بهترین تفریحات در تفلیس را بشناسید

بهترین تفریحات در تفلیس را باید قبل از سفر به این شهر بشناسید. تنها در این صورت سفری به یادماندنی به تور تفلیس خواهید داشت.

شناخت هتل های تفلیس به گردشگران کمک می‌کند بهترین محل را برای اقامت خود انتخاب کنند. علاوه بر آن، باید قبل از سفر از مکان‌های دیدنی و گردشگری و جاذبه‌های توریستی نیز اطلاع پیدا کرد. تنها در این صورت بهترین استفاده را از تور تفلیس خود، که چند روز بیشتر طول نمی‌کشد، خواهید داشت. در این مطلب قصد داریم بهترین تفریحات در تفلیس را معرفی کنیم.

بهترین تفریحات در تفلیس

برای گردشگران ایرانی، شهرهای کشورهای اطراف، بهترین مکان‌ برای سفر به شمار می‌روند. دلیل این اتفاق تنها پایین‌تر بودن هزینه سفر به آن‌ها نیست. شهرهایی همچون دبی، استانبول، باکو و تفلیس، نه تنها در مجاورت شهرهای ایران قرار دارند، بلکه در سرتاسر دنیا، جزو بهترین نقاط توریستی دنیا به شمار می‌روند.

دو کشور گرجستان و ارمنستان از سال‌های دور انتخاب شماره یک گردشگران ایرانی بوده‌اند. وب سایت بیسان گشت به همین دلیل یک دایرکتوری کامل از هتل های تفلیس، مراکز خرید و جاذبه‌های توریستی این شهر گردآوری کرده است. در این مطلب نیز بهترین تفریحات در تفلیس را خواهیم شناخت.

تله کابین تفلیس

تله کابین تفلیس

اولین ایستگاه تله کابین شهر تفلیس در بوستان رایک واقع شده و بهترین روش برای دسترسی به قلعه ناریکالا به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر است. به عبارتی با سوار شدن به تله کابین تفلیس، با یک تیر دو نشان زده و به این بهانه از قلعه ناریکالا نیز بازدید خواهید کرد. طراحی تله کابین به نحوی است که  چشم‌اندازی باورنکردنی از شهر رو به رویتان قرار می‌دهد. هر فردی که داخل کابین قرار گرفته و رو به شهر بنشیند، مات و مبهوت منظره خواهد شد.

قیمت مناسب سبب شده مردم محلی و توریست‌ها به سادگی بتوانند برای چندین مرتبه در هر هفته سوار آن شوند. برای استفاده از آن، به ازای هر نفر می‌بایست ۵ لاری پرداخت کنید. در صورتی که پیشتر، یک کارت متروی شهر تفلیس را تهیه کرده باشید، قادر خواهید بود هزینه تله کابین را با استفاده از همان پرداخت کنید. ساعت کاری این مرکز هر روز از ساعت ۱۲ الی ۲۴ است. تله کابین تفلیس در مجاورت رودخانه متخی قرار دارد.

پارک آبی جینو پردایس

پارک آبی جینو پردایس

رفتن به پارک آبی جینو پردایس را باید یکی دیگر از بهترین تفریحات در تفلیس دانست. این پارک آبی در واقع در یک مجموعه چند منظوره قرار گرفته و به همین دلیل می‌توان یک روز کامل را در آن سپری کرد. خود پارک آبی جینو پردایس از پنج قسمت به شرح زیر تشکیل می‌شود:

  • استخرها
  • پارک داینو
  • بخش مخصوص کودکان
  • بخش ساحلی
  • بخش بازی هیجان انگیز

در هر قسمت امکانات منحصربه‌فردی ارائه می‌شوند. به عنوان نمونه، در قسمت ساحلی پارک آبی جینو پردایس قادر به اسکوترسواری و قایق سواری خواهید بود. امکان گرفتن حمام آفتاب در عین سرو یک نوشیدنی در اینجا وجود دارد. به این ترتیب در دل شهر تفلیس، به ساحل دسترسی خواهید داشت. در صورت تمایل می‌توانید از سایر امکانات مرکز همچون سونا، باشگاه بدنسازی، خدمات ماساژ، رستوران‌ها و کافه‌ها استفاده کنید.

ورودی پارک آبی جینو پردایس برابر ۳۰ لاری به ازای هر نفر است. ساعت کار مجموعه از ۱۲ الی ۲۲ بوده و در خیابان گلدانی ۱۰۲ واقع شده است.

شهربازی متاتسمیندا

شهربازی متاتسمیندا

ورود به هر شهربازی در هر جای دنیا، سراسر شادی و هیجان است. به همین دلیل تعجب نیست شهربازی متاتسمیندا یکی از بهترین تفریحات در تفلیس به شمار می‌رود. این مرکز در کوهستانی به همین نام قرار گرفته و دارای ارتفاع ۷۷۰ متری است. به همین دلیل حین قرارگیری بر فراز کوهستان متاتسمیندا، به شهر تفلیس اشراف خواهید داشت.

شهربازی متاتسمیندا از بخش‌های متعددی تشکیل شده و هر وسیله‌ای که از یک شهربازی مجهز انتظار دارید درونش وجود دارد. در اینجا بخشی برای اجرای بازی‌های ویدیویی نیز تعبیه شده است. نکته مهم درباره کوهستان و شهربازی متاتسمیندا، وجود یک ایستگاه قطار کابلی تفلیس داخل آن است. به همین دلیل برای بالا رفتن و پایین آمدن از کوهستان دچار دردسر نخواهید شد.

ورودی شهری بازی، ۲ لاری به ازای هر نفر است. بسته به نوع وسیله بازی، مبلغ متفاوتی برای هر یک پرداخت خواهید کرد. ساعت کاری مرکز از ۹ الی ۲۳ است. همانطور که گفتیم، این شهربازی در کوهستان متاتسمیندا واقع شده است.

پارک آبی یوروپارک

پارک آبی یوروپارک

علاوه بر پارک آبی معرفی شده در بالا، یک پارک آبی مجهز و معروف دیگر با نام یوروپارک نیز در شهر تفلیس وجود دارد. مشکل یوروپارک در مقایسه با جینو، دور بودن آن از مرکز شهر است. البته با استفاده از مترو می‌توانید به راحتی از هتل تا این مرکز بروید. اینجا متشکل از استخرهای متعدد، جکوزی، سورتمه برای کودکان و افراد بزرگسال و همچنین یک رودخانه مصنوعی است.

همانند جینو، در پارک آبی یوروپارک نیز امکانات مختلفی همچون باشگاه بدنسازی، مرکز تناسب اندام (باشگاه بدنسازی)، کافه و رستوران وجود دارد. در روزهای عادی هزینه ورود به پارک به ازای هر نفر ۳۰ لاری است. در روزهای آخر هفته این مبلغ به ۴۰ لاری افزایش پیدا می‌کند. ورود افراد زیر ۷ سال رایگان است. هر روز بین ساعت ۱۰ الی ۲۰ می‌توانید به این مرکز تفریحی مراجعه کنید.

حمام گوگردی گولو

حمام گوگردی گولو

در یکی از مطالب پیشین، به جذابیت حمام‌ های گوگردی شهر تفلیس اشاره کردیم. آن‌ها جزو خاص‌ترین و منحصربه‌فردترین جاذبه‌های پایتخت گرجستان به شمار رفته و پیشینه‌ای تاریخی دارند. با وجود تعدد آن‌ها، حمام گوگردی گولو یکی از معروف‌ترین‌ها به شمار می‌رود. نه تنها برای دور کردن خستگی از تن، بلکه برای خلاص شدن از شر گستره‌ای از امراض مختلف می‌توانید روی خواص دارویی این حمام‌ها حساب کنید.

چند سال پیش حمام گوگردی گولو مورد بازسازی قرار گرفت و داخل آن با استفاده از سنگ مرمز تزیین شده اکنون گولو دیگر همانند قبل یک حمام گوگردی تاریخی نیست، اما جزو زیباترین و مجهزترین به شمار می‌رود. گولو دارای هشت اتاق است. یکی از آن‌ها اتاق VIP نام دارد. بسته به هر اتاق، باید هزینه متفاوتی پرداخت کنید. به عنوان نمونه، اتاق‌های مجهز به سونا بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ لاری قیمت دارند. این تعرفه نشان می‌دهد اگرچه حمام‌های گوگردی جزو بهترین تفریحات در تفلیس شناخته می‌شوند، اما رفتن به آن‌ها به صورت انفرادی صرفه اقتصادی ندارد. در صورت انتخاب اتاق‌های کوچکتر، تعرفه به بین ۳۰ الی ۸۰ لاری کاهش پیدا می‌کند.

گفتنی است حمام گوگردی گولو دارای رستوران و کافه اختصاصی است. همانطور که گفتیم هزینه استفاده از آن بین ۳۰ الی ۲۰۰ لاری متفاوت است. ساعت کاری مرکز بین ۷ الی ۱۴ بوده و در خیابان گریشاشویلی قرار دارد.

پینت بال هف لایف

پینت بال هف لایف

پینت بال یک ورزش پرتحرک و سراسر هیجان است. متاسفانه در صورت تمایل به تجربه این ورزش در تفلیس، باید از شهر خارج شده و تا نزدیکی روستای کوچکی در اطراف تفلیس بروید. هزینه استفاده از خدمات شامل زمین، تفنگ و تیر بین ۲۵ الی ۳۵ لاری به ازای هر فرد خواهد بود.

پارک موتور بین المللی روستاوی

پارک موتور بین المللی روستاوی

از عمر پارک موتور بین المللی روستاوی زیاد نمی‌گذرد، اما طی چند سال اخیر بعد از تاسیس آن، تبدیل به یکی از بهترین تفریحات در تفلیس شده است. این مرکز با تلاش راننده فرمول ۱ و تاجر معروف گرجی، آقای شوتا آبخازوا ساخته شد. اینجا یک مرکز بین المللی است، به همین دلیل به صورت متناوب، شاهد برگزاری مسابقات مختلفی در آن هستیم. برا دوست‌داران سرعت و هیجان، کلاس‌های آموزشی نیز در پارک موتور بین المللی روستاوی برگزار می‌شود.

این مرکز به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود. افراد می‌توانند از موتورسیکلت سواری، سواری بر گستره‌ای اتومبیل‌ها، کارتینگ سواری و دیگر وسایل لذت ببرند. یکی از مزیت‌های این مجموعه، مجاز بودن ورود به آن با استفاده از خودروی شخصی است. به این ترتیب خواهید توانست با خودرویی که در سطح شهر اجازه گاز دادن با آن را ندارید، داخل پارک موتور بین المللی روستاوی پرواز کنید! امکان استفاده از خودروهای داخل مجموعه نیز فراهم است.

هزینه ورودی ۵ لاری است. برای کرایه کردن ماشین مسابقه تنها برای بیست دقیقه، می‌بایست بین ۴۰۰ الی ۸۵۰ لاری پرداخت کنید. هزینه استفاده از خودروهای بخش کارتینگ به ازای هر ده دقیقه برابر ۲۰ لاری است. هزینه شرکت در مسابقات بین ۲۷۰ الی ۲ هزار لاری، بسته به سطح آن، متفاوت خواهد بود. مرکز در بزرگراه تفلیس تسیتلی واقع شده است.

باشگاه بولینگ لبوسکی

کلوب بولینگ لبوسکی

هیجان‌انگیز بودن بازی بولینگ را نمی‌توان کتمان کرد. این کلاب در مرکز خرید ایست پوینت واقع شده و به همین دلیل فرصت گشت و گذار در یک مجتمع تجاری را نیز برایتان فراهم خواهد کرد. گفتنی است در کلاب بولینگ لبوسکی، میز بیلیارد نیز وجود دارد. برای باشگاه، یک کافه در نظر گرفته شده است. هزینه استفاده از بولینگ بین ۱۵ الی ۴۰ لاری متفاوت است. این هزینه برای بیلیارد به ۸ الی ۲۵ لاری کاهش پیدا می‌کند. ساعت کار مرکز بین ۱۰ الی ۲ بامداد است.

پارک آسترا

پارک آسترا

فاصله پارک آسترا از مرکز شهر دور است، اما پیمودن این مسیر ارزشش را دارد! این پارک وسعت زیادی داشته و امکانات تفریحی و رفاهی زیادی را در دل جا داده است. یکی از بخش‌های جذاب پارک آسترا پیست کارتینگ آن محسوب می‌شود. پس اگر فرصت رفتن به پارک موتور بین المللی روستاوی را نداشتید، می‌توانید در این پارک، سواری روی ماشین‌های کوچک را تجربه کنید.

وجود سالن بیلیارد، میز پینگ پونگ، اتاق تیراندازی و زمین بازی، از پارک آسترا یک مرکز تفریحی – گردشگری کامل می‌سازند. وجود سینمای چند بعدی و کافه از دیگر امکانات آن به شمار می‌روند.

هزینه استفاده از کارتینگ پارک آسترا، بین ۱۲ الی ۲۰ لاری است. با ورود به اتاق تیراندازی، باید به ازای هر پانزده فشنگ مبلغ ۴ لاری بپردازید. هزینه استفاده از میز بیلیارد و پینگ پونگ به ازای هر ساعت، به ترتیب ۱۰ لاری و ۸ لاری است.

بالن سواری در تفلیس

بالن سواری در تفلیس

در مطلب بالن سواری در تفلیس به طور مفصل درباره یکی از بهترین تفریحات در تفلیس شرح دادیم. این یکی از خاص‌ترین و البته لاکچری‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در پایتخت گرجستان داشته باشید. در صورت استفاده از بالن‌های دارای ظرفیت ۵ نفر و ۶ نفر، هزینه به ازای هر فرد، به ترتیب ۱۹۰ یورو و ۱۶۵ یورو خواهد بود!

باغ وحش تفلیس

باغ وحش تفلیس

چند سال پیش، وقوع سیل تلفات سنگینی در باغ وحش تفلیس بر جای گذاشت. طی این حادثه صدها جانور کشته شدند. با این حال، باغ وحش تفلیس هنوز جزو بهترین‌ها در دنیا شناخته شده و یکی از بهترین تفریحات در تفلیس محسوب می‌شود. این باغ وحش در سال ۱۹۲۷ تاسیس شد و نزدیک به ۱۲۰ هکتار وسعت دارد. تا قبل از وقوع سیل در این قسمت در سال ۲۰۱۵، باغ وحش پایتخت گرجستان، محل زندگی ۳۰۰ گونه جانوری مختلف بود.

هزینه ورودی به باغ وحش به ازای هر فرد ۲ دلاری است. برای کودکان زیر سه سال، این مبلغ به ۱ لاری کاهش پیدا می‌کند. ساعت کار مرکز بین ۱۰ الی ۲۲ است و در میدان هیرو قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *