دبی جایزه‌ای بین المللی به خاطر ایمنی در جاده ها دریافت کرد

ایمنی در جاده ها نکته‌ای بسیار حائز اهمیت در دبی است، به طوری که فدراسیون بین المللی جاده‌ها موسوم به (IRF) جایزه Global Road Achievement Award را به دولت دبی تقدیم کرد.

Global Road Achievement Awards را باید یکی از جوایز بین المللی دانست که به دولت‌هایی که به راه‌ها و جاده‌ها در منطقه تحت اختیار خود توجه بسیاری دارند، اهدا می‌شود. بر اساس گفته‌های یک مدیر مسئول در سازمان راه و ترابری شهر دبی، آ‌ن‌ها همچنان افزایش ایمنی در جاده ها را در اولویت‌های اصلی خود قرار خواهند داد. در این رابطه مخصوصا به کودکان توجه خاصی می‌شود. حاصل این تلاش‌ها، کاهش تعداد کشته‌های سوانح رانندگی خواهید بود. شاهد به همین دلیل است که به عقیده توریست‌ها، رانندگی در خیابان‌های شهر، یکی از مهیج‌ترین تفریح‌ها در تور دبی محسوب می‌شود.

اما برنده شدن جایزه‌ای به خاطر بالا بودن ایمنی جاده‌ها حاصل چندین سال استراتژی است. در این رابطه آمار و ارقام خوبی به دست آمده که نشان‌دهنده موفقیت دولت دبی است. در سال ۲۰۰۶، به ازای هر صد هزار نفر جمعیت، تعداد کشته‌های سوانح رانندگی برابر ۲۲ نفر بود، اما این آمار در سال ۲۰۱۸ به ۲٫۴ نفر رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *