‌ها جزو سرگرم‌کننده‌ترین نقاط برای کودکان به شمار می‌روند و تفریح کودکان در استانبول نیز از این موضوع مستثنی نیست. از بین بی‌شمار پارک واقع در شهر استانبول، ییلدیز یکی از دیدنی‌ترین‌ها است. داشتن درختان بسیار بلند قامت در کنار باغچه‌های گل بسیار زیبا از جمله مهم‌ترین دلایل جذابیت پارک ییلدیز استانبول به شمار می‌روند. این پارک روزگاری اقامتگاه برخی از پادشاهان عثمانی بوده است، به همین دلیل آن را با نام باغ سلطنتی ییلدیز نیز می‌شناسند. از نظر وسعت نیز ییلدیز جزو بزرگ‌ترین پارک‌های استانبول شناخته می‌شود. با تماشای تصاویر این پارک در صفحه مخصوص آن، به زیبایی وصف نشدنی آن پی خواهید برد.

پارک ییلدیز استانبولشهربازی اسفانبول (ویالند استانبول)

برای تفریح کودکان در استانبول چه چیزی بهتر از یک شهربازی پیدا خواهید کرد؟ شهربازی اسفانبول در حد جهانی محبوب بوده و توریست‌ها، هرگز گشت و گذار در آن را حین سفر به مهم‌ترین شهر توریستی ترکیه از دست نمی‌دهند. اسفانبول که پیشتر نام آن ویالند استانبول بود، از بخش‌های گوناگونی تشکیل می‌شود. به عنوان نمونه می‌توان به تم پارک (پارک موضوعی)، هتل، مرکز خرید، نمایشگاه و باغ وحش آن اشاره کرد. در اینجا، برای تمامی سنین، چیزی جالب برای تفریح وجود دارد، به همین دلیل تفریح کودکان در استانبول نیز در اسفانبول میسر خواهد بود. ترن مهیج، وسیله بازی چرخش ۳۶۰ درجه‌ای، سرسره وایکینگ، رودخانه وحشی، برج عدالت و ترن ماجراجویی تنها گوشه‌ای از وسایل بازی شهربازی ویالند به شمار می‌روند.

شهربازی اسفانبولپارک امیرگان استانبول

ساده‌ترین تفریح کودکان در استانبول پارک‌های واقع در سرتاسر شهر است. با وجود تعدد پارک‌های شهر بسیار وسیع استانبول، مواردی که در این مطلب معرفی کرده‌ایم بسیار زیبا بوده و جزو مکان‌های توریستی و گردشگری مهم شهر به شمار می‌روند. رسیدگی پیوسته به پارک امیرگان استانبول سبب شده زیبایی منحصربه‌فردی داشته باشد. اگر خوش شانس باشید و در زمان برگزاری یکی از جشنواره‌ها به این پارک بروید، زمینه تفریح کودکان در استانبول را فراهم کرده‌اید. به عنوان نمونه‌ای از مهم‌ترین جشنواره‌های برگزار شده در پارک امیرگان می‌توان از جشن لاله نام برد که با آغاز فصل بهار برگزار می‌شود. وجود تعداد زیادی آلاچیق زیبا برای اقامت‌های دوستانه و خانوادگی در میانه درخت‌های بلند، دو تالاب بسیار زیبا و باغچه‌های گل فراوان، پارک امیرگان را برای تمام سنین بسیار جذاب می‌کنند. از جذابیت عمارت‌های چوبی ۲۰۰ ساله واقع در این پارک نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

پارک امیرگان استانبولآکواریوم استانبول

آکواریوم‌ها، جزو جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی برای کودکان در تمامی نقاط دنیا محسوب می‌شوند. برخی کودکان، آکواریوم‌ را به باغ وحش ترجیح می‌دهند. به همین دلیل می‌توانید به منظور فراهم کردن امکان تفریح کودکان در استانبول بسته به سلیقه آن‌ها، رفتن به یک باغ وحش یا آکواریوم (یا هر دو در صورت داشتن زمان کافی) را انتخاب کنید. آکواریوم استانبول تازه تاسیس بوده و بسیار مدرن است. تعدد گونه‌های جانوری آن به حدود ۱۵۰۰ مورد می‌رسد، به همین دلیل احتمالا کودک همراه شما، که در ابتدای رفتن به آکواریوم از تماشای ماهی‌ها ذوق زده شده است، تا انتهای برنامه خسته خواهد شد! این یک آکواریوم خاص محسوب می‌شود، به طوری که بخش‌های منحصربه‌فردی در آن ساخته شده است. به عنوان نمونه می‌توان به بخش جنگ‌های استوایی آن اشاره کرد که به وسیله شبیه‌سازی جنگل‌های بارانی آمازون درست حس قرارگیری در این منطقه را به شما القا خواهد کرد.

تفریح کودکان در استانبولپارک گولهانه استانبول

یکی دیگر از پارک‌های بسیار زیبا و جذاب شهر گولهانه است. موقعیت جغرافیایی مناسب این پارک سبب می‌شود به سادگی از آن به چند مکان دیدنی بسیار مهم دیگر شهر همچون کاخ توپکاپی دسترسی داشته باشید. همانند پارک امیرگان، در اینجا نیز از نیمه‌های اسفند ماه تا نیمه‌های اردیبهشت، به مناسب فرا رسیدن فصل بهار، فستیوال لاله‌ها برگزار می‌شود. ویژگی شاخص این پارک را می‌توان قدیمی بودن آن دانست. به عنوان نمونه، نخستین مجسمه و یادبود آتاتورک، پدر ترکیه معاصر، در سال ۱۹۲۶ در این پارک قرار گرفت.

پارک گولهانه استانبول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *