احتمال بسته شدن مرز های بین ایران و ترکیه برای ۱۵ روز

هنوز هیچ مطلب دقیقی راجع به این موضوع بیان نشده است. این اخبار قطعی نیست و احتمال این که مرزهای زمینی بسته شود بسیار کم است. در حال حاضر ایرانیان میتوانند به ترکیه وارد شوند اما افراد غیر ایرانی نمیتوانند از تریکه وارد خاک کشور ایران شوند.

خبرگزاری اخلاص ترکیه در گزارشی از بسته شدن مرزهای زمینی بین ایران و ترکیه خبر داد. طبق گزارش خبرگزاری اخلاص ترکیه بسته شدن ۱۵ روزه مرزهای ایران و ترکیه خبر داد.

طبق متن این گزارش از ۲۴ دسامبر (۳ دی ماه ۱۴۰۰) به مدت ۱۵ روز مرزهای ایران بسته خواهند شد. مرزهای ایران به روی ترکیه بسته شده و در صورت ورود به ایران ( تمام اتباع غیر ایرانی دارنده پروانه معتبر جمهوری اسلامی، روادید تحصیلی، روادید با حق کار، روادید درمانی (شامل گردشگری سلامت است)؛ روادید ورود (که شامل بازرگانان و تجار میشود.)، روادید سرمایه گذاری و دارندگان مُهر خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت و گذرنامه مجاز، اجازه ورود به ایران را پیدا خواهند کرد.

شهردار شهر مرزی اسن دره، دیرباز بیوک سو، در مصاحبه با خبرگزاری اخلاص در رابطه با این موضوع گفت: امروز در حالی که ۸ روز به آغاز سال نو میلادی مانده است، امیدواریم که هرچه سریعتر تردد بین ایران و ترکیه به حالت عادی برگردد.

این در حالی است که در اخبار خبرگزاری های داخلی ایران، در باره “ممنوعیت سفر از ۱۲ کشور به ایران” از ۴ دیماه خبری از از نام ترکیه نیست.

واضح است که در صورت صحت اخبار در رسانه های کشور ترکیه، به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع، احتمالا مشکلات زیادی برای افرادی که در این ۱۵ روز قصد سفر به ترکیه را داشته اند به وجود خواهد آمد.

امروز ۴ دی ماه درباره آخرین وضعیت مرزهای ایران با کشورهای همسایه روح‌الله لطیفی گفت؛ با توجه به ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت کشور برای پیشگیری از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا (اومیکرون) مرز زمینی در بخش مسافری با کشورهای همسایه از امروز چهارم دی ماه به مدت ۱۵ روز بسته خواهد شد.همچنین اظهار نمود از ابتدای شیوع ویروس کرونا تبادل مسافر در مرز ترکمنستان نداشته‌ایم. وی افزود: در حال حاضر محدودیت تردد مسافر بین مرزهای زمینی با ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، عراق، افغانستان، پاکستان قطعی شده‌ است و مرز زمینی در بخش مسافری با این کشورها به مدت دو هفته بسته خواهد بود و تردد مسافر در این مرزها تحت شرایط خاص انجام میپذیرد.

سخنگوی گمرک ایران افزود: تنها افرادی میتوانند بین این مرزها تردد داشته باشند که “مجوزهای اقامت دائم”، ” اقامت تحصیلی”، یا “اقامت درمان و تجارت” را داشته باشند. علاوه بر آن “خانواده‌های دیپلمات” مستثنی از این ممنوعیت تردد میباشند. در حال حاضر در “بخش بار” مرز ایران با تمام کشورهای همسایه فعال میباشد. در این باره هیچ محدودیتی اعمال نشده است و ناوگان باری همچنان طبق روال گذشته در تردد اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *