شایعه تور واکسن کرونا – نمکی بر زخم آژانسی ها

ویروس کرونا گرچه باعث سردی و نابودی بازار آژانس های مسافرتی شده اما بازار شایعات و سو استفاده های رسانه ای را حسابی داغ کرده است.شایعه تور واکسن کرونا  نمکی بر زخم آژانس های گردشگری است.

از زمان شروع و ورود ویروس منحوس کرونا به کشور تا کنون حدود ده ماه می گذرد ، با احتساب برنامه ریزی ها ، هدف گذاری و سرمایه گذاری هایی که آژانس های مسافرتی حداقل سه ماه قبل از عید برای تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ داشته اند ، این صنف بیش یک سال است که سیاه ترین روزهای تاریخ خود را سپری می کند. البته درسال های اخیر این تنها کرونا نبوده است که برای نابودی صنف گردشگری عزم خود را  جزم کرده بلکه همواره هر نوع اتفاق ناگوار، اولین تاثیر منفی خود را مستقیما بر صنف گردشگری و آژانس های مسافرتی گذاشته. از حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله گرفته تا افزایش قیمت ارز و مشکلات قطعی اینترنت و حتی سقوط یک هواپیما در هر جای دنیا!

اما این حوادث همواره برای شبکه های اجتماعی و رسانه ها بازار داغ خبری به همراه داشته است. در طی همین مدت چند ماهه از شروع شیوع ویروس کرونا شاهد تولید میلیون ها پست و خبر کرونایی از جانب رسانه ها و شبکه های اجتماعی بوده ایم. حتی برخی از این اخبار که هیچ پایه و اساسی هم نداشته و فقط به منظور جذب مخاطب از جانب رسانه ها منتشر شده ،  پس از گذشت چند روز به فراموشی سپرده شده اند. البته تمام ماهیت فعالیت این شبکه ها و رسانه ها صرفا جهت بازارگرمی خبری نبوده و در بسیاری از موارد همین رسانه ها منعکس کننده ی صدای قشرهای آسیب دیده بوده اند وبه بیان مشکلات مردم پرداخته اند. اما  یکی از قشرهایی که مشکلاتش به کلی از جانب رسانه و عموم مردم نادیده گرفته شده، صنف فعالان گردشگری و آژانس های مسافرتی بوده است.بطوری که حتی درصد کمی از میلیون ها پست و خبر کرونایی به مشکلات این گروه هیچ اشاره ای نگردیده است. به عنوان مثال در دوره قرنطینه ی دو هفته ای که از اول آذرماه در کشور اجرایی شد ، صدای اعتراض بسیاری از اصناف توسط رسانه ها منعکس شد در حالی که تنها یک یا دو هفته از سال سیاه آژانس ها را با شدت کمتر تجربه می کردند.

شایعه تور واکسن کزونا

شایعه تور واکسن کرونا

اما خبری که در چند روز اخیر دوباره توجه رسانه ها را به سمت آژانس های مسافرتی جلب کرده است ، شایعه ی اجرای تورهای واکسن کرونا توسط یکی از آژانس های مسافرتی ست. خبری که از پایه کذب بوده و محصول شیطنت رسانه ای و ویرایش تصویر تبلیغات تور یک آژانس در سال های قبل میباشد. متاسفانه سو برداشت از این شایعه کل صنف گردشگری را هدف قرار داده و موجب تمسخر و توهین به صنف در شبکه های اجتماعی کوچک و بزرگ ، خبر گزاری ها و حتی صدا و سیما شده است. بطوری که این شبکه ها برخی از آژانس های گردشگری را متهم کرده اند  ( که این آژانس ها حتی در شرایط کرونایی هم دست از سرکیسه کردن مردم برنمیدارن ) !

به راستی باید از این خبرگزاری های از حال ما بی خبر پرسید، بر چه پایه و اساسی اینچنین خواسته یا ناخواسته تیشه بر ریشه ی بجا مانده ی صنف گردشگری می زنند؟! چرا بجای دامن زدن به این شایعات بی محتوا ، گزارشات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که بیانگر بیکار شدن ۴۰ هزار نفری فعالان این صنعت است را منعکس نمی کنند؟! چرا وضعیت تسهیلات حمایتی وعده داده شده به شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را جویا نیستند؟!

جالب توجه است که آژانس های مجاز به فعالیت در زمینه های گردشگری همواره زیر نظر نگاه سختگیرانه اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری بوده اند و بروز هرگونه خطایی در ارائه خدماتشان جریمه های سنگینی برایشان در بر خواهد داشت ، اما همواره خارج از این سیستم نظارتی افراد سودجویی ، بدون هیچ مجوزی آزادانه و به نام عضوی از صنعت گردشگری سوژه های داغ خبری را برای  تاخت و تاز به این صنف را فراهم کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *