۱۶ تا از بهترین جشنواره های سنگاپور

در سنگاپور فستیوال های جذابی وجود دارد که در آنها می توانید فرهنگ چند قومیتی را تجربه کنید. در این مطلب با ۱۶ تا از بهترین جشنواره های سنگاپور آشنا می شویم.

سنگاپور کشوری است که در آن ‘شرق به غرب می‌ رسد’. فرهنگ «شهر شیر» (lion city) بسیار گسترده است، زیرا فرهنگ های آسیایی و اروپایی را در بر می گیرد. سنگاپور دارای مناطق زیادی است که بر اساس قومیت افراد تقسیم شده اند مانند هند کوچک و محله چین. فرهنگ سنگاپور آنقدر گسترده می باشد که این کشور دارای چهار زبان رسمی است. این کشور به عنوان کشوری صلح‌ دوست، طی سال‌ ها به دلیل احترام کامل به حقوق بشر و برابری، مهاجران زیادی را به خود جذب کرده است. بنابراین، شکی نیست که در سنگاپور رویدادها و فستیوال های زیادی وجود دارد که با شور و اشتیاق جشن گرفته می شود. در این مطلب از بیسان گشت با ۱۶ تا از بهترین و جذاب ترین فستیوال های سنگاپور آشنا می شویم؛ همراه ما باشید.

اگر قصد سفر به سنگاپور را دارید پیشنهاد می کنیم از صفحه تور سنگاپور ما بازدید کنید.

 

جشنواره ها در سنگاپور

در ادامه ۱۶ فستیوال محبوب در سنگاپور وجود دارد که با اشتیاق فراوان جشن گرفته می شوند:

 

پونگال | Pongal

پونگال یک جشنواره دوره ای چهار روزه است که به طور گسترده در جنوب هند جشن گرفته می شود. سرخپوستان در سنگاپور نیز در آغاز ماه مبارک تایلندی آن را با شکوه جشن می گیرند. این جشن به عنوان تشکر از خدای خورشید، سوریا، برای برداشت محصول و ثروت زندگی برگذار می شود. در طول پونگال، هند کوچک با رویدادها و مسابقات مختلف روشن می شود. مردم همچنین در این جشنواره در سنگاپور هدایایی رد و بدل کرده و لباس های نو می پوشند.

زمان برگذاری: پونگال هر سال از ۱۴ ژانویه تا ۱۷ ژانویه جشن گرفته می شود.

چه چیزی را باید تجربه کنید: از هند کوچک دیدن کنید، جایی که برخی از خیابان ها به دهکده های کوچک با رگه های غرفه تبدیل شده اند. نگاهی اجمالی به رقص های فرهنگی و مسابقات آشپزی پونگال بیندازید و از معبد سری سنپاگا وینایاگار بازدید کنید.

 

سال نوی چینی | Chinese New Year

اولین روز سال نو چینی که به عنوان جشنواره بهار در سنگاپور نیز شناخته می شود، در روز ماه نو است. سال نو قمری برای چینی ها که خانه های خود را تمیز می کنند تا از شر بد یا بدبختی خلاص شوند و راه را برای خوش شانسی باز کنند، اهمیت زیادی دارد. جشن این فستیوال بزرگ در سنگاپور به مدت ۱۴ روز از آستانه سال نو میلادی ادامه دارد. در این مدت، مردم محلی چین به دیدن خانواده‌ هایشان می‌ روند و خانه‌ هایشان را با رنگ‌ های قرمز و طلایی تزئین می‌ کنند. آن ها همچنین هدایایی را رد و بدل می کنند و به بچه ها هونگ بائو (پاکت های قرمز) می دهند. محله چین از طریق برگزاری جشن ها جان می گیرد. رقص شیر و اژدها به عنوان بخشی از جشن اجرا می شود.

زمان برگذاری: ۲۲ ژانویه

چه چیزی را باید تجربه کنید: به محله چینی‌ ها بروید، جایی که خیابان روشن می‌ شود و همراه با اجرای رقصندگان شیر و آتش خواران مشهور است. نسخه کارناوال سنگاپور به نام رژه چینگای را از دست ندهید.

 

تایپوسام | Thaipusam

تای یک ماه در تقویم تامیل و پوسام نام یک ستاره است. در طول ماه تای، ستاره پوسام در بالاترین نقطه خود در آسمان قرار دارد. بنابراین، جشنواره تایپوسام در روز ماه کامل جشن گرفته می شود. در سنگاپور، افراد داوطلب از معبد سری سرینیواسا پرومال تا معبد سری تندایوتاپانی پیاده روی می کنند. این جشن به مدت دو روز ادامه می یابد، در آستانه روز و خود روز. تایپوسام جشنی است برای پیروان آیین هندو که به عهد خود عمل کنند. برخی از پیروان کاوادیس های میخ‌ دار را حمل می‌ کنند که بدن آن ها را سوراخ کرده است، در حالی که سایر پیروان ظرف های شیری را حمل می‌ کنند که بعداً روی Vel (یک نیزه الهی) می‌ ریزند.

زمان برگذاری: ۵ فوریه

چه چیزی را باید تجربه کنید: به مراسم سالانه Kavadi Procession از هند کوچک، جایی که آغاز می شود، بپیوندید. از معبد سری تندایوتاپانی و معبد سری ماهاماریامان نیز دیدن کنید.

 

جشنواره فانوس | Lantern Festival

جشنواره فانوس یا جشنواره فانوس بهاری یکی از محبوب ترین فستیوال های سنگاپور است. این فستیوال آخرین روز جشن سال نو چینی (روز پانزدهم) می باشد. در این روز، بچه ها فانوس های کاغذی را بیرون می آورند، آن ها را روشن می کنند و به آسمان می فرستند. برخی از فانوس های کاغذی ساده و سنتی هستند در حالی که برخی از آن ها اشکال و اندازه های متفاوتی دارند. حتی بعضی از این فانوس ها آزمون هایی برای بچه ها دارند تا حل کنند. دیدن چندین فانوس که آسمان شب را روشن می کنند، منظره ای باشکوه و به یاد ماندنی است.

زمان برگذاری: ۶ فوریه

چه چیزی را باید تجربه کنید: برای دیدن هزاران فانوس تزئین شده در محوطه، از محله چینی ها دیدن کنید. از اجراهای جشنواره هنرهای چینی فستیوال ماه لذت ببرید. کیک های ماه خوشمزه را امتحان کنید تا طعم جشنواره را بچشید.

 

جشنواره وساک | Vesak Day

روز وساک در سراسر جهان توسط پیروان بودیسم جشن گرفته می شود. این روز نشانه روشنگری و مرگ بودا می باشد. در طول این جشنواره در سنگاپور، پیروان اغلب در حال مراقبه و انجام کارهای خیریه هستند. جشنواره وساک همچنین به افراد اجازه می دهد تا خود را بازتاب دهند. این جشنواره در ماه وساک در ماه کامل می افتد.

زمان برگذاری: ۲ ژوئن

چه چیزی را باید تجربه کنید: از معابد اصلی بودایی مانند معبد لیان شان شوآنگ لین، معبد یادگار مقدس دندان بودا، معبد ساکیا مونی بودا گایا و بسیاری دیگر دیدن کنید. مراسم حمام کردن بودای شیرخوار را از دست ندهید.

 

جشنواره قایق اژدها | Dragon Boat Festival

جشنواره قایق اژدها (همچنین به عنوان Duanwu Festival یا Zhongxao Festival شناخته می شود) یک جشنواره فرهنگی چین است که هزاران سال پیش آغاز شد. این جشنواره همچنین جشنواره دوگانه پنجم نیز نامیده می شود زیرا در پنجمین روز از پنجمین ماه تقویم چینی برگزار می شود. در طول این جشنواره، قایق‌ های اژدها در مسابقاتی در سراسر جهان که جوامع چینی از جمله سنگاپور در آن حضور دارند، رقابت می‌ کنند. قایق ها در Bedok Reservoir به رقابت می پردازند. مردم در این روز کوفته برنج زونگزی و شراب رئالگار مصرف می کنند.

زمان برگذاری: این جشنواره معمولاً از اواخر ماه مه تا دو هفته اول ژوئن در تقویم انگلیسی – ۲۲ ژوئن برگزار می‌ شود.

چه چیزی را باید تجربه کنید: تمام فعالیت‌ های مسابقات را در Bedok Reservoir و DBS Marina Regatta تماشا کنید. بازی های سرگرم کننده ای وجود دارد که قبل از مسابقه شما را مشغول می کند و بی شک از آن ها لذت می برید.

 

هاری رایا پواسا | Hari Raya Puasa

هاری رایا پواسا پایان ماه رمضان – ماه روزه مسلمانان را نشان می دهد. هاری رایا پواسا به معنی “روز جشن” است. در طول این فستیوال در سنگاپور، مردم از مساجد و سپس قبرها (تا به هر خانواده ای که از دنیا رفته است سر بزنند و سلام کنند) بازدید می‌ کنند. آن‌ ها با پوشیدن لباس‌ های نو و دیدار با خانواده‌ هایشان همراه با خواندن تکبیر در شب در مساجد جشن می‌ گیرند. چراغ های نفتی نیز روشن می شوند. این جشنواره نماد پاکسازی و تجدید یک فرد است.

زمان برگذاری: ۲۲ آوریل

چه چیزی را باید تجربه کنید: ولخرجی کردن در غذاهای خوشمزه را در بازار گیلانگ سرای تجربه کنید. نگاهی اجمالی به مراسم افطار در نزدیکی مسجد سلطان داشته باشید.

 

روز ملی سنگاپور | Singapore National Day

روز ملی سنگاپور یکی از جشنواره های مورد علاقه مردم در سنگاپور می باشد. این روز با برگزاری رژه جشن گرفته می‌ شود و به دنبال آن رقص‌ های جذاب و موارد دیگر برگزار می‌ شوند. هر سنگاپوری به کشور، مردم و هماهنگی خود افتخار می کند.

زمان برگذاری: ۹ اوت، هر سال

چه چیزی را باید تجربه کنید: در روز ملی سنگاپور شرکت کنید و جشن‌ ها در خلیج مارینا یا آتش‌ بازی را از پرنده سنگاپور مشاهده کنید. فراموش نکنید که ‘Funpack’ خود را تهیه کنید.

 

دیپاوالی (دیوالی) | Deepavali (Diwali)

دیپاوالی یا دیوالی روز بازگشت لرد راما به پادشاهی خود را نشان می دهد و به معنای پیروزی خوب بر بد است. در این روز، هند کوچک با چراغ روشن می شود و آسمان با آتش بازی های خیره کننده در شب پر می شود. مردم لباس نو می پوشند و باهم احوال پرسی می کنند. برخی از خانواده ها قبل از روز خانه های خود را تمیز می کنند و خریدهای جدیدی انجام می دهند.

زمان برگذاری: ۱۲ نوامبر

چه چیزی را باید تجربه کنید: به جشن‌ ها و پوجاها در طول جشنواره در معبد سری ویراماکالیامان بپیوندید و در مرکز خرید مصطفی سنتر و فستیوال ویلیج به خرید و گشت و گذار بپردازید.

 

هری رایا حاجی | Hari Raya Haji

هری رایا حاجی نماد فداکاری های حضرت ابراهیم (تمایل به قربانی کردن اولین فرزندش) است. داوطلبان مسجد بز، گوسفند و گاو را قربانی می کنند. یک سوم گوشت را به نیازمندان می دهند و مابقی به خانواده افرادی که حیوانات را قربانی کرده اند داده می شود.

زمان برگذاری: ۲۹ ژوئن

چه چیزی را باید تجربه کنید: برای بهترین خاطره از این جشنواره معنوی به مومنان بپیوندید. از مساجدی مانند مسجد سلطان، مسجد حجه فاطمه و… دیدن کنید. عصرها را با دوستان و خانواده خود صرف یک وعده غذایی کنید.

 

جشنواره روح گرسنه | Hungry Ghost Festival

فستیوال ارواح گرسنه جشنی است که بودایی ها و تائوئیسم ها در پانزدهمین شب از هفتمین ماه تقویم چینی جشن می گیرند. اعتقاد بر این است که ارواح در این دوره از قلمروهای پایین بیرون می آیند. در طول این جشنواره در سنگاپور، مردم برای دیدار با اجداد خود و اعضای فوت شده خانواده به قبرستان ها سر می زنند و روی قبر ها غذا می گذارند. هدایایی به ارواح متوفی داده می شود تا به نیازهای مادی خود حتی در آخرتشان رسیدگی کنند. می گویند ارواح اگر نادیده گرفته شوند، شیطنت می کنند. چیزی که در مورد جشنواره ارواح در سنگاپور منحصر به فرد می باشد این است که منابع سرگرمی زیادی برای مردم وجود دارد. در طول جشنواره چادرهای بزرگی برپا و اجرای زنده بسیاری نیز اجرا می شود. این جشنواره ‘فستیوال ژونگ یوان’ یا ‘جشنواره یولان’ نیز نامیده می شود.

زمان برگذاری: جشنواره ارواح گرسنه بین آخرین هفته آگوست و هفته اول سپتامبر – ۳۰ اوت جشن گرفته می‌ شود.

چه چیزی را باید تجربه کنید: در تور تولد، زندگی و مرگ در محله چینی ها شرکت کنید، با پژوهشگران ماوراء الطبیعه آسیا (API) تور داشته باشید و از معبد Lorong Koo Chye Sheng Hong دیدن کنید تا شاهد جشن های باشکوه باشید.

 

سایر رویدادها و جشنواره ها در سنگاپور

جمعیت سنگاپور عمدتاً از دانشجویان و جوانان تشکیل شده است. از این رو، جشنواره ها و رویدادهای مختلف مشارکت گسترده ای را مشاهده می کنند. سنگاپور هر ساله رویدادهای مهمی را برای همه برگزار می کند. این جشنواره های سنگاپور از استانداردهای بالایی برخوردار هستند و در سراسر جهان مشهور می باشند. بسیاری حتی در طول رویدادهایی مانند جشنواره بین المللی هنر، جشنواره غذا و جایزه بزرگ از سنگاپور دیدن می کنند.

 

جشنواره هنر سنگاپور | Singapore Art Festival

هفته هنر سنگاپور یک رویداد ۱۲ روزه است که هر ماه ژانویه برگزار می شود و جشن و نمایشی برای دوستداران هنرهای تجسمی می باشد. این رویداد در چندین مکان در سنگاپور برگزار می شود. هفته هنر سنگاپور شامل نمایشگاه های مختلف، آثار هنری متعدد، افتتاحیه گالری ها، پیاده روی های عمومی هنری، رویدادهای سبک زندگی و کارگاه های آموزشی می باشد. مطمئناً این یکی از جشنواره های سنگاپور است که نباید از دست بدهید.

زمان برگذاری: ۶ ژانویه – ۱۵ ژانویه

 

جشنواره بین المللی هنر | International Festival Of Arts

برای یک ماه کامل، سنگاپور جشنواره بین‌ المللی هنر را برگزار می‌ کند که واقعاً جشنی برای هر هنرمند و هر کسی است که از هنر لذت می‌ برد و قدردان آن است. این جشنواره نمایش ها و اجراهای زیادی در اشکال مختلف هنری با استفاده از فناوری های مختلف دارد. SIFA (جشنواره بین المللی هنر سنگاپور) رویداد بی نظیری را برگزار می کند؛ یک پیش جشنواره به نام OPEN که سپس بهترین هنرمندان/شرکت کنندگان را به SIFA متصل می کند.

زمان برگذاری: این جشنواره معمولاً در پایان ژوئن – ۲۲ می تا ۱۰ ژوئن برگزار می شود.

 

جشنواره غذا سنگاپور | Singapore Food Festival

از غذاهای اصیل محلی تهیه شده توسط سرآشپزهای خبره لذت ببرید که طعمی بهشتی و فراموش نشدنی را برای شما به جا خواهند گذاشت. این جشنواره یک ماهه شامل مسابقات مختلف و غذاهای متنوع می باشد. جشنواره غذا همچنین دارای کارگاه های بسیاری برای یادگیری عملی است. جشنواره غذا توسط هیئت گردشگری سنگاپور برگزار می شود و در سراسر جهان شناخته شده است.

زمان برگذاری: TBA – آگوست/سپتامبر

 

جشنواره شب سنگاپور | Singapore Night Festival

جشنواره شب سنگاپور با مکان‌ های میراثی که با نورهای رنگارنگ تزئین شده‌ اند، بهترین‌ های شهر را به نمایش می‌ گذارد. جشنواره شب در دو آخر هفته هر ماه اوت برگزار می شود. Bras Basah Bugis یک محوطه هنری در مرکز مدنی سنگاپور است که در طول جشنواره شب زنده می شود. هنرمندان بین المللی را در حال اجرای آثار اصلی خود در خیابان تماشا کنید. برخی از مناطق تنها به یک منطقه پیاده‌ روی تبدیل می‌ شوند تا جشنواره برگزار شود. SNF (جشنواره شب سنگاپور) هر سال موضوع متفاوتی دارد که بر اساس آن هنرمندان و تزئینات انتخاب می شوند. اگر در ماه اوت در سنگاپور حضور دارید، این رویدادی است که نباید از دست بدهید.

زمان برگذاری: دو آخر هفته، هر ماه اوت

 

جایزه بزرگ سنگاپور | Singapore Grand Prix

بله، چیزی که شنیدید درست است. فصل جایزه بزرگ که در ماه سپتامبر برگزار می شود، مکان مناسبی برای لذت بردن از هیجان و اشتیاق می باشد. سرگرمی هم در مسیر است و هم در خارج از مسیر. مسابقات قهرمانی مسابقات فرمول ۱ در شهر برگزار می شود. شرکت کننده مورد علاقه خود را حمایت و تشویق کنید و از این هیاهوی بزرگ لذت ببرید. پس از مسابقه، کنسرت ها و مهمانی های زیادی برگزار می شود. جایزه بزرگ سنگاپور بسیاری از ساکنان جزیره و خارجی ها را نیز به خود جذب می کند!

زمان برگذاری: سپتامبر – ۱۵ سپتامبر تا ۱۷ سپتامبر

 

به غیر از این فستیوال های سنگاپور، مردم سایر جشنواره های مذهبی مربوط به مذهب خود را نیز برگذار می کنند. اکثر مردم سنگاپور کریسمس و سال نو را جشن می گیرند. جامعه چند قومیتی به برگزاری جشن‌ های متعدد در سنگاپور افتخار می‌ کند.

 

منبع: holidify.com

 

 

بیسان گشت یک وبسایت گردشگری است که اطلاعات جامعی را از مکان های دیدنی در سراسر جهان در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این پایگاه داده گردشگری قصد دارد اطلاعات مهمی در مورد سفر در اختیار کاربران خود قرار دهد تا به گردشگران بگوید با سفر زندگی شادتر و بهتری داشته باشند. پس توصیه می کنیم با سفر زندگی خود را شادتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *