زبان ، مذهب و واحد پول در دبی

زبان ، مذهب و واحد پول در دبی : شهر دبی یکی از شیخ نشینان کشور امارات متحده عربی است . از این رو مذهب مردم دبی ، زبان و واحد پول در این منطقه مطابق با سرتاسر کشور امارات است . با این وجود به علت مهاجرت عده بسیاری از مردم از سراسر دنیا به این منطقه و همچنین رفت و آمد گردشگرانی با زبان و مذاهب گوناگون ، ممکن است در دبی شاهد تفاوت های فرهنگی یا زبانی یا مذهبی باشیم .
زبان مردم دبی
همانطور که از نام آن پیداست ، کشور امارات متحده عربی یک کشور عرب زبان است . بنابر این زبان رسمی مردم در دبی نیز عربی است . با این وجود تردد گردشگران یا سکونت مهاجرانی از کشورهای دیگر ، سبب شده تا در دبی علاوه بر عربی که زبان اصلی و رسمی است ، به زبان های دیگری چون انگلیسی ، فارسی و هندی نیز صحبت شود و بسیاری از فروشندگان و اقشاری که با مردم و گردشگران سرو کار دارند ، زان های گوناگونی آموخته اند .
مذهب مردم دبی
دین رسمی در کل کشور امارات متحده عربی و همچنین منطقه دبی اسلام است . بیشتر مسلمانان این منطقه سنی مذهب هستند . اما به دلیل مهاجرت برخی افراد از سایر کشورها ، افرادی با سایر ادیان نیز در دبی و سایر مناطق کشور امارات متحده عربی زندگی می نمایند .
همچنین دولت امارات از وجود سایر ادیان در این کشور آگاه است و بر پیروان آنان سخت نمی گیرد . بعلاوه بخاطر حفظ گردشگری و احترام به ادیان دیگر انجام برخی اعمال مانند سرو شراب در هتل ها که با قوانین اسلام در تناقض است ، در این کشور آزاد است .  حتی زنان و دختران نیز در انتخاب نوع پوشش خود مختارند .
دولت امارات با گسترش ادیان نغیر اسلامی نیز مخالفتی نداشته و حتی اقدام به احداث چندین کلیسا در جای جای این کشور نموده است . از سوی دیگر جهت رفاه حال مسلمانان و آگاهی مغازه داران و کسبه از ساعت دقیق نماز ، از سوی دولت بلندگویی در برخی از مغازه ها نصب شده که ساعت دقیق نماز را اعلام می نماید .
واحد پول دبی
واحد پول کل کشور امارات متحده عربی ، درهم امارات نام دارد . درهم امارات امروزه بین ۳۰۰۰تا ۴۰۰۰ تومان ایران ارزش دارد .

جهت اطلاع از تور دبی و رزرو تور ارزان دبی با ما در تماس باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *