۶ انفجار پیش از برگزاری نشست آ سه‌ آن در بانکوک تاثیر بدی روی قدرت این کشور داشت

نشست آ سه‌ آن برای دولت تایلند و دیگر کشورهای درگیر در این نشست دارای اهمیت بسیار زیادی است. با این حال، وقوع ۶ انفجار در پایتخت تایلند پیش از برگزاری این رویداد، تاثیر بدی روی قدرت این کشور از دید کشورهای همسایه داشت.

یک ماه پیش، حدود ۶ انفجار در پایتخت تایلند به وقوع پیوست، به طوری که برخی افراد از سفر به تور تایلند پشیمان شدند. البته دلیل قانع‌کننده‌ای برای این ترس وجود نداشت. طی این اتفاق، در سه نقطه از شهر بزرگ بانکوک تعدادی انفجار در ابعاد کوچک رخ داد که نتیجه آن، زخمی شدن دو پاکبان مشغول فعالیت در سطح شهر بود. به عبارتی این انفجارها هیچ آسیب خاصی به افراد یا مکان‌های خاص وارد نکرد، اما به خاطر نزدیک بودن به زمان برگزاری یک رویداد سیاسی مهم، تاثیر بد خود را در هر صورت گذاشت.

این انفجار‌ها، مدتی پیش از برگزاری نشست آ سه‌ آن در پایتخت تایلند رخ داد. اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا  با نام اختصاری آ سه‌ آن شناخته شده و یک سازمان بین‌المللی در جنوب شرقی آسیا، محل قرارگیری کشورهای تایلند، اندونزی، مالزی، سنگاپور و فیلیپین است.

این سازمان بین المللی در زمینه‌های گوناگونی همچون سیاست، اقتصادی و فرهنگ فعالیت می‌کند. البته هدف اولیه از تاسیس سازمان آ سه آن، همبستگی بیشتر بین کشورهای یاد شده برای مبارزه با گسترش کمونیست‌ها در ویتنام و شورش‌های درون مرزهای این کشور با پنج کشور عضو آ سه آن بود،‌ اما اکنون حوزه‌های فعالیت آن گسترش پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *