استادیوم کوکاکولای دبی به عنوان پروژه‌ای بزرگ افتتاح شد

استادیوم کوکاکولای دبی چندی پیش افتتاح شد. قرار است از کوکاکولا آرنای دبی با توجه به گنجایش و ابعاد بسیار بزرگ آن برای اهداف و برنامه‌های گوناگونی استفاده شود.

قرار است در استادیوم کوکاکولای دبی در تابستان سال جاری به عموم مردم باز شود. برگزاری برنامه‌هایی همچون مسابقات موتورکراس، مسابقات بوکس، اجرای نمایش‌های مختلف و برگزاری رویدادی بین‌المللی بخشی از کاربردهایی است که برای کوکاکولا آرنا در نظر گرفته شده است. قرار است به عنوان افتتاحیه، در روز ششم ژوئن (شانزدهم خرداد) برنامه‌ای در این استادیوم ۱۷ هزار نفری برگزار شود. در روز یاد شده، راسل پیترز (Russell Peters) به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین کمدین‌های دنیا روی صحنه خواهد رفت. هشت روز بعد و در روز چهاردهم ژوئن (بیست و چهارم خرداد)، برنامه‌ای توسط گروه راک آمریکایی مارون ۵ (Maroon 5) در استادیوم کوکاکولای دبی برگزار خواهد شد. هنوز درباره زمان‌بندی برنامه‌های بعدی این آرنا بعد از تاریخ‌های اعلام شده اطلاعاتی در دسترس نیست. انتظار می‌رود حجم درخواست‌ها برای خرید تور دبی با نزدیک شدن به رویدادهای برگزار شده در این آرنا افزایش پیدا کند.

چه رویدادهایی در استادیوم کوکاکولای دبی برگزار خواهد شد؟

بر اساس گفته‌های مدیر اجرایی این مجموعه، استادیوم کوکاکولای دبی کاربردهای مختلفی خواهد داشت. در حال حاضر تنها به چند مورد همچون برگزاری مسابقات بوکس، موتورسواری و همچنین برگزاری نمایش‌های بین‌المللی عربی و بالیوودی اشاره شده است. بر اساس ادعای مدیر اجرایی مجموعه، استادیوم کوکاکولای دبی نه تنها در بزرگترین شهر امارات متحده عربی، بلکه در کل منطقه، سبک بازی را تغییر خواهد داد.

یکی از نگرانی‌ها بابت کوکاکولا آرنای دبی ترافیکی است که به خاطر تلاش مردم برای رساندن خود به این استادیوم ۱۷ هزار نفره در زمان برگزاری رویدادهای مختلف ایجاد خواهد شد. در حال حاضر نیز منطقه‌ای که استادیوم در آن واقع شده است، از حجم بالایی از ترافیک خودروها رنج می‌برد. حال شرایطی را تصور کنید که به خاطر برگزاری رویدادی در استادیوم کوکاکولا نزدیک به ۱۷ هزار نفر در تلاشند خود را به این منطقه برسانند! به همین دلیل مسئولان شهر برای توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در منطقه از هم‌اکنون طرح‌هایی ارائه کرده‌اند.

تصاویر کوکاکولا آرنای دبی

مهم‌ترین ویژگی که سبب شده استادیوم کوکاکولای دبی بعد از افتتاح توجه بسیاری را به خود جلب کند، سرپوشیدن بودن آن محسوب می‌شود. انتظار می‌رود این آرنا توجه نهادهای ورزشی بین‌المللی زیادی را به خود جلب کند، به طوری که برای برگزاری رویدادهای ورزشی مختلف در آن اعلام آمادگی کنند. این فرصتی بی‌نظیر برای کشورهای آسیایی برای میزبانی مسابقات بین‌المللی به شمار می‌رود. پیشتر نیز شاهد وقوع تجربه‌ای موفق در زمینه‌ای مشابه بوده‌ایم. برگزاری مسابقات جهانی فرمول ۱ در شهر باکو از چند سال قبل سبب شده پول زیادی به جیب دولت آذربایجان روانه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *