از شنا کردن در دریای خزر به شدت دوری کنید؛ خطر مرگ!

طوفانی بودن هوا در سواحل دریای خزر به وضعیت هشدار رسیده است. به گفته رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران، شنا کردن در دریای خزر ممکن است خطر مرگ را در پی داشته باشد.

اکنون در نیمه‌های تیر ماه، اوج گرمای فصل تابستان، به سر می‌بریم. به همین دلیل طبیعی است که افراد زیادی با هدف شنا کردن در دریای خزر به سمت شهرهای شمال کشور سرازیر شوند. متاسفانه این افراد هرگز وضعیت آب و هوا را بررسی نکرده و مخصوصا بدون توجه به ممنوع بودن یا نبودن شنا در یک منطقه خاص، دل به دریا می‌زنند.

طی این روزها شنا کردن در دریای خزر به شدت خطرناک است. رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران از مردم درخواست کرده به خاطر طوفانی بودن هوا، از شنا در دریای خزر خودداری کنند. این مدیر با انتقاد از بی‌توجهی برخی مسافران نسبت به هشدارها، از آن‌ها به خاطر نزدیک کردن خود به مرگ و همنین به دردسر انداختن خانواده و نجات غریق‌ها، اظهار گلایه‌مندی کرد.

شنا کردن در دریای خزروضعیت طوفانی و خطرناک دریای خزر ممکن است تا انتهای روز سه شنبه بیست و پنجم تیر ماه ادامه پیدا کند، به همین دلیل مردم باید از شنا کردن در دریای خزر خودداری کنند. نکته بسیار جالب اینجاست که بر اساس گزارش‌های محلی، عده‌ای از مردم با وجود دریافت هشدار، همچنان دل به آب زده‌اند!

حتی عدم اطلاع از وضعیت آب و هوا در سواحل نیز از قصور مسافران خبر می‌دهد، چرا که همیشه در زمان سفر، باید به طور دقیق از وضعیت راه‌ها و مخصوصا آب و هوای مقصد اطلاع پیدا کنند. در چنین شرایطی، شنا کردن در دریای خزر با وجود دریافت هشدار، خودکشی محض است.

مرگ در اثر شنا کردن در دریای خزر

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان مازندران اعلام کرد طی ۵۰ روز اخیر، نزدیک به ۵۰۰ نفر از خطر غرق شدن در دریا نجات پیدا کردند. از این تعداد ۳۶۵ نفر آقا و بقیه خانم بوده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد افراد زیادی طی سفر به شهرهای شمالی کشور، به وضعیت آب و هوا دقتی نداشته و حتی در صورت رفتن به ساحل طی روزهای آفتابی، به ممنوع بودن یا نبودن شنا در منطقه دقت نمی‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *