هتل ها در اینده چگونه خواهند بود ؟

این که هتل ها در آینده به چه شکلی خواهند بود سوالاتی است که طراحان فراوانی در زمینه هتل سازی و همچنین اندیشه گردشگران زیادی را به خود مشغول کرده است .

اقامت ارتباطی تنگاتنگ و جدا نشدنی ای با گردشگری دارد و با توجه به این که در هزاره سوم هستیم و حرکت روز افزون تکنولوژی غیر قابل انکار است . این مسیله که تغییرات هتل ها در آینده چگونه خواهد بود با توجه به سرعت تکنولوژی در دنیای امروزی خیلی با شتاب پیش میرود نکته مهمی خواهد بود .در ادامه با مجله بیسان گشت باشید تا با تصوراتی که از هتل ها در ایند وجود دارد بیشتر اشنا شوید:

مطالب مرتیط به نظر شما تا صد سال آینده سفر کردن چه تغییراتی خواهد کرد؟

هتل های فضایی در آینده

به نظر رابرت بیگلو مالک هتل های زنجیره ای آمریکایی بیوسوئیت های باجت در مورد این که هتل ها در آینده چگونه خواهند بود ، اگر قرار است گردشگری فضایی به واقعیت بپیوندد ، مسافران به مکانی برای ماندن در فضا نیاز دارند . طرح پیشنهادی او ” هتل های بادی فضایی ” است . پروژه بیگو ، که ” جنسیس ۱ : نام دارد ، بر پایه تحقیقات ناسا درباره پروژه ترنس هاب شکل گرفته است .این جسم بادی که یک سوم اندازه واقعی بوده در ۱۲ ژوئن ۲۰۰۶ ، از مجموعه کازموترس فضایی و موشکی روسیه ، به فضا پرتاب شد .

هتل های فضایی در آینده

هتل های فضایی در آینده

با توجه به این که تمامی امور و تدابیر به درستی پیش برود ، جسمی بادی در مقیاس واقعی ، با نام ناتیلوس ، باید به صورت چند بعدی به فضا فرستاده شود . بیگو بیان می کند : در این برنامه ایستگاه های فضایی که فقط در دسترس دولت هستند با ایستگاه هایی که به صورت فضایی در دسترس تجارت هستند تفاوت های عمده ای خواهد داشت . اما با گذشت بیش از یک دهه و تصمیمات نهایی قرار است در سال ۲۰۲۲ اولین هتل فضایی با نام Orion space به فضا پرتاب گردد که خود می تواند بسیار شگفت انگیر و خارق العاده  باشد . گفتنیست این هتل که توسط یک تیم امریکایی در کالیفرنیا در حال اماده سازی می باشد رفتن عموم به فضا را امکان پذیر کرده است . ناگفته نماند که اقامت در این هتل بی شک گران قیمت خواهد بود . بر طبق آخرین گزارشات اقامت مسافران در این هتل حد اقل ۱۲ روز می باشد که بعد از به فضا پرتاب شدن مسافران می توانند با قرار گرفتن هتل در مدار مد نظر ، به زیبایی زمین را از فضا نظاره کنند و از شگفتی های دیگر فضا بهره مند گردند . تعداد کل سرنشینان این هتل در هر پرتاب ۶ نفر می باشد که ۴ نفر آنها مسافران و ۲ نفر نیز خدمه هتل است .

هتل های فضایی در آینده

هتل های فضایی در آینده

 

تکنولوژی نانو

گلن هیمسترا ، مفهوم سازی آسانتری را از این که هتل ها در آینده چگونه خواهند بود منتشر کرده است . او بر این باور است که سه عامل ، آینده هتل ها را تعیین می کند ، دستگاه های خودکار ، فناوری نانو و امنیت زیست سنجی (بیومتریک) مانند اسکن عنبیه چشم . او می نویسد ” دستگاه های خودکار در آینده هتل ها تاثیر گذارترین فناوری خواهد بود ” او هتلی را تصور می کند که در آن تمامی مراحل ورود و خروج مسافر از پذیرش ، باز شدن در اتاق ، گاو صندق همگی از طریق عنبیه چشم و یا حتی دی ان ای هر مسافر بر اساس ژنتیک او صورت گیرد . چرا که این موارد برای هر فردی مختص اوست و همین مسیله میتواند به کمک دنیای سفر و گردشگری بیاید .

تکنولوژی نانو

تکنولوژی نانو

 

رباطی شدن خدمه

در آینده ای نه چندان دور بی شک رباط ها می توانند بیشترخدمات نظافت و بازرسی ورود و خروج از هتل را انجام دهند هر چند دنیای امروزی هم استفاده از رباط ها تا حدودی به کار گرفته شده است اما با توجه به سرعت علم و تکنولوژی ، سطح پیشرفت رباط ها  می تواند کمک شگرفی در زمینه هتل و هتل داری در آینده نماید .

ربات های خدمتکار

ربات های خدمتکار

 

اتاقک های رویایی

احتمال می رود که در سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ اتاق هایی طراحی گردند که خود را به سلیقه مهمان تغییر دهند . از تخت خوابی بزرگ گرفته تا میزی کوچک . بالشت هایی که در آن با کمک علوم اعصاب ، در هنگام خواب بنا به خواست گردشگر رویاهایی که او میخواهد را برایش در ذهن نمایان کند . از رویایی که رفتن به یک جنگل سر سبز یا یک آبشار فوق العاده یا هر آنچه را که گردشگر در ذهن خود فکر کند که آن رویا را می خواهد .

هتل هاب آینده

هتل هاب آینده

اما در دنیای کنونی ، بیشتر فناوری در کدام بخش هتل ها رخ می دهد ؟ هوارد ولف ، از شرکت بین المللی WATG که هتل کالاریج لندن و کاخ MGM  گرند در لاس وگاس را از مشتریان خود معرفی میکند میگوید : “استاروود فکر کرد که مردم از اتاق هتلشان چه می خواهند و پاسخ این بود که فضای راحتی برای خواب و به همین دلیل است که همه پولشان را خرج تخت بهشتی می کنند . ” گفتنیست که هتل استاروود و هتل تفرجگاهی وستین با کمک یکدیگر تخت خواب بهشتی ساخته اند که شامل تشک سفارشی با ۹۰۰ فنر جداگانه می باشد و مشتریان با پرداخت ۳۲۳۵ دلار می توانند از این امکانات استفاده کنند.

 

منبع : https://www.siteminder.com/r/trends-advice/hotel-travel-industry-trends/10-worlds-high-tech-future-hotels/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *