ویروس کرونا در باکو آذربایجان و دیگر شهرهای این کشور وجود دارد؟

ویروس کرونا در باکو آذربایجان و سایر شهرهای این کشور همسایه ایران آیا وجود دارد؟ در این مطلب طبق آمار رسمی درباره تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهر باکو بحث خواهیم کرد.

وب سایت gisanddata.maps.arcgis.com به صورت مستمر اقدام به ‌به‌روزرسانی آمار مربوط به مبتلایان به کرونا ویروس می‌کند. طبق این آمار، تاکنون ۷۷,۶۵۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌‌اند. از این بین ۲۳۶۰ نفر جان خود را از دست داده و ۲۰,۸۵۸ نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند. از بین ۷۷,۶۵۹ نفر اعلام شده، ۷۶,۲۸۸ نفر متعلق به کشور چین هستند. بر اساس آمار رسمی این وب سایت تاکنون در کشورهای همسایه ایران نظیر عراق، ترکیه و آذربایجان حتی یک مورد نیز گزارش نشده است. ویروس کرونا در باکو یا سایر شهرهای آذربایجان هنوز ورود پیدا نکرده است.از این جهت می‌توان تور باکو را ایمن دانست.

بد نیست بدانید بعد از چین بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس جدید در کشور کره جنوبی بوده‌اند. بعد از آن ژاپن، سنگاپور، هنگ کنگ و تایلند قرار می‌گیرد. آمار مبتلایان در این کشورها به ترتیب ۲۰۴ نفر، ۱۰۵ نفر، ۸۵ نفر، ۶۸ نفر و ۳۵ نفر است.

در کشورهایی همچون سریلانکا، فنلاند، سوئد و اسپانیا تاکنون یک مورد مبتلا به ویروس کرونا جدید گزارش شده است، اما حتی همین یک مورد نیز در باکو یا استانبول و سایر شهرهای ترکیه و آذربایجان وجود ندارد. به همین دلیل می‌توان با خیال راحت به شهرهای کشورهای مجاور سفر کرد.

البته شما به عنوان یک توریست بافرهنگ، نباید عامل انتقال بیماری شوید. در صورتی که علائمی همچون سرفه‌های خشک و تب را در خود مشاهده کردید، در خانه مانده و استراحت کنید. در صورت شدیدتر شدن علائم، به یک پزشک مراجعه کنید. در مطلب مربوط به ویروس کرونا جدید به طور مفصل درباره علائم این بیماری، راه‌های پیشگیری از آن و راه‌های درمان صحبت کردیم. لینک این مطلب در پاراگراف اول قابل مشاهده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *