مسافرت خارجی در زمستان به کدام کشورها بهتر است؟

مسافرت خارجی در زمستان تنها در صورت انتخاب صحیح مقصد لذت‌بخش خواهد بود. در این مطلب قصد داریم بهترین مقاصد توریستی و گردشگری در فصل سرد سال را معرفی کنیم.

مسافرت خارجی در زمستان نیز لذت‌بخش است. برخلاف تصور بسیاری از گردشگران، تابستان فصل سفر نبوده و در صورت انتخاب صحیح مقصد، از مسافرت در فصل سرد سال لذت بسیار بیشتری خواهید برد. این تنها ابعاد موضوع نیست. برخی نقاط دنیا، طی تابستان به جهنمی روی کره زمین تبدیل شده و دمای هوا در آن‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کند، به همین دلیل ناچار به مسافرت خارجی در زمستان خواهید بود.

نکته دیگر اینجاست که به وسیله مسافرت خارجی در زمستان در هزینه‌هایتان به شدت صرفه‌جویی خواهد شد. فردی که مدت‌ها است در پی یک سفر خارجی است، اما به خاطر افزایش هزینه‌ها از پس آن‌ها بر نمی‌‌آید، می‌تواند در طی فصل سرد سال، به قسمت‌هایی از دنیا که دمای هوا در آن‌ها طی زمستان کاهش زیادی پیدا می‌کند، سفر کند. سفر کردن در عین پوشیدن لباس گرم در شهر مقصد، بهتر از دست روی دست گذاشتن و از دست دادن زمان تفریح و گردش است! به عنوان مثال می‌توان به تور استانبول و تور باکو اشاره کرد که با توجه به برودت هوا در زمستان، با کاهش تعرفه رو به رو می‌شوند.

بهترین مقاصد برای مسافرت خارجی در زمستان

در این مطلب قصد نداریم بهترین مقاصد به منظور مسافرت خارجی در زمستان را از نظر صرفه اقتصادی بررسی کنیم. در مطلبی جداگانه به بررسی شهرهایی که هزینه سفر به آن‌ها طی سردترین فصل سال کاهش پیدا می‌کند، خواهیم پرداخت. در این مطلب، مقاصدی که در چهارمین فصل سال، سفر به آن‌ها لذت‌بخش‌تر خواهد بود را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دبی، امارات

مسافرت خارجی در زمستان - دبی

همانند دیگر کشورهای عربی، امارات نیز کویری است، پس طبیعی است طی فصل تابستان، دمای هوا در شهرهای آن افزایش قابل توجهی داشته باشد. مخصوصا ایرانیانی که در شهرهای نیمه شمالی ایران زندگی می‌کنند، با سفر به دبی در تابستان، واقعا آزار دیده و طی روشنایی روز، هرگز قادر به تکان خوردن از زیر باد کولر اتاق خود در هتل نخواهند بود!

در دبی، طی زمستان، نیازی به پوشیدن لباس زیاد نیست، چرا که هوا در وضعیت خوبی قرار دارد. حتی در زمستان، دمای هوا در این شهر طی روز، چیزی بین ۲۰ الی ۳۰ درجه سانتیگراد است. بد نیست بدانید متوسط دمای هوا در روزهای تابستانی توریستی‌ترین شهر امارات به ۴۰ درجه سانتیگراد افزایش پیدا می‌کند.

در چنین شرایطی، به ندرت برف و بوران به راه می‌افتد، هر چند طی بازه‌های زمانی چند ده ساله، دبی نیز رنگ برف را در زمستان به خود می‌بیند. البته مراکز تفریحی با استفاده از برف مصنوعی ایجاد شده‌اند تا تصور قرارگیری در یک منطقه سردسیری برایتان تداعی شود! به عنوان نمونه باید به سالن اسکی روی برف سرپوشیده شهر، واقع در دبی مال، اشاره کرد.

گوا، هند

مسافرت خارجی در زمستان - گوا

گوا جزو زیباترین شهرهای ساحلی کشور هند به شمار می‌رود. بیشترین میزان توریست، طی پاییز و زمستان به این شهر سفر می‌کنند. مسافرت خارجی در زمستان به گوا با توجه به ساحلی بودن آن جذابیت خاصی خواهد داشت. جاذبه‌های تاریخی فراوانی در این شهر نهفته است که باید برای تماشای هر یک ساعت‌ها زمان بگذارید.

پوکت، تایلند

مسافرت خارجی در زمستان - پوکت

متاسفانه بسیاری از توریست‌ها، از سفر به تایلند، تنها بانکوک و پاتایا را یاد گرفته و به بهشتی به نام پوکت توجه ندارند! نزدیک بودن فاصله بین دو شهر بانکوک و پاتایا، بهانه خوبی برای طفره رفتن از تور پوکت نیست! اگرچه ممکن است مسافرت خارجی در زمستان به این شهر در تایلند برایتان گران تمام شود، اما شک نکنید ارزش این هزینه را دارد!

برخلاف تابستان، در فصل سرد سال خبری از جبهه آب و هوایی موسمی نبوده و دیگر شرجی بودن نسبی هوا آزارتان نخواهد داد. دمای هوا در این شهر زیبا طی روزهای زمستان به حدود ۳۰ درجه می‌رسد، به همین دلیل از پوشیدن لباس‌های ضخیم بی‌نیاز خواهید شد. در حالت کلی، نیمه‌های فصل آبان تا نیمه‌های اردیبهشت، برترین زمان در تقویم توریستی پوکت به شمار می‌رود. بد نیست بدانید علت کاهش تمایل سفر به پوکت طی شش ماه دیگر، خطرناک شدن وضعیت آب و هوا است، به طوری که جرات نزدیک شدن به سواحل را از شما خواهد گرفت!

کیپ تاون، آفریقای جنوبی

مسافرت خارجی در زمستان - کیپ تاون

به طور واضح، مسافرت خارجی در زمستان در صورت انتخاب مقاصدی در قاره آفریقا، به یادماندنی خواهد بود، چرا که دیگر خبری از آفتاب‌های سوزان و جزغاله‌‌کننده نیست! طی روزهای زمستانی، دمای هوا در کیپ تاون حدود ۲۰ درجه سانتیگراد است، به همین دلیل مجددا از پوشیدن لباس‌های ضخیم بی‌نیاز می‌شوید. باغ‌های شهری کیپ تاون، طی زمستان، در بهترین، زیباترین و پرطراوت‌ترین فاز خود قرار می‌گیرند.

جزایر مالدیو

مسافرت خارجی در زمستان - جزایر مالدیو

مالدیو به پایتختی ماله، کشوری جزیره‌ای در جنوب آسیای مرکزی محسوب می‌شود. سواحل ماسه‌ای و زیبای آن، هر فردی را که یک مرتبه به جزایر مالدیو سفر کرده است، به سفر مجدد ترغیب می‌کنند! این کشور در نیم کره جنوبی قرار گرفته است، به همین دلیل از نیمه آذر تا نیمه اردیبهشت را باید تابستان آن دانست، به طوری که هوا برای گشت و گذار به مراتب از نیمه دیگر مناسب‌تر است.

اگر برای مسافرت خارجی در زمستان دمای هوای بین ۳۰ الی ۳۳ درجه طی روز را مناسب می‌دانید، سفر به جزایر مالدیو را در برنامه خود قرار بدهید. در مقایسه با دیگر شهرهایی که تا اینجا بررسی کردیم، زمستان‌های جزایر این کشور گرم‌تر است، به طوری که در صورت عدم استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و گذراندن زمان زیاد در سواحل، به سوختگی پوست دچار خواهید شد! در هر صورت اگر تمایل به گرفتن حمام آفتاب دارید، شرایط به بهترین وجه ممکن در زمستان‌های مالدیو مهیا است. البته منظور از زمستان، چهارمین ماه سال در تقویم شمسی است، چرا که در همین بازه زمانی، در کشور نام برده‌، آب و هوا شبیه به چیزی است که ایرانی‌ها برای اواخر بهار و اوایل تابستان می‌شناسند!

آوکلند، نیوزیلند

مسافرت خارجی در زمستان - آوکلند، نیوزیلند

اینجا پرجمعیت‌ترین شهر نیوزیلند است. با توجه به قرار داشتن این کشور در نیم کره جنوبی، طی فصل زمستانی که ما در کشورمان می‌شناسیم، در آن جا تابستان برقرار است! به همین دلیل اغلب توریست‌ها، ابتدای سال میلادی را بهترین زمان سفر به آوکلند می‌دانند. دمای هوا طی روشنایی روز حدود ۲۰ درجه بوده و اغلب باد ملایمی در شهر به سر و صورتتان برخورد می‌کند.

سرنگتی، تانزانیا

سرنگتی، تانزانیا

بد نیست افراد ماجراجو را نیز از یاد نبرده و به منظور مسافرت خارجی در زمستان برای آن‌ها نیز مقصدی را معرفی کنیم. طی چهارمین فصل در تقویم شمسی، مراتع جنوبی پارک ملی تانزانیا از نظر آب و هوایی در وضعیت ایده‌آلی قرار می‌گیرند، به طوری که دمای هوا طی روز، بین ۲۰ الی ۳۰ درجه سانتیگراد خواهد بود. با توجه به کاهش میزان بارش در بازه زمانی یاد شده، فرصت بیشتری برای ماجراجویی در سرنگتی یا دیگر قسمت‌های حیات وحش تانزانیا خواهید داشت.

بد نیست بدانید از سرنگتی به عنوان باارزشترین اندوخته طبیعی در سرتاسر قاره آفریقا یاد می‌کنند. وسعت پارک ملی سرنگتی بسیار بزرگ بوده و بی‌شمار گونه جانوری در آن زندگی می‌کنند. گفته می‌شود هر سال، نزدیک به نیم میلیون گاو وحشی آفریقایی و دویست و پنجاه هزار گور خر، سرنگتی را محل استقرار خود انتخاب کرده و با مهاجرت، در آن سکونت پیدا می‌کنند.

کارتاهنا، کلمبیا

کارتاهنا در لبه ساحل کارائیب کلمبیا قرار دارد. مجددا با توجه به افزایش قابل توجه دمای هوا در این شهر ساحلی طی تقویم تابستان ما، در صورت تمایل به داشتن مسافرت خارجی در زمستان به قسمت‌هایی از کلمبیا، این شهر را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *