بازدید از خیابان نظامی (تارگوی) باکو در آذربایجان

خیابان نظامی جزو قدیمی‌ترین و مهم‌ترین شهرهای پایتخت آذربایجان به شمار می‌رود. رفتن به خیابان تارگوی باکو هم فال و هم تماشا است؛ در خیابان نظامی باکو علاوه بر دیدن بی‌شمار مکان دیدنی، قادر به خرید از معتبرترین برندهای دنیا نیز خواهید بود.

جذابیت خیابان نظامی نظامی باکو در این است که از معماری سنتی و قدیمی و در عین حال بافتی به‌روز و لوکس بره می‌برد، در نتیجه حین راه رفتن در سرتاسر آن، حس کاملا متفاوتی خواهید داشت. در این خیابان مکان‌های دیدنی متعددی وجود دارد، با این حال بیشتر گردشگران تور باکو آن را به عنوان مکانی ایده‌آل برای خرید کردن می‌شناسند.

اطلاعاتی درباره خیابان نظامی باکو

همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، نام خیابان نظامی برگرفته از نظامی گنجوی، شاعر پرآوازه پارسی زبان است. این خیابان در سال ۱۸۶۴ ایجاد شد و از آن زمان به بعد همواره رشد داشته است. محبوبیت این بخش از شهر باکو به عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای اروپایی کشوری در همسایگی ایران، سبب شده برندهای بین المللی و مطرح بسیار زیادی حداقل یک شعبه در آن تاسیس کنند.

خیابان نظامیبه همین دلیل هر آن چه برای دست پر بازگشتن به منزل از سفر خارجی خود به آن نیاز دارید، در خیابان نظامی باکو پیدا خواهد شد. بهتر است گول ظاهر تقریبا سنتی و قدیمی خیابان تارگوی باکو را نخورید، چرا که جزو گران‌ترین خیابان‌های دنیا به شمار می‌رود! در نتیجه خرید کردن در آن جیبی پرپول می‌طلبد! گفتنی است سفارتخانه کشورهای نروژ، آلمان، هلند و اتریش در این خیابان واقع شده‌اند.

تاریخچه خیابان تارگوی باکو

در سال ۱۸۵۹ زلزله‌ای شدید در منطقه رخ داد و در پی آن منطقه شامخای به طور کامل تخریب شد. دولت وقت کشور آذربایجان در زمان بازسازی تصمیم گرفت این منطقه را به پایتخت تبدیل کنند. در ادامه نام باکو روی شهر نهاده شد. در قسمتی از پایتخت جدید که امروز خیابان نظامی در واقع شده است، با گذر زمان فروشگاه‌ها و کاروان‌سراهای متعددی ساخته شد.

خیابان نظامیاین روال تا جایی پیش رفت که خیابان تارگوی تبدیل به مرکز تجاری شهر شد. نام آن در ابتدا تارگوی یا ترگوایا بود، اما نام آن در سال ۱۹۲۵ میلادی برای احترام نهادن به شاعر بزرگ آذری، به خیابان محمد فضولی تغییر یافت. در سال ۱۹۳۹ و همچنین ۱۹۴۰ باز هم اسم این خیابان تغییر کرد، تا این که در سال ۱۹۶۲ میلادی نام خیابان نظامی روی آن نهاده شد و تا امروز دیگر تغییر نکرد.

تور گرجستان

خیابان نظامیبد نیست بدانید از نظر شهرت و اعتبار، خیابان نظامی همرده معروف‌ترین خیابان‌های شهرهایی همچون نیویورک و پاریس قرار می‌گیرد. این خیابان ظرفیت پر کردن وقت شما برای چند روز کامل را دارا است، به طوری می‌تواند درونش به مکان‌های دیدنی متعددی مراجعه کرد، اجناسی از برندهای گوناگون خرید و در رستوران‌هایی متنوع غذا خورد.

خیابان نظامیپیش از برنامه‌ریزی برای خرید از خیابان تارگوی باکو، بالا بودن قیمت محصولات فروشگاه‌های آن را در مد نظر داشته باشید، هر چند به خاطر اورجینال بودن آ‌ن‌ها، بیشتر مسافران این هزینه‌ها را متقبل می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *