یک برنامه سفر کامل و جامع برای گرجستان، آذربایجان و ارمنستان

امروزه گرجستان، آذربایجان و ارمنستان محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. مسئله این است که، با توجه به موقعیت جغرافیایی آن در شرق اروپا و اندازه به نسبت کوچک آن، فقط برای یک سفر مثلا دو هفته ای، گرجستان جذابیت های کافی را ندارد. به همین دلیل بسیاری از افرادی که می خواهند از گرجستان دیدن کنند می خواهند زمانی را برای بازدید از کشورهای همسایه نیز اختصاص دهند. با این حال، ترسیم دقیق برنامه مناسب و کامل برای شما دشوار است. با ما همراه باشید.

منطقه زیبای قفقاز گرجستان، آذربایجان و ارمنستان

منطقه زیبای قفقاز گرجستان، آذربایجان و ارمنستان

حتی اگر فقط وقت برای یک برنامه سفر به گرجستان و ارمنستان یا یک برنامه سفر به گرجستان و آذربایجان داشته باشید، اما مکان های زیادی برای بازدید در این کشورها وجود دارد که تشخیص اینکه چه چیزهایی ارزش بازدید در مدت زمان کوتاه را دارد می تواند کمی شما را سردرگم کند. پیشنهاد می کنیم پیش از خواندن ادامه این مطلب از صفحه، گرجستان، ارمنستان و آذربایجان به کدام کشور سفر کنیم؟ نیز بازدید کنید.

چه زمانی از منطقه قفقاز دیدن کنید

قبل از اینکه بخواهید برای برنامه سفر خود در گرجستان، آذربایجان و ارمنستان شروع به برنامه ریزی کنید، می خواهید بدانید که بهترین زمان سفر به کشورهای قفقاز چه زمانی است.

گرجستان، آذربایجان و ارمنستان با وجود این واقعیت که به نظر می رسد یک منطقه جغرافیایی کوچک را اشغال کرده اند، مناطق مختلف آب و هوایی را در بر می گیرند و هوا می تواند بیش از آنچه در بیشتر کشورهای مناطق تفاوت می کند، متفاوت باشد. به عنوان مثال، ممکن است در بلندترین قله های قفقاز در ماه شهریور هنوز چند متر برف وجود داشته باشد و در شهری که فقط چند ساعت از آن دور نیست، دمای هوا کاملاً بالاتر از ۳۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

همانطور که گفته شد، مطمئناً زمان هایی وجود دارد که بازدید از کشورهای قفقاز بهتر از زمان های دیگر است. به طور کلی، می توانید فرض کنید که گرجستان، آذربایجان و ارمنستان دارای آب و هوای قاره ای با زمستان های سرد و تابستان های گرم هستند.

در خارج از مناطق کوهستانی، زمستان ها کوتاه و معتدل است، بیشتر اوقات دمای هوا در اطراف صفر درجه است. اگر به پیاده روی علاقه ندارید و از سرما بیزار نیستید، برنامه ریزی برنامه سفر خود در گرجستان، آذربایجان و ارمنستان در زمستان می تواند ایده مناسبی باشد. همچنین کمترین جمعیت توریستی بین ماه های آذر تا بهمن و فرصت های مناسب اسکی ارزان قیمت در هر سه کشور وجود دارد.

برعکس، تابستان در کشورهای قفقاز می تواند بسیار گرم باشد، به ویژه در شهرها و مناطق دشتی. این همچنین محبوب ترین زمان برای بازدید کنندگان هر سه کشور است، با این حال، بیشتر مکان های گرجستان، آذربایجان و ارمنستان دور از دسترس یا محدود نیستند.

اگر قصد دارید زمان زیادی را در کوهستان بگذرانید و کمی پیاده روی کنید، تابستان بهترین زمان برای برنامه سفر گرجستان، آذربایجان و ارمنستان است. اگر می خواهید از مناطق ساحلی در امتداد دریاهای سیاه و خزر بیشترین بهره را ببرید، تابستان زمان خوبی برای بازدید است. بخاطر داشته باشید که در برخی مناطق هر سه کشور، دما بین ماه های اردیبهشت تا مرداد می تواند به بیش از ۳۵ درجه سانتیگراد برسد، از جمله در تفلیس، ایروان و باکو.

مانند اکثر مناطق اروپا، مسلماً بهترین زمان سفر به قفقاز در فصول شانه بین اسفند  تا مهر است. در اینجا معتدل ترین دما و جمعیت کمتری را خواهید یافت. تنها نکته منفی این است که به خصوص در فصل بهار، ممکن است مناطقی کوهستانی وجود داشته باشد که به دلیل برف و یخبندان باقی مانده، برای بازدید کنندگان بسته است.

چند روز را در قفقاز بگذرانیم؟

اکنون که بهترین زمان سال را برای سفر به کشورهای قفقاز می دانید، باید بفهمید که می خواهید چه مدت به کاوش در این منطقه اختصاص دهید. و گرچه صادقانه می گوییم شش هفته تا دو ماه ایده آل ترین زمان برای گذراندن در گرجستان، آذربایجان و ارمنستان است، اما ما متوجه می شویم که اکثر مسافران می توانند حتی ماه ها از این منطقه لذت ببرند.

بنابراین اگر هنوز برایتان سوال است چند روز باید اینجا بگذرانید؟ خوب، این به کاری که می خواهید انجام دهید بستگی دارد، با این حال، اگر می خواهید در برنامه دو کشوری گرجستان و ارمنستان یا یک برنامه سفر در گرجستان و آذربایجان شرکت کنید، برنامه ریزی برای گذراندن حداقل دو هفته را توصیه می کنیم و در صورت برنامه ریزی برای گذراندن حداقل سه هفته، می توانید از هر سه کشور بازدید کنید. اگر در فکرتان بازدید از هر سه است و کمتر از ۲ یا ۳ هفته فرصت گردش دارید، پیشنهاد می کنیم فقط بر شهرهای پایتخت تفلیس، باکو و ایروان تمرکز کنید.

با این وجود احتمالاً شما مایل به دیدن چیزهای فراتر از پایتخت نخواهید بود و به همین دلیل ما واقعاً از شما می خواهیم سعی کنید هرچه بیشتر وقت خود را در این منطقه از قفقاز بگذرانید. اگر می خواهید بیشترین چیزی را که همه این کشورها ارائه می دهند مشاهده کنید، برنامه ریزی کنید که اگر قصد سفر فقط به دو کشور را دارید، ۲ یا ۳ هفته و اگر قصد بازدید از هر سه کشور را دارید ۳ یا ۴ هفته را صرف کنید.

منطقه جغرافیایی کشور های حوزه قفقاز

منطقه جغرافیایی کشور های حوزه قفقاز

چگونه می توان در قفقاز جا به جا شد

اکنون که می دانید چه زمانی و چه مدت قرار است به قفقاز سفر کنید، باید بدانید که چگونه می خواهید در آنجا از نقطه A به نقطه B بروید. خوشبختانه، رفت و آمد در این کشورها بسیار شگفت آور آسان و ساده است، به خصوص اگر در حال حرکت بین شهرهای بزرگ هستید و همچنین مقرون به صرفه است.

اگر قصد دارید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به گرجستان، آذربایجان و ارمنستان بروید، متوجه خواهید شد که این کار بسیار آسان است و چند گزینه برای شما وجود دارد. نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که اتوبوس های معمولی به سبکی که در ایران است در قفقاز معمول نیستند و در عوض بیشتر مسیرها با مینی بوس ها متصل می شوند، که به آنها مارشروتکا نیز گفته می شود.

مسیرهای مارشروتکا بین شهرهای بزرگ به طور مکرر انجام می شود و به راحتی می توان از آن عبور کرد. معمولاً آنها طبق یک برنامه مشخص عمل نمی کنند و فقط وقتی پر می شوند حرکت می کنند. بسته به محبوبیت مسیر، بیشتر اتوبوس ها از آن مسیر حرکت می کنند. همچنین معمول است که کرایه خود را مستقیماً به راننده پرداخت کنید، با این حال، همیشه اینطور نیست و شخصی در آنجا خواهد بود تا به شما بگوید که کجا را پرداخت کنید.

شکل رایج دیگر حمل و نقل “عمومی” در قفقاز، تاکسی مشترک است. این حالت گرانتر و قابل اطمینان تر از مارشرتکا است، اما اگر بخواهید چند ساعت در مینی بوس ناخوشایند قرار نگیرید، هنوز هم می تواند یک گزینه مقرون به صرفه باشد.

شما می توانید در همان مکانی که اتوبوس حرکت می کند، یک تاکسی مشترک به مقصد خود پیدا کنید. رانندگان معمولاً قیمت ماشین را به شما می گوشند نه قیمت برای هر نفر. بنابراین، اگر بتوانید یک ماشین را با سه نفر دیگر تقسیم کنید، قیمت شما به طور قابل توجهی پایین می آید.

در قفقاز مسیر های قطار نیز وجود دارد، به ویژه قطارهای شبانه بین شهرهای پایتخت، با این حال، شبکه قطار تقریباً به اندازه سایر کشورها توسعه نیافته است. به طور کلی، می توانید انتظار داشته باشید که سفر با قطار بسیار کندتر از اتوبوس با مسیر های بسیار کمتر باشد، اما مطمئناً راحت تر از یک مینی بوس کوچک است.

ما قطعاً قطار شبانه تفلیس به باکو را توصیه می کنیم زیرا بسیار راحت و سریع است بنابراین شما یک روز کامل را در سفر بین این دو شهر تلف نمی کنید. بسیاری از مسافران در قفقاز نیز ترجیح می دهند کنترل بیشتری در برنامه سفر خود داشته باشند و انعطاف پذیری خودروی شخصی را دوست دارند. اگر می خواهید از مکانهای دیگر در مسیرها بازدید کنید یا زمان کوتاهی دارید و می توانید از برنامه سفرهای خود درگرجستان، آذربایجان و ارمنستان بیشترین بهره را ببرید، اجاره ماشین می تواند گزینه خوبی باشد.

شایان ذکر است که کیفیت جاده در هر سه کشور بطور گسترده در خارج از شهرهای بزرگ کاهش می یابد. بنابراین شما باید آماده باشید تا از گودال های زیادی جا خالی بدهید! و از جاده های ناهموار و آسفالته عبور کنید. رانندگان در قفقاز نیز می توانند بسیار تهاجمی باشند، بنابراین لازم است که بسیار هوشیار باشید و به صورت دفاعی رانندگی کنید.

اگر می خواهید در قفقاز اتومبیل اجاره کنید، توصیه می کنیم برای یافتن بهترین قیمت ها از RentalCars.com استفاده کنید. ما همچنین توصیه می کنیم با استفاده از iCarHireInsurance بیمه ای را انتخاب کنید تا اطمینان حاصل شود که در صورت وارد آمدن خسارت به اتومبیل، کاملا تحت پوشش هستید.

در نهایت، جابجایی در هر سه کشور با چند گزینه مختلف بسته به بودجه و تنظیمات بسیار آسان است.

ورود به آذربایجان و ارمنستان

قبل از شروع برنامه ریزی برنامه سفر خود به گرجستان، آذربایجان و ارمنستان، باید از تفاوت های ظریف گذرگاه های مرزی آگاه باشید، به خصوص اگر قصد سفر به آذربایجان و ارمنستان را دارید.

هیچ پوشیده ای نیست که آذربایجان و ارمنستان و با وجود مرز مشترک، دوست نیستند. این خصومت ناشی از اختلاف در منطقه قره باغ (آرتسا) است. به بیان ساده، آذربایجان معتقد است که منطقه قره باغ (آرافتا) متعلق به آنها است و ارمنستان برعکس آن فکر می کند. یک جنگ وجود داشت، بسیاری از مردم جان خود را از دست دادند، درگیری هنوز به درستی حل نشده است و هیچ روابط دیپلماتیک بین این دو وجود ندارد.

با این حال، من به هیچ وجه متخصص این درگیری نیستم و از شما می خواهم قبل از سفر به آذربایجان و ارمنستان، در مورد این موضوع بیشتر بخوانید تا وضعیت سفر خود را در مورد این مسئله حساس بیاموزید. با توجه گفته های فوق، مرزهای بین آذربایجان و ارمنستان کاملاً بسته شده و سفر بین این دو غیرممکن است. بنابراین اگر برنامه درخشانی برای سفر از باکو به ایروان به تفلیس دارید، باید برنامه ی دیگری بریزید!

کاری که احتمالاً مجبور خواهید بود انجام دهید این است که چند بار از طریق گرجستان عبور کنید (شروع برنامه سفر قفقاز در گرجستان آسانترین کشور برای ورود به آن و ارزانترین کشور است).

بسیاری از مسافران همچنین تعجب می کنند که آیا محدودیتی برای سفر به آذربایجان بعد از ارمنستان وجود دارد یا بالعکس. به طور رسمی هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید پس از بازدید از ارمنستان به طور قانونی وارد آذربایجان شوید. تنها نکته مهم این است که اگر قبلاً به قره باغ کوهستانی سفر کرده باشید، از ورود به آذربایجان منع خواهید شد.

ممکن است در مورد تاریخچه سفر خود در هر مرز چند سوال دریافت کنید، اما این مسئله تا حد زیادی به نماینده مرزی که با آن سرو کار دارید بستگی دارد. ما در ارمنستان در مورد سفرهای قبلی خود به آذربایجان سوالی نداشتیم و با برخی از افراد در آذربایجان که مختصراً درباره سفر قبلی خود به ارمنستان سوال شده بودند و برخی دیگر که اصلاً از آنها سوال نشده بود، ملاقات کردیم.

در مجموع، مگر اینکه به قره باغ (آرتسا) بازدید کرده باشید، فارغ از اینکه ابتدا به ارمنستان رفته اید یا ابتدا به آذربایجان سفر کرده اید، احتمالاً هیچ نگرانی ندارید.

سفر ۲ هفته ای گرجستان ارمنستان

اکنون که همه آنچه قبل از سفر به قفقاز باید بدانید را بیان کردیم، وقت آن است که رسماً برنامه سفر خود را شروع کنید! همانطور که قبلاً گفتم، اگر فقط دو هفته فرصت دارید به این منطقه اختصاص دهید، توصیه می کنیم فقط به دو کشور بچسبید. اگر دنبال یک برنامه سفر گرجستان ارمنستان هستید، مسیر پیشنهادی زیر را بررسی کنید.

به خاطر داشته باشید که هر مقصد ذکر شده در اینجا از طریق حمل و نقل عمومی به راحتی قابل دسترسی است، با این حال همه آنها مسیرهای مستقیم نیستند. اغلب، شما نیاز به تغییر مسیر در تفلیس یا ایروان دارید.

روزهای ۱-۳: تفلیس

سه روز اول خود را در تفلیس سپری کنید، با دیدن مکان های توریستی اصلی، شاید وقت بگذارید و به یک گردش یک روزه بروید یا از برخی از مقصدها و جاذبه های خارج از پایتخت گرجستان دیدن کنید. سه روز زمان بهینه برای گذراندن در تفلیس است تا لذت کاملی از این شهر پر جنب و جوش داشته باشید و خود را با فرهنگ گرجی آشنا کنید.

اقامت در تفلیس

تفلیس یکی از محبوب ترین مقاصد سفر به گرجستان است و بنابراین، اقامتگاه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. خواه به دنبال یک اتاق ساده یا یک هتل بوتیک باشید، تفلیس همه چیز را دارد. در اینجا توصیه های برتر ما وجود دارد:

  • مسافرخانه مارکو پولو: یک مسافرخانه ارزان قیمت با مناطق مشترک عالی و امتیاز های بالا. اتاق های خوابگاهی و اختصاصی در دسترس است.
  • مسافرخانه رامپو: یک مهمانسرا با بودجه محدود در شهر قدیمی، آن ها میزبان هایی دوستانه، خون گرم و تعداد کمی اتاق تمیز شخصی همراه با امکانات خود پذیرایی دارند.
  • هتل گل: یک هتل بوتیک در مرکز واقع در فاصله پیاده روی از بیشتر جاذبه های اصلی تفلیس. اتاقهای متعددی در دسترس است، پذیرش ۲۴ ساعته و صبحانه در نرخ شبانه شما لحاظ می شود.
  • Airbnb: اگر دنبال آپارتمان هستید یا فقط می خواهید یک اتاق خصوصی در خانه ای محلی داشته باشید، Airbnb یک انتخاب محبوب در تفلیس است. در این شهر املاک زیادی در دسترس است از جمله این هتل آپارتمان استودیویی فوق العاده راحت.

روزهای ۴-۵: سیگناغی

بعد از تجربه تفلیس پرجنب و جوش، وقت آن است که به سمت شرق به منطقه دوست داشتنی کاختی و به زیباترین شهر گرجستان، سیگناغی برویم. این شهر تپه ای دیواری در قلب بهترین منطقه تولید شراب گرجستان واقع شده و مشرف به دره حاصلخیز آلازنی است. یک روز را اینجا به گشت و گذار در شهر سیگناغی و روز دیگر خود را به گشت و گذار در منطقه، بازدید از برخی از مکانهای تاریخی و چند کارخانه شراب سازی اختصاص دهید.

اقامت  در سیگناغی

سیگناغی یکی از محبوب ترین مسافرت ها برای بازدیدکنندگان و مردم محلی گرجستان است، بنابراین، در شهر کوچک گزینه های اقامتی زیادی وجود دارد. در اینجا پیشنهادات ما برای بهترین مکانها برای اقامت در سیگناغی  آورده شده است:

  • مهمانپذیر مایا: یک مهمانسرای خانوادگی با چشم انداز زیبا، این هتل گزینه های صبحانه و شام و هم تعداد انگشت شماری از اتاق های تمیز و راحت را دارند.
  • مهمان سرای واین: یک مهمانسرای خانوادگی دیگر در مرکز شهر که دارای چند اتاق راحت و گزینه صبحانه با میزبان های خوش برخورد و خون گرم است. آنها همچنین شراب خود را در محل تهیه و می فروشند.
  • هتل بوتیک بل ویو: یک هتل بوتیک در مرکز شهر، آنها اتاق های بی شماری برای انتخاب دارند که بعضی از آن ها دارای بالکن هستند. در صورت علاقه کارمندان تورهای شراب سازی خصوصی نیز ترتیب می دهند.

روزهای ۶-۷: کازبگی

پس از دو روز گذراندن در سیگناغی، زمان آن فرا رسیده است که در کوههای زیبای قفقاز به شهر استپانمیندا بروید، که معمولاً کازبگی نامیده می شود. واقع در سایه کوه کازبک (سومین قله بلند گرجستان و هفتمین قله قفقاز)، برای رسیدن به اینجا از سیگناغی باید اتوبوس را در رزرو کنید، مگر اینکه یک تاکسی ترتیب دهید یا خودتان وسیله نقلیه داشته باشید.

اقامت  در کازبگی

با وجود اندازه بسیار کوچک آن، مهمانپذیرهای بی شمار و حتی اقامتگاه های لوکس در کازبگی وجود دارد. اگر می خواهید بدانید کجا در این روستا اقامت کنید، توصیه های ما را بررسی کنید:

  • مهمانسرا کاوطاراشویلی ۳۸: یک مهمانسرای کاملاً خانوادگی و دارای تعداد کمی اتاق تمیز در دسترس. همچنین گزینه ای شامل صبحانه دلچسب نیز وجود دارد.
  • مهمانسرای سنگ سرخ: یک مهمانسرای کوچک دیگر در دهکده گرگتی، نزدیک به مسیر پیاده روی تا کلیسا. آنها اتاق های زیادی در دسترس دارند و صبحانه در نرخ اتاق گنجانده شده است.
  • هتل کاربگی: هتلی مجلل با چشم انداز عالی از کوه، امکانات رفاهی متعدد، اتاق های بسیار راحت و یک رستوران عالی در محل.

روزهای ۸-۱۲: ایروان

پس از گشت و گذار در گرجستان، وقت آن است که به سمت جنوب و پایتخت ارمنستان برویم: ایروان. باز هم، اگر از طریق حمل و نقل عمومی از کازبگی می روید، انتقال در تفلیس ضروری است.

ایروان شهری عظیم است که احساس می کند دنیایی دور از تفلیس وجود دارد، اما جذابیت منحصر به فرد خود را حفظ کرده و ارزش آن را دارد که وقت زیادی را در این شهر بگذرانید. خیابان های زیبای مرکز شهر به راحتی قابل پیمایش هستند و فرهنگ کافه های خیابانی در این شهر جهان می تواند با سایر پایتخت های اروپا مانند پاریس، بوداپست یا وین رقابت کند.

ایروان یک پایگاه عالی در ارمنستان است زیرا به شما این فرصت را می دهد تا از طریق سفر روزانه بسیاری از مناطق دیگر کشور را جستجو کنید. ما توصیه می کنیم حداقل دو روز کامل را صرف کاوش در ایروان کنید و سپس بقیه وقت خود از طریق تور روزانه یا سفر مستقل یک روزه، به دیدن مناطق دیگر کشور بپردازید.

اقامت  در ایروان

به عنوان پایتخت کشور ارمنستان گزینه های زیادی برای اقامت در ایروان وجود دارد. اگر در تلاش برای یافتن بهترین مکان برای خود هستید، پیشنهادات ما را بررسی کنید:

  • اقامت گاه انووی: یک اقامت گاه ساده، آن ها هم اتاق خوابگاهی و هم اتاق خصوصی ارائه می دهند و همچنین تورهای روزانه در سراسر کشور را با تخفیف ویژه برای مهمانان خود ترتیب می دهند. آنها پرسنل خون گرم، امکانات مناسب و مناطق مشترک خوبی دارند.
  • یارد: یک هتل بوتیک واقع در مرکز شهر، اتاق های تمیز بی شماری در دسترس است و گزینه ای برای افزودن صبحانه به نرخ شبانه وجود دارد.
  • Airbnb :اگر می خواهید نحوه زندگی افراد محلی در شهر را ببینید، Airbnb گزینه بسیار خوبی در ایروان است. املاک بی شماری مانند این آپارتمان مدرن و ارزان قیمت در مرکز ایروان در این گزینه موجود است.

روزهای ۱۳-۱۴: دلیجان

پس از گشت و گذار در ایروان، برنامه سفر گرجستان ارمنستان را در شهر زیبای دلیجان به پایان برسانید. در محلی که به زبان عامیانه سوئیس ارمنستان نامیده می شود، این مکان برای رفتن به یک عقب نشینی کوهستانی در این کشور است و هم در بین مردم ارمنستان و هم گردشگران محبوب است.

گرچه خود این شهر دیدنی ها و مکان های گردشگری زیادی برای دیدن ندارد، اما اطراف آن توسط مسیرهای پیاده روی احاطه شده است و یک مرکز اطلاعاتی گردشگری مفید وجود دارد که می تواند بهترین مکان ها برای یک پیاده روی کوتاه در جنگل یا یک سفر کامل روزانه را به شما معرفی کند.

بسته به جایی که برنامه سفر خود را در گرجستان و ارمنستان به پایان برسانید، می توانید به راحتی به ایروان برگردید تا پرواز خود را از قفقاز انجام دهید یا از دلیجان به تفلیس بروید و از گرجستان حرکت کنید.

اقامت  در دلیجان

دلیجان یک مقصد آخر هفته بسیار محبوب در ارمنستان است و بنابراین، مکان های زیادی برای اقامت در این شهر وجود دارد. اگر می خواهید بدانید کجا در دلیجان اقامت کنید، نگاهی به توصیه های برتر ما بیاندازید:

  • مهمان سرای سبز دلیجان: این مهمانسرای خانوادگی با چند اتاق راحت و در دسترس مناطق خوب، بسیار تمیز است و گزینه افزودن صبحانه با هزینه اضافی وجود دارد.
  • هتل کرووی تان: هتلی کوچک با طیف وسیعی از اتاق های دنج و تمیز و یک استخر شنا برای سرگرمی کل خانواده. صبحانه شامل نرخ هر شب هتل می شود.
سفری جذاب به منطقه قفقاز

سفری جذاب به منطقه قفقاز

سفر ۳ هفته ای گرجستان ارمنستان

اختصاص دادن سه هفته به برنامه سفر خود در گرجستان ارمنستان، به شما فرصت بیشتری می دهد تا در هر کشور با خیال راحت بگردید و مکان های بیشتری را ببینید، کارهای بیشتری انجام دهید و غذاهای محلی خوشمزه بیشتری بخورید!

روزهای ۱-۳: تفلیس

سه هفته خود را در گرجستان و ارمنستان با روزهای ۱ تا ۳ در تفلیس و کاوش در پایتخت گرجستان آغاز کنید. برای دیدن مکان های توریستی اصلی شهر وقت بگذارید و اگر خواستید به یک سفر یک روزه بروید.

روزهای ۴-۵: کازبگی

با لذت بردن از فرصت های پیاده روی و مناظر زیبای قفقاز بزرگ، روزهای ۴-۵ را در کازبگی بگذرانید. از پیاده روی باورنکردنی تا کلیسای گرگتی ترینیتی لذت ببرید یا حتی کمی دورتر از آن بروید و تا یخچال های طبیغی دل کوه قدم بزنید.

روزهای ۶-۸: سیگناغی

در مرحله بعد، روزهای ۶-۸ در سیگناغی با فرهنگ شراب گرجی ۸۰۰۰ ساله آشنا شوید. قبل از رفتن به جنوب و ارمنستان، از این شهر تپه ای جذاب لذت ببرید، یک تور شراب دره آلازانی داشته باشید و از برخی کلیساها و صومعه های تاریخی دیدن کنید.

روزهای ۹ تا ۱۳: ایروان

برنامه ریزی کنید که روزهای ۹ تا ۱۳ را در ایروان سپری کنید، از جلوه های متفاوت این پایتخت لذت ببرید، یک سفر چند روزه داشته باشید و رستوران های بی نظیر و فرهنگ کافه های خیابانی را تجربه کنید.

روزهای ۱۴-۱۵: دلیجان

حال زمان سفر به شمال و گذراندن روزهای ۱۴ و ۱۵ در دلیجان است که از طبیعت و انرژی آرام ارمنستان سوئیسی لذت می برید.

بعد از گشت و گذار در ارمنستان، وقت آن رسیده که به گرجستان برگردید.

روزهای ۱۶ تا ۱۸: برجومی

برجومی در جنوب غربی گرجستان واقع شده است، یک شهر آبگرم محبوب است که به دلیل آب طبیعی چشمه و طبیعت زیبا شناخته شده است. از آنجا که گرجستان در اواسط قرن نوزدهم تحت سلطنت امپراطوری روسیه بود، یک مقصد توریستی بوده است و امروز یک مکان تفریحی دلپذیر است.

این مکان همچنین یک مکان محبوب برای بازدید از شهر غاری باورنکردنی وردزیا و مجموعه قلعه راباتی در آخالتیسه است. یک روز را در خود برجومی بگذرانید، در پارک آب معدنی آن گشت بزنید و به استخرهای فوق العاده گوگردی بروید. همچنین می توانید روز را به پیاده روی در پارک ملی مجاور بپردازید.

روز دوم خود را در یک سفر یک روزه به وردزیا و برخی از قلعه های اطراف و اماکن تاریخی سپری کنید. تهیه یک تور یک روزه از طریق مرکز اطلاعات گردشگری در شهر برجومی یا تهیه یک راننده شخصی فقط برای خودتان امکان پذیر است.

اقامت  در برجومی

مقصد برجومی به اندازه بسیاری از مکانهای دیگر ذکر شده در این برنامه سفر از طریق گرجستان و ارمنستان محبوب نیست، اما هنوز هم سهم عادلانه بازدیدکنندگان را به خود اختصاص می دهد. اگر می خواهید بدانید کجا در برجومی اقامت کنید، توصیه های ما را بررسی کنید:

  • مهمانخانه مترولی: یک مهمانخانه خانوادگی با سه اتاق خصوصی راحت در دسترس است. آن ها میزبانانی دوستانه، گزینه ای عالی صبحانه، و مقدار زیادی شراب خانگی و چا چا دارند.
  • هتل ویکتوریا: یک هتل بوتیک کوچک در نزدیکی پارک مرکزی، آن ها دارای مجموعه ای از اتاق های راحت و یک رستوران در محل هستند.
  • کراون پلازابورجومی: یک هتل مجلل در مجاورت پارک مرکزی، آنها دارای امکانات رفاهی و اتاق های متعددی در یک ساختمان تاریخی زیبا هستند.

روزهای ۱۹-۲۱: کوتایسی

کوتایسی، سومین شهر بزرگ گرجستان، مکانی مناسب برای پایان دادن به این سفر گرجستان و ارمنستان است زیرا این فرودگاه بین المللی خاص خود را دارد و دارای اتصالات زیادی در سراسر دنیا است. همچنین حمل و نقل از کوتایسی به باتومی یا تفلیس بسیار آسان است.

کوتائیسی نیز ارزش بازدید از خود را برای چند روز دارد. یک روز را به گشت و گذار در خود شهر اختصاص دهید و مطمئن شوید که در بازار سبز شلوغ و کلیسای جامع زیبای بگراتی توقف خواهید کرد. یک روز دیگر را به سفر به ایمرتی اختصاص دهید، در غار پرومتئوس یا با رفتینگ در دره مارتویلی شگفت زده شوید.

اقامت در کوتایسی

از آنجا که فرودگاه آن به یك قطب اصلی حمل و نقل تبدیل شده است، كوتایسی واقعاً به عنوان یك مقصد توریستی در گرجستان مورد توجه خود قرار گرفته و تعداد بی نظیری از مکان های عالی برای اقامت در این شهر وجود دارد. در اینجا پیشنهادات برتر ما وجود دارد:

  • مهمانپذیر پسپولیتا: یک مهمانپذیر مهمان نواز خانوادگی، آن ها دارای چند اتاق در دسترس و موقعیت عالی است. میزبانان آن بسیار دوستانه هستند و صبحانه نیز شامل می شود.
  • هتل گرین تاون: اگر به دنبال یک هتل مناسب و نه مهمانپذیر هستید، این یک گزینه عالی است. در فاصله بسیار کمی از کلیسای جامع زیبا و تاریخی باغراتی، آنها دارای طیف وسیعی از اتاق ها هستند، از فرودگاه کوتایسی سرویس حمل و نقل و صبحانه دلپذیری را در نرخ شب ارائه می دهند.

سفر ۲ هفته ای گرجستان و آذربایجان

اگر فقط دو هفته وقت دارید و ترجیح می دهید به یک برنامه سفر گرجستان و آذربایجان بروید تا سفر گرجستان -و ارمنستان، این مسیری است که باید دنبال کنید.

روزهای ۱-۳: تفلیس

سه روز اول خود را در قفقاز در پایتخت پر جنب و جوش گرجستان، تفلیس سپری کنید. پیشنهادات فوق را در مورد محل اقامت در شهر دنبال کنید.

روزهای ۴-۶: باکو

پس از گشت و گذار در گرجستان، با قطار شبانه تفلیس به باکو بروید و آماده شوید تا سه روز را در پایتخت آذربایجان سپری کنید. باکو شهری فوق العاده جالب است که تلفیقی از معماری فوق مدرن با بلوارهای بزرگ اروپایی و یک شهر قدیمی به سبک ایرانی دارد.

باکو به عنوان پرجمعیت ترین شهر قفقاز، بسیار بزرگ است و می توانید روزهای مختلف را به کاوش در این شهر اختصاص دهید. ما به شما توصیه می کنیم قبل از اینکه یک روز دیگر را به سفر به آتشفشان های گل آلود و نقاشی های غار گوبوستان بروید، دو روز را به دیدن مکان های توریستی و جاذبه های باکو اختصاص دهید.

اقامت در باکو

باکو در حال تبدیل شدن به مقصدی محبوب برای استراحت در بین شهرهای بسیاری از کشورها است و به نظر می رسد تعداد بی نظیر اقامتگاه برای انتخاب از اقامتگاه فوق العاده لوکس تا خوابگاه ارزان قیمت وجود دارد. اینجا جایی است که فکر می کنیم باید در باکو اقامت داشته باشید:

  • هتل ساحل: یک هتل کوچک واقع در نزدیکی مترو ساحل و در فاصله بسیار آسان از همه جلوه های اصلی است. آنها یک تعداد اتاق خصوصی و خوابگاهی در دسترس دارند.
  • میدان چشمه های لا کاسا: واقع در مرکز شهر پر جنب و جوش باکو و در فاصله کمی پیاده روی از مهمترین جاذبه های شهر، این یک گزینه میان رده عالی است. آنها تعدادی اتاق برای انتخاب دارند، صبحانه که در نرخ اتاق است و در صورت تمایل به تهیه برخی از وعده های غذایی خود به امکانات اولیه آشپزخانه دسترسی دارند.
  • هتل بوتیک سون: یک هتل بوتیک در مکان خوب که دارای طیف وسیعی از اتاق های تمیز و راحت است و کارکنان با خوش رویی امکانات را برای اقامت شما در یک هتل عالی ارائه می دهند.

روزهای ۷-۸ شکی:

بعد از کاوش در باکو، وقت آن است که ببینیم زندگی در آذربایجان در خارج از پایتخت نفت خیز چگونه است. به همین دلیل است که توصیه می کنیم دو شب را در شکی ساکت و آرام سپری کنید.

شکی یکی از توریست پذیرترین شهرهای آذربایجان است، با این وجود می توانید تمام کارهایی که در شکی انجام می دهید را در یک روز کامل به راحتی انجام دهید. با این حال، ارزش این را دارد که وقتی در مورد تاریخچه جاده ابریشم در این شهر می گذارید، به کاخ های زیبا بپردازید و صنایع دستی محلی را تحسین کنید. شکی همچنین در نزدیکی برخی از مناطق پیاده روی خارق العاده واقع شده است.

اقامت در شکی

به دلیل کوچک بودن، یک مکان برای اقامت درجه یک در شکی وجود ندارد، با این حال، بسته به بودجه شخصی و سبک سفر، هنوز چند گزینه برای انتخاب وجود دارند. در اینجا پیشنهادات ما را می توانید بخوانید:

  • مسافر خانه ایلگار: یک اقامتگاه محلی، اتاقها اساسی اما راحت هستند، WiFi مناسب و گزینه ای برای صبحانه نیز وجود دارد.
  • هتل اینچی: این هتل هم یک مسافر خانه و هم یک هتل مدرن، هر دو خوابگاه و اتاق های خصوصی شیک در دسترس و امکانات تمیز وجود دارد.
  • هتل بوتیک مین علی: هتل بوتیکی که اخیراً افتتاح شده است، دارای اتاق های بزرگ مدرن و صبحانه عالی در نرخ شبانه است.

روزهای ۹-۱۱: سیگناغی

پس از چند روز گشت و گذار در شکی، وقت آن است که به گرجستان برگردید. منطقی ترین توقف بعدی در منطقه کاختی است و به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم روزهای ۹-۱۱ را در سیگناغی بگذرانید. درک اینکه چگونه می توانید از شکی به سیگناغی بروید ممکن است تا حدی مشکل باشد، اما چند گزینه در دسترس شما است و اگر از قبل برنامه ریزی کنید پیچیده نیست.

روزهای ۱۲-۱۳: کازبگی

با گذراندن روزهای ۱۲-۱۳ در کازبگی، پیاده روی در قفقاز گرجستان و قبل از رفتن به تفلیس و به خانه، با این تغییر مسیر برنامه سفر گرجستان و آذربایجان خود را جذاب تر کنید.

سفر ۳ هفته ای گرجستان و آذربایجان

سه هفته اقامت در گرجستان و آذربایجان فقط فرصت بیشتری به شما می دهد تا بتوانید بیشتر در این کشورهای شگفت انگیز گشت و گذار کنید. دو هفته اول این سفر سه هفته ای گرجستان  و آذربایجان را با همان مسیری طی کنید که در برنامه سفر دو هفته ای فوق است.

روزهای ۱-۳: تفلیس

سه روز اول خود را به گشت و گذار به همه مکان های شگفت انگیز پایتخت گرجستان اختصاص دهید. برای راهنمایی در مورد آنچه باید ببینید و انجام دهید و کجا اقامت داشته باشید، به پیشنهادات سفر تفلیس در بالا توجه کنید.

روزهای ۴-۶: باکو

با قطار شبانه تفلیس به شهر پویا و پر رونق باکو بروید. پایتخت آذربایجان شهری دارای تضاد است و بازدید از آن واقعاً جذاب است. دو روز را به گشت و گذار در شهر و مناطق اطراف آن اختصاص دهید.

روزهای ۷-۸: شکی

از باکو، با یک اتوبوس به شهر تاریخی شکی بروید. از مناظر زیبای کوه لذت ببرید و همه مکان های تاریخی جذاب را که یکی از آنها (کاخ خان های شکی) به تازگی در یونسکو ثبت شده است =، تماشا کنید.

روزهای ۹-۱۱: سیگناغی

صیگناغی در فاصله کمی از مرز آذربایجان قرار دارد و توقف منطقی این سفر را ایجاد می کند. چند روزی را اینجا صرف نوشیدن، لذت بردن از مناظر زیبا و دیدن همه مکانهای تاریخی باورنکردنی کنید.

روزهای ۱۲-۱۳: کازبگی

اگرچه احتمالاً مجبور به انجام جا به جایی در تفلیس خواهید بود (مگر اینکه ماشین یا راننده اجاره کرده باشید)، اما دو روز آینده را به گشت و گذار در آن دهکده کوهستانی زیبا از استپمندا، معروف به کازبگی اختصاص دهید. چه بخواهید یک یا دو مورد پیاده روی را در اینجا امتحان کنید یا به سادگی از مناظر کوه لذت ببرید، نمی توان انکار کرد که این مکان یکی از دیدنی ترین مکان ها برای بازدید در هر برنامه سفر قفقاز است.

روزهای ۱۴-۱۷: کوتایسی

از آنجا روزهای ۱۷-۲۰ را در کوتایسی بگذرانید. اگرچه به نظر می رسد این زمان مدتی طولانی برای گذراندن در این شهر باشد، شما می توانید به راحتی دو روز را در شهر و دو روز را در سفرهای جداگانه روزانه سپری کنید.

روزهای ۱۷-۲۰: مستیا یا باتومی

پس از گذراندن روزهای ۱۴-۱۷ در کوتایسی و سپس حرکت به سمت شمال و پیاده روی در کوههای اسوانتی و گذراندن روزهای ۱۸-۲۰ در مستیا. اگر به روستاهای کوهستانی علاقه ندارید، می توانید روزهای ۱۸-۲۰ را در باتومی سپری کنید و در سواحل دریای سیاه آفتاب بگیرید.

اقامت در مستیا

مستیا مقصدی محبوب برای کسانی است که می خواهند ببینند زندگی در دهکده کوهستانی در گرجستان چگونه است یا برای مسافرانی مناسب است که علاقه مند به پیاده روی جدی هستند. اگر می خواهید بدانید کجا در مستیا اقامت کنید، توصیه های ما را بررسی کنید:

  • مهمانخانه گورام بابا: یک مهمانسرای خانوادگی تمیز و راحت، آن ها دارای تعدادی اتاق در دسترس هستند، آشپزخانه ای برای استفاده مهمانان در دسترس است، و در صورت تمایل میزبانان آن حمل و نقل به اوشگلی را ترتیب می دهند.
  • هتل لول: اگر به دنبال یک مکان مرتفع تر برای اقامت در مستیا هستید، این هتل گزینه عالی دیگری است. آن ها اتاق های متعددی در دسترس دارند و گزینه ای شامل صبحانه با نرخ شبانه را دارند.

اقامت در باتومی

بعد از تفلیس، باتومی محبوب ترین مقصد برای بازدید در گرجستان است. گرچه به خط ساحلی و کازینوها مشهور است، اما گزینه های اقامتی زیادی برای انتخاب وجود دارد. در اینجا لیستی از اقامت گاه هایی است که ما پیشنهاد می کنیم:

  • هتل کارتولی: اگر به دنبال یک مکان زیبا برای اقامت در باتومی هستید که مناظر عالی از دریای سیاه را ارائه دهد، اینجا مکان مناسب شماست. آنها تعدادی اتاق شیک در دسترس دارند و در فاصله کمی از ساحل قرار دارند.
  • هتل قصر روشن: هتلی کوچک واقع در نزدیکی ساحل و اماکن اصلی. آنها صبحانه عالی و مجموعه ای از اتاقهای تمیز و راحت در دسترس دارند.
  • Airbnb :Airbnb نیز یک گزینه عالی برای باتومی است و آپارتمان شیکی درست کنار ساحل است و املاک متعددی در دسترس است.
گذران تعطیلات کاملی در گرجستان، آذربایجان و ارمنستان

گذران تعطیلات کاملی در گرجستان، آذربایجان و ارمنستان

سفر ۳ هفته ای گرجستان، آذربایجان و ارمنستان

اگر سه هفته برای گذراندن در قفقاز وقت دارید و به یک برنامه سفر گرجستان، آذربایجان و ارمنستان دل بسته اید، پیشنهاد می کنیم سفر خود را به شرح زیر انجام دهید:

  • روزهای ۱-۳: تفلیس، گرجستان، سه روز را با کاوش در پایتخت گرجستان سپری کنید.
  • روزهای ۴-۶: باکو، آذربایجان، چند روز دیگر را صرف بازدید از اماکن توریستی پایتخت آذربایجان کنید.
  • روزهای ۷-۸: شکی، آذربایجان، از مناظر کوهستانی و اماکن تاریخی این شهر آذری لذت ببرید.
  • روزهای ۹-۱۱: سیگناغی، گرجستان، شراب را مستقیماً در این شهر شرقی گرجستان امتحان کنید.
  • روزهای ۱۲-۱۳: کازبغی، گرجستان، از کوه کازبک دیدن کنید و برای یک یا دو روز در قفقاز پیاده روی کنید.
  • روزهای ۱۴ تا ۱۸: ایروان، ارمنستان، به جنوب بروید و پایتخت ارمنستان و مناطق اطراف آن را کشف کنید.
  • روزهای ۱۹-۲۰: دلیجان، ارمنستان، قبل از ترک منطقه از طریق ایروان یا تفلیس، از مناظر آرام کوهستان لذت ببرید.

سفر ۴ هفته ای گرجستان، آذربایجان و ارمنستان

چهار هفته زمان ایده آل برای گذراندن تعطیلات در یک برنامه سفر گرجستان، آذربایجان و ارمنستان است زیرا به شما امکان می دهد سه کشور را بدون احساس عجله و خستگی زیاد ببینید. این مسیر را دنبال کنید:

  • روزهای ۱-۳: تفلیس، گرجستان، زمانی را برای کاوش در پایتخت گرجستان اختصاص دهید.
  • روزهای ۴-۶: باکو، آذربایجان، با قطار شبانه به پایتخت پر جنب و جوش آذربایجان بروید.
  • روزهای ۷-۸: شکی، آذربایجان، مشاهده اماکن ثبت شده در یونسکو و مناظر کوهستانی در این شهر زیبا.
  • روزهای ۹-۱۱: سیگناغی، گرجستان، بنوشید و از صومعه های تاریخی در این شهر تپه ای دیواری بازدید کنید.
  • روزهای ۱۲-۱۳: کازبغی، گرجستان، پیاده روی به کلیسای گرگتی ترینیتی و لذت بردن از تماشای کوه در استپنمندا.
  • روزهای ۱۴-۱۷: ایروان، ارمنستان، مکان های پایتخت ارمنستان و مناطق اطراف آن را ببینید.
  • روزهای ۱۸-۱۹: دلیجان، ارمنستان، از طبیعت بکر ارمنستان در این شهر کوهستانی دوست داشتنی لذت ببرید.
  • روزهای ۲۰ تا ۲۲: برجومی، گرجستان، در آب های گوگردی خیسانده شده یا یک روز سفر به یک شهر غاری باستانی را در این شهر گرجستان انجام دهید.
  • روزهای ۲۳-۲۵: کوتایسی، گرجستان، سومین شهر بزرگ گرجستان و مناطق اطراف آن را بشناسید.
  • روزهای ۲۶ تا ۲۸: مستیا یا باتومی، گرجستان، پیاده روی کنید در یکی از دورافتاده ترین روستاهای کوهستانی گرجستان یا در آفتاب در ساحل دریای سیاه غرق شوید.

وقت بیشتری دارید؟

اگر بیش از ۴ هفته وقت دارید تا به یک برنامه سفر گرجستان، آذربایجان و ارمنستان اختصاص دهید، انعطاف پذیری بیشتری برای مسیر خود خواهید داشت. شاید بتوانید مسیری محبوب را به پیاده روی اوشگولی برسانید یا می توانید مدت بیشتری را در تفلیس، ایروان و باکو سپری کنید.

شما همچنین می توانید به چند مقصد خارج از مسیر بروید یا مدت بیشتری را در هر مکان بگذرانید تا هم تنوع سفر خود را به حداکثر برسانید و هم فرهنگ را بشناسید.

برنامه ریزی برنامه سفر بی نقص سفر قفقاز در ابتدا بسیار طاقت فرسا به نظر می رسد، اما اگر بفهمید چه مدت زمان دارید و کدام مکان ها ارزش بازدید را دارند، کار بسیار ساده تر می شود.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.

منبع: theworldwasherefirst.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *