استخدام پزشک در بیمارستان ایرانیان دبی

نرخ بیکاری پزشکان ایرانی در دبی در سال ۲۰۲۰ کمتر از ۲ درصد بوده است و متوسط درامد یک پزشک عمومی در دبی ۹۰۱۴ دلار آمریکا میباشد. کار پزشکی در دبی بهترین شرایط کار پزشکی در جهان به حساب می آید. در فهرست مشاغل مورد نیاز امارات متحده عربی ( دبی) کار طبابت در دبی به وضوح به چشم میخورد. در دبی کارفرمایان بسیاری به دنبال جذب پرستاران و پزشکان و متخصصان علم پزشکی هستند.اما پرستاران و پزشکان محترم ایرانی، جهت استخدام پرستار در بیمارستان ایرانیان دبی و استخدام پزشکان در دبی باید اقدام به اخذ مجوز کار پزشکی از اداره بهداشت امارات متحده عربی (DHA) نمایند.

سوالات اساسی برای استخدام پزشکان در دبی

به دلیل حیاتی بودن مباحث کار پزشکی در دبی، برای پزشکان و پرستاران ایرانی، میبایستی مطالب به روز و جامعی را در ارتباط با شرایط کار پزشکی در دبی و چگونگی اخذ ویزای کار پزشکان در دبی ارائه داد. در این میان سوالات بسیاری برای پزشکان و پرستاران متقاضی کار در دبی به وجود می آید:

  • آیا دبی برای کارهای پزشکی و پرستاری شهر خوبی است؟
  • چه چیزهایی جزء امتیازات کار پزشکی در دبی است؟
  • تحلیل شرایط کار پزشکان ایرانی در دبی چگونه است؟
  • میانگین درآمد پرستاران ایرانی در دبی چقدر است؟
  • میانگین درآمد پزشکان ایرانی در دبی چقدر بهتر از درامد در ایران است؟
  • هزینه زندگی در دبی چقدر است؟
  • کدام رشته پزشکی در دبی بالاترین سطح درآمدی پزشکان ایرانی را به خود اختصاص داده است؟
  • اخذ مجوز کار پزشکی از دبی چگونه است؟

شایان ذکر است که دبی دارای یک بازار کار بسیار عالی در خاورمیانه و در کل جهان میباشد. به طور کلی میانگین درآمد ملی کار در دبی تقریبا ۵۵۰۶ دلار آمریکا میباشد. این میانگین درامد کار در دبی، درآمد ایده آلی در جهان است. نرخ بیکاری دبی در سال ۲۰۲۰ تقریبا ۲٫۵۸% بوده که این نرخ بهتر از هر کشور دیگر مانند آمریکا و آلمان میباشد. طی بیست سال اخیر سیر تحول نرخ بیکاری دبی همواره دارای نمودار صعودی میباشد.

شرایط درآمد متوسط پزشکان در دبی

با مقایسه متوسط درآمد پزشکان در دبی با درآمد سایر مشاغل در دبی متوجه خواهید شد که میانگین درآمد پزشکان در امارات بیشتر از درآمد متوسط سایز مشاغل در امارات است. به طوری که آمارهای موثق بیانگر این موضوع هستند که میانگین حقوق پزشکان در دبی با متوسط ۴۰ ساعت کار استاندارد، تقریبا ۹۰۱۴ دلار آمریکا است. که همانطور که در پیش ذکر شد این رقم بالاتر از درآمد متوسط در دبی است. پس با وضعیت درآمدی پزشکان ایرانی در دبی میفهمیم که پزشکان دارای موقعیت برتری هستند. البته سطح سابقه کار پزشکی نیز رابطه مستقیم با درآمد و حقوق پزشکان ایرانی در دبی دارد. شرایط حقوق کار پزشکان ایرانی در دبی با سابقه افراد نیز رابطه مستقیم دارد به طوری که پزشکان مجرب با سابقه پزشکی بیش از ۱۰ سال، بالاترین سطح درآمدی پزشکان ایرانی در دبی را دارا هستند. پس پزشکان مجرب ایرانی دارای ۲۶٫۸% افزایش حقوق در دبی میباشند.

حقوق و درآمد پزشکان به درهم امارات

در جدول زیر میزان درآمد مشاغل پزشکی به ترتیب درامد از کمترین تا بیشترین درآمد به درهم (AED) آورده ایم. در بین مشاغل پزشکی بالاترین درآمد متعلق به “متخصص بیهوشی” ۹۷۴۰۰۰ درهم امارات میباشد و بعد از آن به ترتیب “پزشک اتاق فوریتی” و “دندانپزشک” است.

نام مشاغل پزشکی متوسط درآمد شغل به درهم امارات
پرستار ثبتی   ۵۰۰۰ AED  تا  ۱۲۹۰۰۰ AED
پرستار کارمند   ۵۰۰۰ AED  تا  ۱۹۰۰۰۰  AED
پرستار بخش ICU   ۵۰۰۰ AED  تا  ۳۵۷۰۰۰  AED
دستیار عمومی   ۷۰۰۰ AED  تا  ۳۸۹۰۰۰  AED
پزشک عمومی   ۷۰۰۰ AED  تا  ۴۵۰۰۰۰  AED
دندانپزشک ۱۰۰۰۰ AED  تا  ۴۹۹۰۰۰ AED
پزشک اتاق فوریتی(ER) ۴۴۰۰۰ AED  تا  ۷۹۶۰۰۰ AED
متخصص بیهوشی ۶۱۰۰۰ AED  تا  ۹۷۴۰۰۰ AED

چگونه میتوان در امارات متحده پزشک شد؟

برای پزشک شدن و مشاغل پزشکی در تمام کشورهای دنیا میبایستی به تحصیلات پزشکی مرتبط پرداخت. برای کار پزشکی در دبی علاوه بر تحصیلات پزشکی در دبی، باید مجوز کار پزشکی از اداره بهداشت دبی(DHA) را اخذ نمایند. با اخذ مجوز کار پزشکی در دبی، میتوان قانونا در دبی به مشاغل پزشکی پرداخت. برای اخذ مجوز پزشکی از DHA باید در آزمون ها ثبت نام کرد  و در آزمون ارزیابی شرکت کرد. افرادی که بعد از اتمام دوره تخصص در این آزمون شرکت میکنند و مجوز کار پزشکی در دبی میگیرند؛ موقعیت بهتری را دارا خواهند بود.

هزینه زندگی پزشکان ایرانی در دبی

همانطور که میدانید در کل کشور امارات متحده شهر دبی گرانترین شهر به حساب می آید. اما بیشتر پزشکان شاغل ایرانی در امارات، شهر دبی را برای اقامت و محل زندگی خود انتخاب می کنند. به طور میانگین هزینه زندگی در امارات برای پزشکان خارجی بدون در نظر گرفتن اجاره ماهیانه خانه، تقریبا ۳۴۹۱٫۶۱ درهم (معادل ۹۵۰٫۶۲ دلار) میباشد. در حالی که این هزینه با در نظر گرفتن اجاره ماهیانه تقریبا ۹۱۷۱ درهم (معادل ۲۴۹۶دلار) میباشد. همان طور که متوجه شدید هزینه اجاره منزل در دبی حدود ۴۰٫۸% از همه مخارج پزشکان ایرانی در دبی است. هزینه اجاره خانه در دبی قابل ملاحظه و زیاد است.

آیتم ها به واحد هزینه به درهم
یک لیتر بنزین ۲٫۲۲ AED
یک قرص نان ۵۰۰ گرمی ۴٫۷۹ AED
یک لیتر شیر ۶٫۱۰ AED
یک کیلو گوشت مرغ ۲۶٫۹۹ AED
یک کیلو برنج ۶٫۶۵ AED

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله هزینه زندگی در امارات نگاهی بی اندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *