ماه رمضان در باکو قیمت تورها کاهش پیدا می‌کند

ماه رمضان در باکو با توجه به مسلمان و شیعه بودن مردم آذربایجان چگونه برگزار می‌شود؟ اطلاع از برنامه‌های ماه رمضان در باکو و نحوه تغییر قیمت تورها در این زمان برای داشتن برنامه ریزی سفر ضروری است.

در هر کشوری که تعداد قابل توجهی مسلمان ساکن باشند، ماه رمضان با تغییر سبک زندگی مردم مصادف خواهد بود. این تغییر، در کشورهای مسلمان که مردم آن تماما دارای این دین هستند، سبب می‌شود سبک زندگی اجتماعی نیز به کلی تغییر پیدا کند. با توجه به همین موضوع بد نیست پیش از خرید تور باکو یا تور دبی و همچنین استانبول به عنوان شهرهایی که در کشورهای مسلمان قرار دارند، اطلاعات بیشتری درباره مقصد مورد نظر کسب کنید. بعد از این که با بررسی تور استانبول ماه رمضان ۹۸ به بی‌نظیر بودن این فرصت برای سفر به بهترین شهر ترکیه پی بردیم، این مرتبه نوبت به بررسی حال و هوای ماه رمضان در باکو می‌رسد.

ماه رمضان در باکو فرصتی فوق‌العاده برای سفر

ابتدا باید بدانید دین رسمی آذربایجان اسلام بوده و مذهب نزدیک به ۹۰ درصد مردم آن شیعه است. به همین دلیل تعداد اقلیت‌های یهودی، مسیحی و ارمنی ساکن در این کشور کم است. شاید به نظر برسد با توجه به جو مذهبی که در کشور آذربایجان طی مهم‌ترین ماه سال برای مسلمانان برقرار می‌شود، سفر ماه رمضان در باکو پیشنهاد مناسبی نیست، اما واقعیت این است که به چند دلیل، باکو یکی از بهترین مقاصد به منظور سفر طی ماه رمضان محسوب می‌شود!

ماه رمضان در باکونشست و برخواست مردم آذربایجان با روس‌ها طی چند قرن سبب شده در مقایسه با مردم بیشتر کشورهای مسلمان دنیا همچون اعراب، درباره عقاید مذهبی خود خیلی سفت و سخت نباشند. به عنوان نمونه اگرچه اغلب مردم به خاطر تبعیت از دین اسلام و مذهب شیعه طی ماه رمضان روزه می‌گیرند، اما دیدن فردی در حال خوردن یا آشامیدن در مکان‌های عمومی، برایشان منزجرکننده نخواهد بود.

ماه رمضان در باکوساکن بودن تعداد زیادی از اهالی روسیه در آذربایجان، که به طور طبیعی دینی به غیر از اسلام دارند، سبب شده ماه رمضان در باکو خبری از بسته بودن رستوران‌ها، کلاب‌ها و دیگر مکان‌ها همچون استخرها که در شهرهای سایر کشورهای مسلمان بسته هستند، نباشد. مقایسه حال و هوای ماه رمضان در باکو با دیگر شهرهای توریستی مسلمان نشین همچون استانبول و مخصوصا دبی نشان می‌دهد مردم دو شهر یاد شده در مقایسه با مردم باکو سخت‌گیری بیشتری درباره مسائل مربوط به ماه رمضان از خود نشان می‌دهند، در حالی که ساکنان هر سه شهر مسلمان هستند و به تبعیت از دستورات دین خود، همگی طی ماه رمضان روزه می‌گیرند.

نکته بسیار مهمی که ما را به تشویق توریست‌های ایرانی برای مسافرت ماه رمضان در باکو واداشت، کاهش سفر گردشگران کشورهای عربی همچون عربستان و امارات به شهرهای آذربایجان طی این ماه مذهبی است. از آن جایی که طی این ماه تعداد مسافران به شدت کاهش می‌کند، قیمت اغلب هتل‌ها با کاهش زیادی رو به رو خواهد شد. کاهش قیمت آپارتمان حین ماه رمضان در باکو به مراتب محسوس‌تر است. علاوه بر تعرفه هتل‌ها، روی هم رفته تمامی هزینه‌ها سفر به باکو طی ماه رمضان کاهش پیدا می‌کنند. سفر با هزینه کمتر به شهری خلوت‌تر، بهترین چیزی است که یک توریست می‌تواند برای خود متصور شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *