استخدام پرستار در دبی

میدانیم که در تمام دنیا تحصیل در رشته های پزشکی و زیرشاخه های آن دارای اهمیت و حقوق زیاد است. این روزها عده ای به فکر مهاجرت به کشورهای خارجی با درآمد بالا میباشند. شرکت بیسان گشت مهر در این مقاله به اهمیت رشته پرستاری و مهاجرت به امارات از طریق کار پرستاری، شرایط استخدام پرستار در دبی، بازار کار پرستاری در دبی، مزایا و حقوق پرستار در دبی می پردازد. با ما همراه باشید.

مهاجرت از طریق کار

شاید در ابتدا به نظر برسد که مهاجرت از طریق کار بسیار سخت است. اما مهاجرت از طریق کار به کشورهای خارجی یکی از بهترین روش های مهاجرت محسوب میشود. البته وقتی که از شرایط مالی خود اطمینان دارید میتوانید مهاجرت کاری را انتخاب کنید.

 

کشورهای مناسب برای استخدام پرستار کدامند؟

هر ساله کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا تعداد زیادی پرستار به سمت خود جذب می نمایند. اما چند وقتی است که شرایط مهاجرت به این سه کشور به هر طریقی بسیار مشکل است. کشورهای عربی مخصوصا امارات متحده عربی این روزها شرایط ویژه ای و مزایای عالی را برای مهاجران کاری در نظر دارد. یکی از بهترین کشورهای مناسب برای مهاجرت پرستاران امارات متحده عربی و شهر دبی است.

شرایط کلی کار پرستاری در امارات

در امارات یکی از پر درخواست ترین مشاغل کار پرستاری در دبی است. به طوری که در ۲۰  سال گذشته شاهد افزایش چشمگیری از تعداد موسسات و بخش مراقبت های بهداشتی در دبی بوده ایم. از این رو برای پرستاران واجد شرایط و متخصصان مراقبت های بهداشتی تقاضای همکاری وجود دارد.  در بیمارستان ها و کلینیک های دبی جدیدترین تجهیزات پیشرفته پزشکی و فناوری تشخیصی با استانداردهای بین المللی وجود دارد. علاوه بر تقاضای استخدام پرستاران در دبی، استخدام انواع مدارک تخصصی پزشکی همچون فیزیوتراپی، مراقبت های ویژه، دستیاران جراحی و… امکان پذیر است.

مزایای استخدام پرستار در دبی

کارفرمایان در دبی شرایط ویژه ای را برای جذب پرستاران به دبی ارائه نموده اند که در زیر به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد:

  • مسکن رایگان یا کمک هزینه اسکان به پرستاران در دبی
  • ۴۰روز مرخصی استحقاقی برای پرستاران تمام وقت در سال
  • کمک هزینه سفر و پرواز رایگان به کشور خود
  • کمک هزینه تحصیلی برای فرزندان پرستار
  • کمک هزینه جابجایی
  • درآمد بدون مالیات
  • بیمه بهداشتی و درمانی
  • بیمه دندانپزشکی

در درخواست ثبت نام از کادر پرستار یا ماما، اگر پرستاری در حوزه‌ی تخصصی خاصی فعالیت میکنید شما میبایستی تخصص خود را ذکر کنید. سایر تخصص‌های پرستاری مورد تقاضا در دبی پرستاری عمومی، پرستاری مراقبت در منزل، پرستاری بهداشت روان، پرستاری اطفال، پرستاری نوزادان، پرستاری مراقبت‌های ویژه میباشند.

حقوق پرستاران در دبی

میدانیم که کشور امارات به پرداخت حقوق بالا معروف است. این موضوع برای درآمد پرستاران در دبی نیز صدق میکند. میانگین درآمد پرستاران در امارات، به طور ماهیانه ۴۰۲۱ درهم است. اما موارد متعددی همچون نوع تخصص، سابقه کار و شهر انتخابی شما برای فعالیت پرستاری به میزان درآمد پرستاران در امارات موثر میباشد. در زیر به میزان دستمزد پرستار در دبی و سابقه پرستار میپردازیم:

سابقه پرستار در دبی حقوق پرستار در دبی
دوران کارآموزی پرستار ۵۰۰    تا  ۱۵۰۰  درهم
۱ سال سابقه پرستاری ۲۴۰۰  تا  ۴۵۰۰  درهم
۳ سال سابقه پرستار ۳۰۰۰  تا  ۷۰۰۰  درهم
۵ سال سابقه پرستار ۴۰۰۰  تا  ۸۰۰۰  درهم
۷ سال سابقه پرستار بیش از     ۷۰۰۰  درهم
۱۰ سال سابقه و بیشتر ۷۰۰۰   تا ۱۵۰۰۰ درهم
دارندگان کارشناسی ارشد ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ درهم

 

شرایط استخدام پرستار در بیمارستان ایرانیان دبی

مانند دیگر بیمارستانها استخدام پرستار در بیمارستان ایرانیان دبی هم شرایط خاص خود را دارا است. شرایط استخدام پرستار در دبی دارای پیش شرط هایی است که اگر شرایط استخدام در بیمارستان ایرانیان دبی را به دقت مطالعه کنید و با رعایت پیش شرط ها مسیر حضورتان در امارات را بپیمایید.

مدارک و مراحل استخدام پرستار در دبی

مدرک تحصیلی کارشناسی پرستاری و حداقل یک سال سابقه کار پرستاری، سن متقاضی کمتر از ۳۵ سال، گواهی عدم سوپیشینه، پاسپورت معتبر، ویزای کار و تسلط به زبان انگلیسی مهم است.

بعد از آن شما میبایستی در سایت خدمات دولتی وزارت بهداشت ثبت نام کرده و حساب کاربری ایجاد نمایید. بعد ار وارد کردن اطلاعات شخصیتان، گزینه ی “گواهینامه پرستاری از کشور خارجی” را انتخاب کرده. تا بتوانید مدارک لازم را بارگذاری نمایید. در این مرحله هزینه های مربوط به بررسی را از طریق درگاه های الکترونیکی سایت واریز نمایید. پس از بررسی و ارزیابی مدارک شما، درصورت موافقت اداره بهداشت امارات متحده عربی، شما میتوانید کشور امارات مشغول به کار پرستاری شوید. بیشتر بیمارستان ها و مراکز نگهداری از سالمندان در امارات نیازمند نیرو پرستار میباشند.که میتوان در یکی از این موسسات و بیمارستانها به پرستاری بپردازید.

از پیش شرط های کار در رشته پرستاری دبی و به طور کلی پیش شرط کار در حوزه بهداشت و درمان دبی، شرکت در آزمون dha پرستاری دبی است. ثبت نام آزمون dha در دبی یک فیلتر برای اعزام پرستار به دبی است. این آزمون توسط اداره بهداشت دبی برگزار می گردد. در این آزمون تخصص و مهارت متقاضیان سنجیده میشود. پس از ثبت نام در آزمون dha، باید اقدام به دریافت ویزا و گرفتن پیشنهاد کاری از یک بیمارستان در دبی نمایید. شما میبایستی یک دعوت نامه رسمی و مکتوب از آن بیمارستان و یا موسسه ای که از آن پیشنهاد همکاری دریافت نموده اید را دریافت کنید. این دعوتنامه مکتوب به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری مورد استفاده قرار میگیرد.

زبان مورد نیاز جهت استخدام پرستار در دبی

همانطور که میدانید یکی از مهمترین شرط مهاجرت به یک کشور تسلط کافی به زبان آن کشور است. اما زبان دوم امارات انگلیسی است. قطعا نیاز نیست که عربی بدانید در اوایل ورود به امارات شما بیشتر به زبان انگلیسی نیاز دارید. و رفته رفته به عربی نیز مسلط خواهید شد. پس بیشتر به تقویت زبان انگیلیسی بپردازید. البته برای کار پزشکی در امارات و کار پرستاری در امارات دانستن هر دو زبان انگلیسی و عربی با هم یک مزیت محسوب خواهد شد. ناگفته نماند که برخی از آزمون های اشتغال به کار در دبی به زبان عربی هستند و باید عربی بدانید.

معادل سازی سوابق کاری و تحصیلی DataFlow

متقاضیان استخدام کار پرستاری در دبی میبایستی سوابق تحصیلی و سوابق کاری خود را به طور رسمی ترجمه کرده و تاییده های مربوطه را دریافت نمایند. از طریق دیتافلو  DataFlowمیتوان پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی و سوابق کاری را انجام داد. در این مرحله تمام مدرک تحصیلی تاریخ شروع تحصیل و پایان تحصیل را ارائه کنند. و از مراکزی که شخص در آنها سوابق کاری داشته است گواهی کار دریافت نموده و تاریخ شروع کار و پایان همکاری نیز قید شود.

پرسش از اسپانسر

اگر میخواهید به عنوان پرستار در بیمارستان های دبی رفته و مشغول به کار در دبی شوید، نیاز دارید که مدارک مورد نیاز برای استخدام را تهیه و ارائه نمایید.بعد از ارائه مدارک کار، وزارت کار امارات متحده عربی برای تایید اطلاعات مدارک کار شما، به مرکزی که قرار است شما در آنجا به کار مشغول شوید؛ تماس گرفته و اطلاعات را تایید میکند.

دریافت کارت بهداشت

اخذ کارت بهداشت برای روند اخذ ویزای دبی الزامیست. البته که هر کشوری برای ورود به آن میخواهد که فرد مهاجر یا گردشگر سالم باشد تا خطری موجب مریض شدن مردم آن کشور نشود. و صدمه ای نبینند. داشتن کارت بهداشت بیانگر این است که شما ناقل هیچ بیماری خاصی نیستید. شما میبایستی کارت بهداشت را از مراکز معتبر دریافت نمایند. و به همراه داشته باشند.

اخذ ویزای کاری امارات برای اشتغال به کار پرستاری

یکی از مهمترین شرایط استخدام پرستار در دبی، داشتن ویزا میباشد. ویزایی را که برای کار در دبی دریافت می  نمایید، ویزای کاری نام دارد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری دبی:

۱قطعه عکس، ۱ نسخه کپی از ویزای ورود به امارات متحده عربی، ۳ نسخه کپی از قرارداد کار، ۱نسخه کپی از اسپانسر داوطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *