بهترین زمان سفر به جزایر مالدیو

جزایر مالدیو را باید جزو دیدنی‌ترین نقاط دنیا دانست. در این مطلب قصد داریم به بررسی بهترین زمان سفر به جزایر مالدیو بپردازیم. تنها با اطلاع از این موضوع از سفر به مالدیو بیشترین لذت را برده یا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی قابل توجهی می‌کنید.

مالدیو را باید کوچکترین کشور در قاره آسیا دانست. با وجود این وسعت کم، سرتاسر منطقه جزو دیدنی‌ترین نقاط در آسیا به شمار می‌رود. جزایر مالدیو در جنوبی‌ترین قسمت آسیای مرکزی واقع شده است. فاصله آن تا نزدیکترین کشورهای همسایه‌اش زیاد است. به عبارتی این کشور، جزیره‌ای تقریبا دور افتاده از بقیه کشورهای آسیایی محسوب می‌شود. برای دست پیدا کردن به دیدی درباره میزان دور افتاده بودن جزایر مالدیو کافی است به تصویر زیر دقت کنید. نقطه نمایش داده شده روی تصویر زیر با رنگ قرمز، محل قرارگیری آن است.

جزایر مالدیو

کوچک بودن آن نیز به خوبی در تصویر نمایان است، به طوری که در مقایسه با دیگر کشورهای همسایه‌اش، که با آن‌ها هزار کیلومتر فاصله دارد، بدون بزرگنمایی روی نقشه، هیچ خاکی از آن دیده نمی‌شود! با وجود این ابعاد کوچک، زیبایی جزایر مالدیو سبب شده تبدیل به یکی از توریستی‌ترین نقاط آسیا شود.

مالدیو را باید زنجیره‌ای از جزایر دانست که سواحل ماسه‌ای آن‌ها در دنیا نظیر ندارد. اقامتگاه‌ها و هتل‌های بی‌نظیر و مثال‌زدنی در بالاترین سطح ممکن در آن‌ها ایجاد شده است. با رفتن به سواحل این جزایر که بر کناره اقیانوس هند قرار گرفته‌اند، با موجودات خارق‌العاده‌ای رو به رو خواهید شد. در این مطلب قصد داریم بهترین زمان سفر به مالدیو را بررسی کنیم.

بهترین زمان سفر به جزایر مالدیو

نکته مهم اینجاست که بهترین زمان سفر از دیدگاه هر فردی، به شکلی متفاوت ترجمه می‌شود. به عنوان نمونه ممکن است شما به دنبال کاهش هزینه‌های خود باشید، به همین دلیل بهترین زمان سفر به جزایر مالدیو برای شما، زمانی خواهد بود که شرایط آب و هوایی منطقه در بهترین وضعیت ممکن قرار نداشته و روی هم رفته، تعداد توریست‌های کمتری به این قسمت از دنیا سفر می‌کنند. از دیدگاه کلی و بیشتر توریست‌ها، بهترین زمان به تاریخی اطلاق می‌شود که وضعیت هوا مناسب است.

جزایر مالدیو

اقلیم گرمسیری و جریان‌های هوای گرم دائمی سبب می‌شود در هر زمان از سال قادر به سفر باشید. به عنوان نمونه در شهری همچون دبی، طی فصل تابستان، واقعا گرمای هوا هر فردی را آزار داده و طی روشنایی روز، امکان گشت و گذار در شهر وجود ندارد.

در هر صورت، در مالدیو، طی برخی بازه‌های زمانی شرایط جوی مناسب‌تر از بقیه است. در هر سال، طی دو سری شاهد بارش‌های موسمی در این جزایر هستیم. سری اول از اوایل تیر شروع شده و تا ابتدای شهریور ادامه پیدا می‌کند.

بازه بعدی طولانی‌تر بوده و از ابتدای آبان تا ابتدای فروردین را شامل می‌شود. البته این موضوع به معنی بارش هر روز و ۲۴ ساعته باران در بازه‌های یاد شده نبوده و تنها یک احتمال است. به عبارتی اگر زمان سفرتان به جزایر مالدیو در این ماه‌های سال افتاد، در صورت مواجه شدن با بارش‌های موسمی، نباید متعجب شوید. اگر اهل ماجراجویی باشید، به شدت از چنین بارش‌هایی استقبال خواهید کرد.

جزایر مالدیو

در نمودار بالا به دید خوبی درباره میزان بارش در هر ماه و همچنین میانگین دمای هوا طی آن دست پیدا خواهید کرد. بسته به این که بهترین هوا را برای خود چگونه تعبیر می‌کنید، طبق نمودار بالا، زمان سفر مالدیو خود را تنظیم کنید.

فصل تابستان در مالدیو

جزایر مالدیو در نیمه جنوبی کره زمین قرار گرفته‌اند، در نتیجه تابستان آن‌ها را باید بالعکس بازه زمانی که ما تصور می‌کنیم دانست. فصل تابستان در این قسمت از دنیا، ابتدای آذر تا ابتدای اردیبهشت است. در فصل خشک سال آب و هوا گرم بوده و دمای هوا در طول روشنایی روز چیزی بین ۳۰ الی ۳۳ درجه سانتیگراد است.

جزایر مالدیو

در صورتی که سفرتان در ماه‌های قرار گرفته در بازه زمانی یاد شده است، نباید زیاد زیر آفتاب مستقیم بمانید، در غیر این صورت دچار سوختگی پوست شده و در برخی مواقع ممکن است تشنگی، آزارتان بدهد. به منظور گرفتن حمام آفتاب و برنزه کردن به شکلی کاملا طبیعی، این فرصت بی‌نظیری است! در مقایسه با بازه زمانی اول، بارش باران کمتر طی این مدت رخ می‌دهد.

فصل زمستان در مالدیو

از اردیبهشت تا آذر را باید زمستان دانست. میانگین دما اختلاف فاحشی در مقایسه با قبل نداشته و چیزی حدود ۲۵ درجه است، با این حال هوا بسیار ملایم بوده و دیگر خبری از آفتاب‌های گرم و نیمه سوزان نخواهد بود. احتمال بارش باران به مراتب بیشتر از قبل است. از دیدگاه توریسم، بهترین زمان سفر به جزایر مالدیو را باید این بازه زمانی شش ماهه دانست.

جزایر مالدیو

اگر علاقه‌مند به برخورد با بارش‌های موسمی هستید، از ابتدای تیر تا ابتدای شهریور به این جزایر سفر کنید، در غیر این صورت، ماه دیگری را بین اردیبهشت تا آذر انتخاب کنید. جالب است بدانید در این بازه زمانی، گردشگران کمتری حضور دارند، به همین دلیل قیمت‌ هتل‌ها مناسب‌تر است. اما بر اساس تجربه، توریست‌ها نیمه دیگر را بیشتر ترجیح می‌دهند، گویا گرمای هوای مالدیو برایشان جذابیت دارد. به همین دلیل بین آذر تا اردیبهشت هزینه‌های اقامت افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

سفر به جزایر مالدیو طبق هدف!

اگر از سفر به این قسمت از آسیا هدف خاصی را دنبال کرده و به عنوان نمونه در پی شرکت در برنامه‌های خاصی هستید، باید بازه‌های زمانی اعلام شده در بالا را برایتان کوتاه‌تر و مشخص‌تر کنیم. گفتنی است موارد زیر را باید جزو مهمترین تفریحاتی دانست که می‌توانید در این قسمت از دنیا دنبال کنید. شاید با پی بردن به برگزاری چنین برنامه‌های مختلفی در گوشه گوشه جزیره‌های مختلف مالدیو، بیشتر برای سفر به آن‌ها ترغیب شوید!

موج سواری

از جمله افرادی که تمایل زیادی نسبت به سفر به جزایری همچون مالدیو دارند، موج سواران محسوب می‌شوند. در صورتی که برای موج سواری مالدیو را انتخاب کرده‌اید، باید بدانید بهترین زمان سفر بین ۱۰ فروردین تا ۱۰ تیر ماه است. دریا در این بازه مواج بوده و فرصت برای ماجراجویی شما فراهم است. هر سال از ابتدای خرداد تا ابتدای تیر، مسابقات موج سواری حرفه‌ای تحت عنوان O’Neill Deep Blue Open WQS در این قسمت از دنیا برگزار می‌شوند. اگر طی برگزاری آن در جزایر مالدیو حضور داشتید، تماشای رویداد از نزدیک را از دست ندهید.

جزایر مالدیو

غواصی

به خاطر شفاف شدن آب، نیمه بین ماه‌های اردیبهشت تا آذر ماه را بهترین زمان به منظور غواصی در جزایر مالدیو می‌دانند. به این ترتیب قادر خواهید بود شفاف‌تر و واضح‌تر، موجودات دریایی خارق‌العاده را حین شیرجه زدن در اعماق آب تماشا کنید.

جزایر مالدیو

کایت سواری

ویندسرفینگ و کایت سواری را باید جزو محبوب‌ترین فعالیت‌هایی دانست که توریست‌های طی تور مالدیو انجام می‌دهند. در بسیاری از هتل‌های این منطقه از آسیا، با توجه به قرارگیری بر لبه اقیانوس و داشتن ساحل اختصاصی، امکان اجرای این برنامه‌ها میسر شده و در کنار وجود لوازم و تجهیزات ضروری، آموزش‌های لازم نیز به علاقه‌مندان داده خواهد شد.

اواخر تابستان که شدت بادها و بارش‌های موسمی کاهش پیدا می‌کند، بهترین زمان برای ویندسرفینگ و کایت سواری است. البته برای افرادی که در این زمینه به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، باید بازه زمانی دیگری را بهترین زمان سفر به جزایر مالدیو دانست، چرا که برای آن‌ها، وزش بادهای موسمی یک نعمت است. این اتفاق برای یک تازه‌کار می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

جزایر مالدیو

رویدادها و فستیوال‌ها در مالدیو

همچنین بخوانید:

البته همه مسافران به دنبال تفریح‌های هیجانی و ماجراجویانه نیستند. عده‌ای دیگر، شرکت در رویدادهای مهم و فستیوال‌های خاص را ترجیح می‌دهند. برای این افراد بهترین زمان سفر به مالدیو را باید طبق تقویم مناسبتی بیان کرد.

روز هوراوی (Huravee Day)

روز هوراوی برابر بیست و هفتم ماه جولای (ششم مرداد) است. این روز باید یک رویداد ملی مهم برای مردم مالدیو دانست. جشن این روز برای بزرگداشت سلطان حسن، فردی که آن‌ها را از دست مستکبران هندی نجات داد، برگزار می‌شود. این جنگجو طی چهار ماه جنگ مداوم با جنوب هند جزایر مالدیو را از اسارت آن‌ها بیرون آورد. این فرد مبارز از خانواده هورا بود، به همین دلیل روز بزرگداشت وی را با همین اسم نام‌گذاری کرده‌اند. طی روز هوراوی، برنامه‌های مختلفی برگزار شده و ماهیت آن‌ها، جشن و پای‌کوبی است!

جشن روز استقلال

مالدیو را باید یکی از منزوی‌ترین و فقیرترین کشورهای آسیا دانست، اما طی چند دهه اخیر، تبدیل شدن به یکی از توریستی‌ترین نقاط جنوب آسیا، کمک زیادی به رشد اقتصاد آن کرده است. طی زمان، جزایر مالدیو مستعمره کشورهای مختلفی همچون پرتغال، هند و انگلستان بوده است، اما در نهایت با رشادت‌های افرادی همچون سلطان حسن به آزادی رسید. یک روز قبل از روز هوراوی یعنی پنجم مرداد، تاریخ رها شدن کشور از دست بیگانگان است. مردم آن را به عنوان روز استقلال جشن می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *