خرید سوغاتی در پوکت تایلند ؛ از کجا خرید کنیم؟

به منظور خرید سوغاتی در پوکت تایلند باید به کجا برویم؟ در این مطلب قصد داریم مراکز خرید، بازارها و فروشگاه‌هایی که برای خرید سوغاتی در پوکت باید به آن‌ها مراجعه کنید را معرفی کنیم.

ساحل پوکت یکی از زیباترین نقاط کره زمین است. کافی است نام جزایر فی فی (Phi Phi Islands) را در گوگل جستجو کنید تا با تماشای این همه زیبایی از پشت نقاب تصویر، تصمیم بگیرید هر چه زودتر باید به تور پوکت بروید. برخلاف زمان سفر به شهری همچون بانکوک، پایتخت تایلند، توریست‌ها کمتر قصد خرید کردن در پوکت را دارند، اما این موضوع دلیلی بر دست خالی بازگشتن از این شهر نیست.

از طرفی تورهای تایلند، به صورت ترکیبی برگزار می‌شوند، به طوری که طی یک هفته اقامت، چهار روز اول را در بانکوک و سه روز بعد را در پوکت (یا پاتایا) خواهید گذراند. نکته اینجاست که با توجه به مسافت تقریبا زیاد بین پایتخت تا پوکت، مسیر بین آن‌ها به صورت هوایی طی می‌شود. در نتیجه حجم باری که می‌توانید همراه خود در این پرواز داخلی ببرید، محدود است. به همین دلیل با وجود شناخت بهترین سوغاتی های بانکوک و بهتر بودن شرایط در این شهر برای خرید کردن، مجبور به خرید سوغاتی در پوکت خواهید بود.

خرید سوغاتی در پوکت تایلند

در مطلب قبلی به معرفی بهترین سوغاتی های پوکت پرداختیم. اما حال که می‌دانیم باید چه چیزهایی را به عنوان یادگاری و یادبود برای عزیزانمان تهیه کنیم، به منظور خرید سوغاتی در پوکت به کجا برویم؟ در ابتدای هر مکان، نام انگلیسی آن نیز آورده شده است. با توجه به فراهم بودن امکان اتصال به اینترنت بی‌سیم در بیشتر هتل‌های پوکت، بهتر است پیش از خارج شدن از محل اقامتتان، نام انگلیسی مقصد را در نقشه گوشی هوشمند خود وارد کرده و سپس مسیریابی کنید.

شهر قدیم پوکت

خرید سوغاتی در پوکت

باکو تنها شهر دارای قسمتی قدیمی نیست! در پوکت نیز قسمتی با نام شهر قدیمی (Phuket Old Town) شناخته می‌شود. این قسمت از شهر، با آن ساختمان‌های آبی، سبز و صورتی که درونش ساخته شده است، محبوبیت زیادی نزد گردشگران دارد. توریست‌های زیادی تنها با هدف دیدن این سازه‌ها، به شهر قدیم پوکت وارد می‌شوند. بد نیست حال که برای تماشای یکی از دیدنی‌ترین قسمت‌های شهر به Old Town آمده‌اید، خرید سوغاتی در پوکت را نیز انجام بدهید.

علاوه بر فروشگاه‌‌های متعدد، رستوران‌ها و بارها و کافه‌های زیادی نیز در این قسمت از شهر وجود دارد، به همین دلیل می‌توانید حداقل نصف روز را در آن بگذرانید. در صورتی که در پی خرید لباس هستید، بهتر است به مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری بروید؛ در پوکت اولد تاون، به دنبال عتیقه‌جات یا صنایع دستی باشید! به طور واضح برای خرید آن‌ها باید هزینه بیشتری پرداخت کنید، اما در هر صورت، یک سری سوغاتی خاص برای عزیزانتان خواهید برد.

بازار آخر هفته پوکت

خرید سوغاتی در پوکت

بازارهای آخر هفته بخشی جدانشدنی از فرهنگ تایلند به شمار می‌روند. در مطلب معرفی بهترین سوغاتی های پایتخت تایلند اعلام کردیم در صورتی که به جای اقلام نام برده در آن مطلب، در پی خرید یک شی‌‌ء خاص و منحصربه‌فرد هستید، بهتر است به بازارهای آخر هفته مراجعه کنید. چنین پیشنهادی درباره خرید سوغاتی در پوکت نیز صدق می‌کند؛ Phuket Weekend Night Market یکی از بهترین مکان‌ها به این منظور همراه با ماجراجویی است.

این نوع بازارها به منظور آشنا شدن با فرهنگ مردم تایلند فوق‌العاده هستند. برخلاف مراکز خریدی که در دیگر شهرهای توریستی دنیا همچون دبی نیز به وفور پیدا می‌شوند، بازارهای خیابانی و آخر هفته منحصربه‌فرد محسوب شده و تجربه‌ای کاملا متفاوت به شمار می‌روند.

طبق انتظار از یک بازار آخر هفته، در تعطیلات هر هفته یعنی روز شنبه و یکشنبه برپاست. مردم محلی آن را با نام ناکا شناخته و یکی از بهترین مکان‌ها به منظور خرید سوغاتی در تایلند است. در بازار آخر هفته ناکا، تعدادی فروشگاه مخصوص سوغاتی وجود دارد که دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستید. سنتی بودن این بازارها به این معنی نیست که قادر به خرید لوازم باکیفیت و به‌روز از آن‌ها نیستید، هر چند فروشگاه برندی خاص در اینجا وجود ندارد! به منظور خرید سوغاتی در پوکت از بازار آخر هفته این شهر، در روز شنبه و یکشنبه بین ساعت ۱۶ الی ۲۱ به آن مراجعه کنید. این بازار با مرکز خرید سنترال فستیوال یک کیلومتر فاصله داشته و در امتداد جاده چائو فا وست (Chao Fa West) واقع شده است.

بازار چیلوا

خرید سوغاتی در پوکت

Chillva Market یک بازار شبانه است، به همین دلیل جذابیتی همرده با بازارهای آخر هفته دارد. اینجا یکی از معروف‌ترین بازارهای محلی بوده و توریست‌ها، خرید سوغاتی در پوکت از آن را به رفتن به مجتمع‌های تجاری، که در همه جای دنیا یافت می‌شوند، ترجیح می‌دهند. این بازار به شدت زنده و پررونق است و مردم محلی زیادی برای خرید به آن وارد می‌شوند.

برخلاف بازار آخر هفته پوکت، در بازار چیلوا فروشگاه‌های عرضه پوشاک و کیف‌های لوکس و به‌روز متعددی پیدا خواهید کرد. در مقایسه با فروشگاه‌های شهر قدیم، قیمت محصولات در اینجا اقتصاد‌ی‌تر است؛ برای هر بودجه‌ای، چیزی به منظور خرید سوغاتی در پوکت وجود دارد.

یکی از جذابیت‌های این بازار برای توریست‌ها و همچنین مردم محلی، فضای هنری و دکوراسیون خاص فروشگاه‌های آن است، به طوری که با رنگ‌های متنوع و شاد تزیین شده‌اند. انواع غذاهای محلی سالم را در بازار چیلوا مشاهده می‌کنید. در صورتی که خرید کردنتان طولانی شدی، چیزی برای خوردن تهیه کنید تا از حال نروید! فروشگاه‌های عادی، مغازه‌هایشان را از ساعت ۱۶ باز کرده و تا ساعت ۲۲ به فعالیت ادامه می‌دهند. دست فروش‌ها نیز در این مکان فعالیت دارند، اما روزهای حضورشان محدود است. سر و کله آن‌ها، در روزهای بین سه شنبه تا شنبه، بین ساعت ۱۶ الی ۲۳ در بازار چیلوا پیدا می‌شود. این بازار درخیابان یائووارات (Yaowarat) واقع شده است.

پاتونگ

خرید سوغاتی در پوکت

در سرتاسر تایلند، ساحل Patong نظیر ندارد. بعید است در صورت آشنایی کامل با این شهر ساحلی، رفتن به پاتونگ را از دست بدهید، در غیر این صورت سفرتان رسما نیمه تمام و بدون نتیجه خواهد بود! تعداد قابل توجهی از مراکز تفریحی و سرگرمی شهر پوکت در همین قسمت واقع شده‌اند. رفتن به پاتونگ، هم فال و هم تماشا است؛ علاوه بر خرید سوغاتی در پوکت می‌توانید در فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی زیادی نیز شرکت کنید.

توصیه ما به خریداران سوغاتی در شهرهای مختلف تایلند از جمله پوکت این است که کمی قدرت چانه‌زنی خود را افزایش بدهید. به این ترتیب با یک بودجه مشخص، قادر خواهید بود اقلام بیشتری خریداری کنید. در صورتی که فردی محلی همراه خود داشته باشید، بهتر قادر به انجام این کار خواهید بود، در غیر این صورت ریسک خرید هر جنس به قیمت‌های بیشتر از ارزش واقعی، (به جرم توریست بودن) افزایش پیدا می‌کند!

مرکز خرید سنترال فستیوال

خرید سوغاتی در پوکت

Central Festival را باید بزرگترین مرکز خرید در شهر پوکت دانست. توریست‌هایی که به دنبال اقلام نامتعارف و خاص برای خرید سوغاتی در پوکت نیستند، به این مرکز تجاری می‌روند. در صورتی که در پی خرید لباس‌، کیف، کفش، ساعت یا هر جنس مارک‌دار دیگری هستید، دور مکان‌های معرفی شده در بالا را خط کشیده و یک راست به سراغ مرکز خرید فستیوال بروید. البته این موضوع به معنی عدم امکان خرید صنایع دستی باارزش در اینجا نیست.

طبق انتظار، قیمت اجناس به  فروش رسیده در فروشگاه‌های این مجتمع تجاری، در مقایسه با مغازه‌های بازارهای شبانه و آخر هفته بالاتر است، اما در هر صورت، به شما برای خرید اجناسی باکیفیت تضمین خواهد داد. فروشگاه‌ها هر روز بین ساعت ۱۰ الی ۲۲ باز هستند.

مرکز خرید جانگ سیلون

خرید سوغاتی در پوکت

برای دوست‌داران خرید سوغاتی در پوکت به شکلی شیک و لوکس، حق انتخاب دیگری نیز وجود دارد. مرکز خرید Jungceylon Shopping Mall را باید بعد از فستیوال، بزرگترین مجتمع تجاری در این شهر دانست. البته تعداد فروشگاه‌ها کمتر بوده و تنوع کمتری وجود دارد، اما در هر صورت، اگر به منطقه پاتونگ رفته‌اید، می‌توانید خریدهایتان را از مرکز خرید جانگ سیلون نیز انجام بدهید. همچنان فروشگاه‌ها و شعب برندهای شناخته شده به همراه فروشگاه‌های صنایع دستی متعددی وجود دارند.

همانطور که گفتیم، یکی از مزیت‌های خرید سوغاتی در پوکت از مجتمع تجاری جانگ سیلون امکان تفریح همزمان در ساحل معروف پاتونگ است. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به ساحل رفته و به تفریح بپردازید. در برگشت، خریدهای خود را از مرکز خرید نام برده انجام داده و سپس به هتل برگردید. فروشگاه‌ها هر روز از ساعت ۱۱ الی ۲۲ فعال هستند.

واکینگ استریت پوکت

خرید سوغاتی در پوکت

در پوکت قدیمی، بافت سنتی و قدیمی شهر، قسمتی دیگری نیز به منظور خرید سوغاتی در پوکت وجود دارد. طی روز تعطیل هفته (یکشنبه)، در راستای خیابان تالانگ، شور و نشاط فراوانی برپاست، به طوری که مردم محلی بسیار زیادی از آن سوی شهر برای خرید کردن به اینجا می‌آیند. نامی که مردم شهر پوکت روی Phuket Walking Street گذاشته‌اند، «تالاد یاد» به معنی بازار بزرگ است.

این بازار سنتی، قدمت زیادی نداشته و از حدود هفده سال پیش، دست فروشی در روزهای یکشنبه درونش رونق گرفته است. روی هم رفته، برای خرید یک سوغاتی خاص و متفاوت، اینطور بازارهای سنتی و قدیمی بهتر محسوب می‌شوند، چرا که اجناس به فروش رسیده در مجتمع‌های تجاری را در هر جای دیگری از دنیا نیز می‌توان پیدا کرد. ساعت کار واکینگ استریت پوکت، ۱۶ الی ۲۲ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *