علت افزایش ۱۰ دلاری قیمت تورهای استانبول چیست؟

قیمت تورهای استانبول طی چند هفته اخیر ۱۰ دلار افزایش داشته است. اما چه اتفاق یا اتفاق‌هایی به افزایش هزینه تورهای استانبول منجر شده است؟ هزینه تور استانبول آیا باز هم افزایش پیدا خواهد کرد؟

ترکیه کشوری با تاریخچه‌ای کهن است و تمدن‌های بزرگ و کوچک زیادی در منطقه تحت اختیار کنونی آن، روزی متولد شده و روزی از بین رفته‌اند. استانبول، اگرچه پایتخت این کشور نیست، اما بیشتر تمرکز دولت در زمینه گردشگری روی آن متمرکز شده است. هر چه باشد، استانبول قسطنطنیه سابق بوده و آثار مربوط به تمدن روم باستان را در دل جای داده است! به همین دلیل صرف نظر از هزینه و زمان سفر، توریست‌ها از کشورهای مختلف دنیا با خرید تور استانبول به زیباترین، بهترین و دیدنی‌ترین شهر ترکیه سفر می‌کنند.

علت افزایش قیمت تورهای استانبول

مردم ایران، به منظور سفر به استانبول نیازی به ویزا ندارند! این شاید مهم‌ترین دلیلی باشد که توریست‌های کشورمان را به سفر به این شهر تشویق می‌کند. همچنین ترکیه کشور همسایه ایران در شمال غربی آن بوده و سفر به شهرهای آن، خستگی سفر را روی دوش مسافر نخواهد گذاشت. کم بودن مسافت از طرفی باعث شده قیمت بلیط هواپیما از شهرهای ایران به استانبول پایین باشد. در نتیجه قیمت تورهای استانبول در کشورمان در مقایسه با دیگر شهرهای دنیا به مراتب پایین‌تر است.

قیمت تورهای استانبولاستانبول یکی از پررفت و آمدترین شهرهای دنیا است و پیش‌بینی شده فرودگاه تازه تاسیس آن، در آینده‌ای نه چندان دور، تبدیل به پرترافیک‌ترین فروگاه دنیا شده و فرودگاه‌های شهرهایی همچون دبی و لندن را از نظر تعداد مسافران جابه‌جا شده طی هر سال با فاصله‌ای زیاد پشت سر بگذارد. توریستی بودن شهر به افزایش شدید تعداد کارگزاران و هتل‌ها در استانبول منجر شده است؛ استانبول، مقصدی عالی برای مسافرت کردن است، مخصوصا اگر مسافر یک ایرانی باشد! در محاسبه قیمت تورهای استانبول هزینه بلیط رفت و برگشت و هتل در نظر گرفته می‌شود و پرداخت عوارض خروج از کشور روی دوش مسافر قرار دارد. عدم نیاز به تهیه ویزا هزینه های تور استانبول را برای توریست‌های ایرانی کاهش داده است.

مقاله پیشنهادی: بررسی کمترین حقوق در ترکیه و مزایای مهاجرت کاری به این کشور

قیمت تورهای استانبولقیمت تورهای استانبول بعد از افتتاح فرودگاه جدید این شهر افزایش پیدا کرد. اگر اخبار مجله بیسان گشت را دنبال کرده باشید باید بدانید فرودگاه جدید استانبول به عنوان پروژه‌ای عظیم چندین پیش افتتاح شد. این فرودگاه در مقایسه با فرودگاه آتاتورک از مرکز شهر دورتر بوده و در ۳۰ کیلومتری شمال دریای سیاه قرار دارد. پیشتر، ترانسفر فرودگاهی شهر استانبول رایگان بود و نیازی به پرداخت هزینه‌ای جداگانه برای جابه‌جایی از فرودگاه این شهر وجود نداشت، اما با توجه به جا‌به‌جا شدن تمامی پروازهای ترکیش ایر به فرودگاه جدید قیمت تورهای استانبول با افزایشی ۱۰ دلاری مواجه شده است، چرا که اکنون باید هزینه قابل توجهی به منظور انتقال مسافر از فرودگاه تا مرکز شهر صرف شود.

مقاله پیشنهادی: هزینه تاکسی از فرودگاه تا هتل در دبی

قیمت تورهای استانبولبا وجود این افزایش، بیسان گشت هزینه تورهای استانبول را تنها ۵ دلار افزایش داده است. در نظر داشته باشید تغییر رخ داده به خاطر تغییر در سیاست‌های دولت ترکیه بوده و به یک آژانس مسافرتی خاص بستگی ندارد، به همین دلیل نه تنها در ایران، بلکه در تمامی شهرهای دنیا نیز توریست‌های باید افزایش قیمت تورهای استانبول را متحمل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *