انگشت‌ نگاری ویزای کانادا | معرفی دفاتر وک برای ایرانیان

انگشت نگاری یکی از مراحل مهم فرآیند درخواست ویزای کانادا می باشد. در این مطلب به معرفی دفاتر وک برای ایرانیان و مراحل و مدارک لازم برای بیومتریک می پردازیم.

به طور کلی، انگشت نگاری یا بیومتریک به مجموعه‌ ای از فناوری‌ ها اشاره دارد که برای شناسایی و تشخیص هویت افراد بر اساس ویژگی‌ های فیزیکی یا رفتاری از طریق استفاده از اطلاعات بیولوژیکی استفاده می‌ کند. برای ایرانیانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، انگشت‌ نگاری یکی از مراحل مهم در فرآیند درخواست ویزا به شمار می‌ رود. این فرایند به منظور تأیید هویت و امنیت افراد صورت می‌ گیرد و در دفاتر وک کانادا در جهان، از جمله دفاتر موجود در استانبول، آنکارا، دبی، باکو، اربیل عراق، ایروان و تفلیس انجام می‌ شود. این دفاتر با ارائه خدمات حرفه‌ ای و دقیق در انگشت‌ نگاری، به ایرانیان کمک می‌ کنند تا با موفقیت این مرحله مهم را طی کنند. در این مطلب از بیسان گشت، به معرفی دفاتر وک کانادا در این شهرها، هزینه انگشت نگاری، نحوه گرفتن وقت انگشت نگاری، مراحل و مدارک لازم برای انگشت نگاری کانادا پرداخته خواهد شد. همچنین، افرادی که به انگشت نگاری نیاز نخواهند داشت، سن مجاز برای انگشت نگاری و نکات قابل توجه در این فرایند نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

 

انگشت‌ نگاری یا بیومتریک

انگشت نگاری بیومتریک یک روش شناسایی است که بر اساس ویژگی‌ های منحصر به فرد در انگشتان انجام می‌ شود. در این روش، اطلاعات بیولوژیکی از انگشتان فرد جمع‌ آوری و به عنوان یک الگوی منحصر به فرد برای شناسایی استفاده می‌ شوند. این الگو شامل جزئیاتی مانند طرح ها وخطوط مختلف در انگشت است که به صورت دیجیتال ذخیره می‌ شود. انگشت نگاری بیومتریک در فرایند درخواست ویزا به کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است. این روش در جهت افزایش امنیت و کاهش تقلب در فرایند صدور ویزا مورد استفاده قرار می‌ گیرد. درخواست دهندگان ویزا معمولاً موظف هستند انگشتان خود را در دفتر انگشت نگاری معتبری که توسط دولت کانادا تعیین شده است، ثبت کنند. این اطلاعات بیومتریک برای تطبیق با اطلاعات موجود در پایگاه داده‌ های بیومتریک مورد استفاده قرار می‌ گیرد تا هویت درخواست دهنده را تأیید کند. استفاده از انگشت نگاری بیومتریک در ویزای کانادا منجر به سهولت و سرعت بیشتر در پردازش درخواست‌ ها و کاهش احتمال تقلب و سوء استفاده شده است. این فناوری امنیت بالایی را در فرایند صدور ویزا فراهم و از تقلب و جعل مدارک جلوگیری می‌ کند.

 

معرفی دفاتر وک برای ایرانیان

دفتر انگشت‌ نگاری کانادا در استانبول: دفتر وک در استانبول با تخصص در انگشت‌ نگاری برای ویزای کانادا فعالیت می‌ کند. این مرکز با داشتن تجربه و دانش لازم، به ایرانیان این امکان را می‌ دهد تا درخواست خود را به طور کامل و صحیح انجام دهند. برای دریافت وقت از سفارت کانادا در استانبول با هدف انگشت نگاری می توان به دو روش حضوری و آنلاین اقدام کرد. در روش آنلاین باید تمامی مدارک اسکن شده خود را در سایت آپلود کنید. سپس بعد از پرداخت هزینه ها و دریافت کد رهگیری وقت مصاحبه و انگشت نگاری برای شما تعیین می شود.

آدرس: Consulate General of Canada – ۲۰۹ Buyukdere Caddesi – Tekfen Tower – Levent 4, Istanbul – ۳۴۳۹۴ Turkey

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۶:۴۵

تلفن: ۰۰۹۰۰۷۵۸۳۷۳۲۱۲

دفتر انگشت‌ نگاری کانادا در آنکارا: آنکارا نیز یکی از شهرهایی است که دفتر وک معتبری برای انگشت‌ نگاری ویزای کانادا در آن فعالیت می‌ کند. این مرکز با ارائه خدمات حرفه‌ ای و معتبر، به ایرانیان کمک می‌ کند تا در مرحله انگشت‌ نگاری به خوبی عمل کنند. برای دریافت وقت از سفارت کانادا در آنکارا با هدف انگشت نگاری می توانید به دو روش حضوری و آنلاین اقدام کنید.

آدرس: Cinnah Caddesi No: 58 – ۰۶۶۹۰, Cankaya – Ankara, Turkey

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۶:۴۵

تلفن: ۰۰۹۰۲۱۲۳۷۳۵۸۰۷

دفتر انگشت‌ نگاری کانادا در دبی: در دبی نیز دفتر وک با تخصص در انگشت‌ نگاری برای ویزای کانادا وجود دارد. این مرکز با داشتن دانش و تجربه لازم، به ایرانیان کمک می‌ کند تا مراحل انگشت‌ نگاری را به خوبی انجام داده و به درخواست خود برسند. به علاوه دبی به دلیل نزدیک بودن به ایران و ویژگی‌ های خاصی مانند آشنایی افسران سفارت با ایرانیان و شرایط آن ها، گزینه مناسبی برای انجام مراحل انگشت‌ نگاری می باشد.

آدرس: Consulate General of Canada – ۱۹th Floor Jumeirah Emirates Towers ( Business Tower) – Sheikh Zayed Road.Dubai, United Arab Emirates

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۶:۰۰

تلفن: ۰۰۹۷۱۴۲۰۵۵۸۵۱

-دفتر انگشت‌ نگاری کانادا در باکو: باکو نیز یکی از شهرهایی است که دفتر انگشت‌ نگاری کانادا در آن فعالیت می‌ کند. ایرانیان می‌ توانند با استفاده از خدمات این دفتر، مراحل انگشت‌ نگاری را به طور صحیح و کامل طی کنند. برای دریافت وقت از سفارت کانادا در باکو با هدف انگشت نگاری می توانید به دو روش آنلاین و حضوری اقدام کنید.

آدرس: Izmir Street 23, AZ1065, Yasamal district, Baku, Azerbaijan

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۰۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰

تلفن: ۰۰۹۹۴۱۲۵۳۸۵۷۴۴

-دفتر انگشت‌ نگاری کانادا در اربیل عراق: در اربیل عراق نیز دفتر وک متخصص در انگشت‌ نگاری ویزای کانادا فعالیت می‌ کند. این مرکز با بهره‌ گیری از تخصص و تجربه خود، به ایرانیان در انجام این مرحله کمک می‌ کند.

آدرس: Ground Floor, Ster Tower, Gulan Street, Erbil, Iraq

ساعت کاری: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۶:۳۰

تلفن: ۰۰۹۶۴۶۶۲۴۴۶۷۶۰

-دفتر انگشت‌ نگاری کانادا در ایروان: در شهر ایروان نیز دفتر وک معتبری برای انگشت‌ نگاری ویزای کانادا وجود دارد. این دفتر با ارائه خدمات کیفی و قابل اعتماد، به ایرانیان در این مرحله اصلی و مهم کمک می‌ کند.

آدرس: Canada Visa Application Centre (CVAC operated in partnership with OIM/IOM), International Organization for Migration (IOM) – Yerevan, 10 Vazgen Sargsyan, Yerevan, Armenia

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۰۸:۳۰ تا ۱۷:۰۰

تلفن: ۰۰۳۷۴۱۰۵۸۳۷۸۶

-دفتر انگشت‌ نگاری کانادا در تفلیس: در تفلیس نیز دفتر وک با تخصص در انگشت‌ نگاری برای ویزای کانادا وجود دارد. این مرکز با داشتن اطلاعات به‌ روز و نیز تجربه کافی، به ایرانیان در انجام مراحل انگشت‌ نگاری و تکمیل درخواست‌ های ویزای کانادا کمک می‌ کند.

آدرس: ۹ Nikoloz Kipshidze Street, 0162 Tbilisi Georgia

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰

تلفن: ۰۰۹۹۵۳۲۲۲۲۰۱۳۰

همچنین بخوانید: بررسی انواع ویزای کانادا و مدارک مورد نیاز برای درخواست

 

هزینه انگشت‌ نگاری در دفاتر وک

هزینه انگشت‌ نگاری در دفاتر وک برای ویزای کانادا، به ازای هر نفر ۸۵ دلار، به ازای هر خانواده به تعداد ۲ نفر یا بیشتر ۱۷۰ دلار و به ازای گروه‌ های هنری یا نمایشی بیشتر از ۳ نفر، ۲۵۵ دلار می باشد. توجه داشته باشید که علاوه بر هزینه‌ های ثبت اطلاعات انگشت نگاری، هزینه‌ های بلیط هواپیما هتل، غذا و موارد دیگر نیز وجود دارد؛ برای همین بهتر است کشوری را برای مراحل انگشت نگاری خود انتخاب کنید که هزینه‌ های کمتری برای سفر بخواهد.

 

نحوه گرفتن وقت انگشت‌ نگاری کانادا

برای گرفتن وقت انگشت نگاری سفارت کانادا ابتدا باید در سایت VFS Global یک حساب کاربری ایجاد کنید. به عنوان قسمتی از این مراحل، شما باید در صفحه اصلی سایت نام یکی از کشورهای همسایه (امارات متحده عربی، ارمنستان، گرجستان، ترکیه، عراق، آذربایجان) را که قصد دارید در آنجا انگشت نگاری کنید و کشور مقصد یعنی کانادا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که سفارت کانادا در ایران تعطیل است.

در صفحه بعد از بین روش‌ های تعیین وقت انگشت نگاری، گزینه Online را انتخاب و مدارک خواسته شده را ارسال کنید.

در صفحه بعدی باید اکانت بسازید، بنابراین روی New User کلیک کرده و اطلاعات فردی خود را وارد کنید و سپس وارد پروفایل خود شوید. در این مرحله آیتم های تعیین وقت سفارت کانادا، کنسل کردن وقت بیومتریک، تعیین مجدد وقت سفارت، ارسال برگه وقت سفارت به ایمیل متقاضی و تکمیل پروسه قبلی را می بینید.

در قسمت Schedule Appointment فرمی را می بینید که در آن باید اطلاعات مربوط به مکان دفتر وک، تعداد افراد متقاضی و علت درخواست تعیین وقت سفارت کانادا را وارد کنید.

در مرحله بعدی اطلاعات خواسته شده در فرم را وارد کنید و در فرم مربوط به تعیین وقت بیومتریک کانادا کد ۱۳ رقمی که در نامه بیومتریک شما، شماره IRCC درج شده است را وارد کنید. شما باید از قبل همراه با هزینه ویزای کانادا، هزینه انگشت‌ نگاری را پرداخت کرده باشید تا نامه بیومتریک برای شما صادر شده باشد.

بعد از تکمیل این فرم، باید وقت ملاقات خود را تعیین کنید. در سایت، زمان‌ های مختلفی برای انگشت‌ نگاری در نظر گرفته شده است. شما باید یک زمان مناسب را انتخاب کنید. وقت‌ های آزاد به رنگ سبز در تقویم برای شما نمایش داده می‌ شود و شما تنها مجاز به انتخاب این روزها هستید. بعد از انتخاب ساعت و تاریخ، درخواست خود را نهایی کنید.

بعد از تعیین وقت ملاقات برای انگشت نگاری، باید صفحه تأیید وقت ملاقات را چاپ کنید. این صفحه حاوی اطلاعات وقت ملاقات و آدرس مرکز انگشت‌ نگاری می باشد. شما باید این صفحه را به همراه خود به مرکز انگشت‌ نگاری ببرید.

 

مراحل انگشت‌ نگاری در دفاتر وک کانادا

برای انگشت‌ نگاری ویزای کانادا، شما باید مراحل زیر را طی کنید:

-دریافت نامه بیومتریک: پس از ثبت نام در در سایت VFS Global و پرداخت هزینه، شما یک نامه بیومتریک (Biometric Instruction Letter) دریافت خواهید کرد. این نامه حاوی اطلاعات شما، اطلاعات مربوط به ویزایتان و مرکز انگشت‌ نگاری می باشد. این نامه را حفظ کنید زیرا برای گرفتن وقت انگشت‌ نگاری ضروری است.

-گرفتن وقت انگشت‌ نگاری: با استفاده از نامه بیومتریک، شما باید وقت ملاقات خود را برای انگشت‌ نگاری تعیین کنید. برای این کار، باید با استفاده از سایت گفته شده وارد حساب کاربری خود شده و وقت ملاقات را انتخاب کنید.
-مراجعه به یکی از دفاتر وک کانادا: پس از تعیین وقت ملاقات، شما باید به یکی از دفاتر وک کانادا مراجعه کنید. در این مرکز، انگشت‌ نگاری و عکس‌ برداری انجام می‌ شود. در هنگام مراجعه، باید مدارک لازم را به همراه داشته باشید.

 

مدارک لازم برای انگشت‌ نگاری کانادا:

کپی نامه بیومتریک: شما باید یک کپی از نامه بیومتریک را که پس از سابمیت مدارک بعد از۲۴ تا ۴۸ ساعت در پروفایلتان قرار می‌ گیرد، به همراه داشته باشید. این کپی حاوی اطلاعات شما و مرکز انگشت‌ نگاری است.

اصل پاسپورت با انقضای کامل: شما باید اصل پاسپورت خود را به همراه داشته باشید. پاسپورت باید دارای انقضای کامل باشد تا بتوانید انگشت‌ نگاری را انجام دهید.
نامه رزرو وقت انگشت‌ نگاری: شما باید نامه رزرو وقت انگشت نگاری یا Appointment Letter خود را که بعد از گرفتن وقت انگشت نگاری صادر می‌ شود، در هنگام مراجعه به دفتر وک کانادا به همراه داشته باشید. این نامه حاوی اطلاعات وقت ملاقات شما است و برای تأیید هویت و رزرو وقت استفاده می‌ شود.

 

چه افرادی به انگشت‌ نگاری نیاز نخواهند داشت؟

  • افراد دارای ویزای ایالات متحده
  • افراد دارای ویزای مهاجرتی
  • افرادی که در حین درخواست ویزا در کانادا حضور دارند
  • اعضای خانواده سلطنتی
  • افرادی که در که در سازمان ملل متحد و در سازمان‌ های دولتی مشغول به کار هستند
  • متقاضیان پناهندگی یا افراد محافظت شده که قبلا انگشت نگاری را ارائه کرده و درخواست تحصیل یا کار در این کشور را دارند
  • افراد با پاسپورت کانادا یا افراد مقیم کانادا
  • کودکان زیر ۱۴ سال و افراد بالای ۷۹ سال

با این حال، در صورتی که دلایل امنیتی یا موارد خاص دیگر وجود داشته باشد، ممکن است این افراد نیز به انگشت‌ نگاری ملزم شوند.

سن انگشت‌ نگاری کانادا:

سن مورد نیاز برای انگشت‌ نگاری در ویزای کانادا براساس سیاست‌ ها و مقررات مهاجرتی تعیین می‌ شود. افراد از سن ۱۴ سال تا ۷۹ سال ملزم به انگشت‌ نگاری هستند.

 

نکات قابل توجه برای انگشت‌ نگاری ویزای کانادا:

در حین انجام انگشت‌ نگاری برای ویزای کانادا، موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • اطمینان حاصل کنید که نامه انگشت نگاری را به همراه دارید.
  • در صورت داشتن خالکوبی روی دست و صورت خود، آن ها را قبل از انگشت نگاری پاک کنید.
  • قبل از تعیین وقت ملاقات، از اعتبار نامه بیومتریک خود اطمینان حاصل کنید و اطلاعات در آن را بررسی کنید.
  • بعد از تحویل مدارک ویزای خود، تا ۳۰ روز فرصت دارید برای انگشت نگاری اقدام نمایید و نیاز به وقت قبلی نیست.
  • تمام افراد پرونده باید همزمان برای انگشت نگاری اقدام کنند.
  • برای بررسی نهایی، پرونده‌ های درخواست ویزای کانادا برای ایرانیان به سفارت کانادا در آنکارا فرستاده می‌ شوند و برای دریافت پاسخ باید به این شهر مراجعه کنید.
  • در صورتی که در انجام انگشت‌ نگاری به مشکل برخوردید یا سوالی دارید، با مقام‌ های مسئول در دفتر وک کانادا تماس بگیرید.

توصیه می‌ شود قبل از هر اقدامی، دقت کنید و اطلاعات جدید و به‌ روز را از منابع رسمی مربوطه دریافت کنید یا با دفاتر وک مربوطه تماس بگیرید، زیرا ممکن است روند و مقررات مورد نیاز درزمان‌ های مختلف تغییر کند.

بعد از انجام انگشت نگاری یا بیومتریک، به شما یک رسید می دهند. با وارد کردن کد رهگیری به صورت آنلاین می توانید نتیجه انگشت نگاری را پیگیری کنید. با توجه به هدف شما از سفر، صادر شدن ویزا از چند هفته تا چند ماه زمان می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *