روز ملی استقلال امارات متحده عربی

روز ملی استقلال امارات متحده عربی :  امارات متحده عربی نام کشوری است در جنوب غربی قاره آسیا و در شرق شبه‌جزیره عربستان که در خاورمیانه و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده‌است . براساس اطلاعات موجود مساحت امارات متحده عربی به غیر از مساحت جزیره‌های تابعه در حدود ۷۷۷۰۰ کیلومتر مربع می‌باشد.

امارات متحده دارای بيش از ۲ ميليون نفر جمعیت و دين رسمي اسلام است و پيش ‏بيني مي ‏شود كه جمعيت كشور امارات متحده عربي تا ده سال  آینده بيش از سه ميليون نفر خواهد شد .
جمعيت امارات از نژادهاي مختلف تشكيل شده است كه مليت پاكستاني و هندي اكثر آن را تشکیل می دهند و نژادهاي عرب ، ايراني و ساير آسيايى‏ ها در اقليت هستند . مهاجرت ساير اقوام به اين كشور به دلايل بازرگاني و اكتشاف و استخراج نفت علت تنوع نژادي در امارات است . زبان رسمي در کشور امارات عربي است و واحد پول آن درهم مي‏ باشد.

روز ملی استقلال امارات متحده عربی

روز ملی استقلال دبی چه روزی است ؟

هر ساله تاریخ ۲ دسامبر به عنوان روز ملی امارات متحده عربی در این کشور جشن گرفته می شود.
از سال ۱۹۲۰میلادی این شیخ‌نشین ها تحت الحمايه انگليس و جزء مستعمره‌های این  کشور محسوب می شدند . شيوخ هر يك از آن مناطق ، طبق قراردادهايى ، زيرنظر مأمورين دولت انگليس ، قلمرو خود را اداره مي‏ كردند و انگليس در اين منطقه ، پايگاه ‏های نظامي متعددی ايجاد كرده بود .

۲ دسامبر ۱۹۷۱ میلادی  روزیست که ۷ شیخ‌نشین ابوظبی ، فجیره ، ام‌القوین ، عجمان  دبی ، شارجه و رأس‌الخیمه تصمیم به اتحاد گرفتند . اتحادی که  به تأسیس کشور امارات متحده عربی منجر شد.
پیشنهاد اتحاد  بین شیخ نشین ها را  زاید بن سلطان آل نهیان (حاکم شیخ‌نشین ابوظبی) و راشد بن سعید آل مکتوم (حاکم شیخ‌نشین دبی)  مطرح کردند . کمی بعد شیخ‌نشین رأس‌ الخیمه نیز به کشور امارات متحده عربی پیوست . شیخ‌نشین‌های قطر و بحرین نیز در این جلسات شرکت داشتند اما آن‌ها این اتحاد را قبول نکردند و تصمیم گرفتند خود یک کشور مستقل باشند . بدین ترتیب کشور امارات متحده عربی به معنی: شیخ‌نشین‌های متحد عرب تاسیس شد .
امسال مصادف با چهل و سومین سالگرد استقلال امارات متحده عربی می باشد .
مردم امارات هر ساله  در این روز با به‌ دست گرفتن پرچم امارات متحده عربی و نقاشی کردن پرچم بر روی خودروها و ساختمان‌ها و همچنین تزئین خیابان‌ها پایکوبی می‌کنند .

یکی از برنامه های  این روز برپایی کارناوال‌های مختلف در سطح شهر و رژهٔ نظامیان است . هر ساله با آتش بازی با شکوهی جشن خاتمه پیدا می کند .
لازم به ذکر است این روز در امارات تعطیل رسمی است.
در این ایام اغلب اجناس با تخفیف های زیاد به فروش می رسد و بازار حراجی ها و خریدو فروش ها داغ است .
اکثر توریست ها در این ایام به امارات متحده عربی سفر می کنند و علاوه بر دیدن جاذبه های گردشگری از جشن ها و … نیز بهره می برند .

جهت اطلاع از تور دبی و رزرو تور ارزان دبی با ما در ارتباط باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *